تجهیزات و تاسیسات استخر ، سونا و جکوزی جهیزات مخصوص تصفیه ضدعفونی-رادیاتور پارس

حوضچه و استخر جکوزی که با ایجاد دمای نسبتا بالا در ابعاد استاندارد و خانگی ساخته می شود و شامل تجهیزات مورد نیاز جهت گرمایش، تصفیه می باشد. هدف از سونای بخار نیز همانند سونای خشک افزایش تعریق در بدن افراد به‌منظور دفع سموم و بهبود شرایط کلی سلامت افراد است؛ اما این روش نسبت به سونای خشک تا حدی متفاوت است. رطوبت نسبی در سونای بخار برخلاف سونای گرم تقریباً ۱۰۰ درصد است؛ بنابراین لازم است تاسیسات سونا به‌نحوی طراحی شوند که رطوبت ۱۰۰ درصدی مدنظر برای سونای بخار تامین شود.

منبع کویل‌دار از جمله تجهیزاتی است که در سیستم گرمایشی در مجله خبری تاسیسات ساختمانی، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌کار می‌رود. استفاده از یک منبع کویل‌دار متداول‌ترین روش به‌منظور تولید آب‌ گرم بهداشتی و ذخیره‌ی آن است. فیلتر شنی از دیگر اجزای مهم در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا است. استخرهای آب گرم نیز خود دو گروه استخرهای گردابی و استخرهای هوایی را شامل می‌شوند. در ادامه، برخی از این استخرها را نیز بررسی می‌کنیم و بعد به برخی از مهم‌ترین تجهیزات در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا می‌پردازیم. از دیگر تجهیزاتی که در یک استخر دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و باید با دقت بسیار زیادی انتخاب و خریداری شود را می توان فیلتر شنی دانست.

تاسیسات استخر

در ادامه مبحث انواع تاسیسات استخر باید ذکر کنیم که یکی از واحدهای مورد نیاز واحد گرمایش و تصفیه تاسیسات استخر می باشد. همان طور که از نام این بخش پیداست وظیفه کنترل و تنظیم دمای آب ورودی به استخر را برعهده دارد. یکی از تجهیزات مورد استفاده در این بخش مبدل های حرارتی می باشند که وظیفه رسانا دمای آب درجه مطلوب و همچنین جبران افت دما در صورت وجود را برعهده دارد. واحد تصفیه از دو قسمت تصفیه فیزیکی و تصفیه شیمیایی آب تشکیل‌شده است. فیلترهای شنی با عبور دادن آب از یک مخزن حاوی سیلیس آلودگی‌های فیزیکی کوچک را از آب‌گرفته و آب را زلال می‌کنند. پمپ‌های تصفیه آب کار زباله گیری و پمپاژ آب در سیستم تصفیه را انجام می‌دهند.

فیلترهای کارتریجی در مقایسه با سایر انواع فیلترهای استخر، می‌توانند در سرعت پایین آب، عملکرد بهتری داشته باشد. یکی از ساده‌ترین دستگاه‌های تزریق کلر به آب کلرزن شناور است که دارای یک ظرف پلاستیکی و یک درپوش است. در این نوع کلرزن حدود ۳ عدد قرص لازم است، این نوع کلرزن در آب شناور بوده و با عبور آب از کلرزن قرص‌ها کم‌کم در آب حل شده و در استخر پراکنده می‌شوند. مطالعات نشان می دهد که یک پمپ با نیروی ۰.۷۵ اسب بخار و یا کوچکتر برای استخر واحد های مسکونی مناسب است.اگر شما با انجام موارد زیر گردش مقاومت هیدرولیکی سیستم استخر را کاهش دهید می توانید از پمپ های کوچکتر که هزینه ی کمتری دارند استفاده کنید.

