تجهیزات و تاسیسات استخر ، سونا و جکوزی جهیزات مخصوص تصفیه ضدعفونی-رادیاتور پارس

یکی از پرکاربردترین دستگاهها در تاسیسات،پمپ ­هاهستند که وظیفه جابجایی و انتقال آب را بر عهده دارند.پمپ ­هایسانتریفوژ یا همان گریز از مرکز در دو نوع یک طبقه و چند طبقه در بازار وجود دارد. پمپ­ های مورد استفاده در استخرها از نوع سانتریفوژ یک طبقه بوده و ظرفیت آن باید به گونه ای باشد که حداقل ۳ بار در شبانه روز آب کل استخر را سیرکوله (گردش برای فیلتراسیون) کند. از دیگر پمپ­ هایی که در سیستم سیرکولاسیون موتورخانه استخر از آن استفاده می­ شود می­ توان به پمپ ­های خطی اشاره کرد که معمولا برای گردش آب تصفیه جکوزی از این نوع پمپ استفاده می­ شود. این بخش کلیه اجزا از لوله کشی استخر گرفته تا طراحی سیستم تصفیه آب و هیتر (گرم کردن آب) را شامل می شود. تاسیسات مکانیکی استخر شما از چندین قسمت مشخص تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا آب استخر شما را حرکت دهد. ناگفته نماند که تجهیزات مورد استفاده در تأسیسات استخر، در مجموعه های آبی مختلف ، باهم تفاوت دارد.

  • جكوزى در دماى مطلوب بين ۳۶ تا ۴۲ درجه كار می‌كند و آب درونش بايد تميز باشد.
  • اما برای صرفه جویی در مصرف برق کاربران معمولا بین 6 تا 12 ساعت در تابستان پمپ را به همراه یک کنترل کننده (تایمر) الکتریکی روشن می کنند.
  • توجه داشته باشید تاسیسات برقی شامل تمامی سیم کشی ها و کابل کشی های ساختمان از قبیل سیم کشی های برق و تلفن می باشد.
  • اما نکته مهم در انتخاب فیلتر شنی به عنوان فیلتر استخر، انتخاب ضدعفونی‌کننده به عنوان مکمل تصفیه آب است؛ چون فیلترهای شنی توانایی جداسازی ذرات زیر 20 میکرون را ندارند و ذرات کوچک‌تر از 20 میکرون همچنان در آب باقی می‌مانند.
  • در واقع می توان گفت که عملکرد صحیح سری تجهیزات مربوط به استخر دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و باید با دقت بسیار زیادی پیاده سازی شود تا در نهایت بتواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد.
  • تاسیسات جکوزی باید به‌نحوی طراحی شود که اهداف درمانی مدنظر محقق شوند.
در واقع می توان گفت که بهره گیری از افراد متخصص در نهایت می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید. تجهیزات استخر در مدل های مختلفی تولید شده و می تواند کارایی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد. دریافت کاتالوگ تاسیسات استخر می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد که امروزه در دسترس شما قرار گرفته است و در نهایت به خرید آگاهانه شما کمک شایانی می کند. در صورتی که سوالی در خصوص خرید این تجهیزات داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در زمینه انواع تاسیسات استخر بپرسید که در نهایت می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.

دمای مناسب در استخر

آب از درون سلول نمکی عبور کرده و باعث ایجاد الکترولیز می‌شود و نمک و آب را تبدیل به هیدروژن و اسید هیپوکلروس می‌کند، این اسید جایگزین ضدعفونی‌کننده کلر است. اندازه گیری کلر و پی اچ باید به درستی و اصولی انجام شود تا مقدار درست و دقیق میزان کلر و پی اچ بدست آید. پس از برداشتن نمونه آب با توجه به توضیحات روی تست کیت عمل اندازه گیری را انجام دهید. پیمانکار نگهداری استخر وظیفه دارد که هر هفته