  • در واقع، باز و بسته بودن این شیر، بیانگر در مدار قرار گرفتن و یا bypass شدن هیتر است.
  • برای محاسبات در این کتابچه عدد 10 متر افت حدودی را برای فیلتر های شرکت پاکمن در نظر گرفتیم.
  • در نگهداری از تاسیسات همواره از تجهیزات امروزی و با کیفیت استفاده کنید‌.
  • ما فرض میکنیم که این استخر دارای آبنما و فواره است که هر کدام به صورت جدگانه دارای سیستم تصفیه هستند.

در ابتدا باید بدانید که این تجهیزات از لحاظ لوله های انتقال آب شامل لوله های UPVC می شود که نسبت به لوله های PVC دارای مقاومت بسیار بیشتری بوده و می تواند آبرسانی را بهتر انجام دهد. همچنین برای انتقال آب شرب می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد. تاسیسات و تجهیزات استخر از جمله کالاهای تاسیسات ساختمانی هستند که کیفیت نقش تعیین کننده ای در انتخاب آن ها دارد.

تاسیسات استخر و جکوزی – بررسی اجزا و قسمت‌های اصلی

برای محاسبه حجم استخر پس از بدست آوردن سطح، عمق استخر بسته به چگونگی استفاده از آن تعیین می شود. عمق آب در قسمت ابتدای استخر باید در حدود 4 تا 5 فوت (1.25 متر) باشد و کف استخر با شیب ملایمی به تدریج به قسمت عمیق منتهی گردد. بهتر است عمق انتهای استخر جهت مناسب بودن برای شیرجه بیش از 9 فوت ( 2.7 متر) منظور شود. تا جایی که پا به کف استخر می رسد و امکان راه رفتن وجود دارد، نباید عمق استخر به طور ناگهانی تغییر یابد. برای بهره برداری مناسب ازسونای بخار، باید رطوبت نسبی تا 99 درصد را برای آن فراهم کرد.

این شاخه از تاسیسات ساختمانی و تاسیسات استخری ، مربوط به سیالات (مایعات و گازها) است. در واقع می توان گفت کلیه عملیات و امور تأسیساتی که بر روی سیالات انجام می گیرد ، مربوط به تأسیسات مکانیکی می باشد ، که از جمله آن ها می توان گردش آب ، گرمایش و سرمایش آب و گرمایش و سرمایش هوا را نام برد. تأسیسات مکانیکی خود به چند دسته دیگر تقسیم می شود که جلوتر در رابطه با آن ها صحبت خواهیم کرد.

تجهیزات آنتی باکتریال و و گندزدا از دیگر موارد مورد مصرف در استخر ها می باشد که جهت حفظ سلامت آب و انسان استفاده می شود. خدمات تجهیزات و تاسیسات استخر در تهران و شهرستان ها جهت گندزدایی استخرها نصب و تعمیر فیلتر ، دستگاه های تصفیه ، سیستم های گند زدا و کلرزن ها می باشد . از دیگر خدمات تاسیسات استخر نصب و تعمیر سیستم های حرارتی و تنظیم دمای آب استخرها می باشد از جمله این سیستم ها می توان به هیترها اشاره کرد. آخرین مورد از پنج بخش نامبرده تاسیسات لوله کشی استخر است که بسیار مهم است و تنوع فراونی در نوع اجرا و نوع متریال لوله ها وجود دارد،لوله ها درحین ساخت جای گذاری می شوند و از حساس ترین بخش های ساخت یک استخر بشمار می رود. ساخت استخر بسیار سخت و پر هزینه است اما با مشاوره گرفتن از مهندسان تجهیزات و تاسیسات استخر کار شما با هزینه ای مناسب تر و حرفه ای تر ساخته و تجهیز خواهد شد. با توجه به گران بودن سیستم های موجود در استخر بایست بطور دقیق از آنها مراقبت و در صورت خرابی هر یک از تاسیسات حتما کار را به دست مهندسان تاسیسات استخر بسپارید تا با کنترل و تعمیر دقیق از هزینه های بعدی جلوگیری شود.

پمپ نازل جکوزی ( پمپ سانتری فیوژ )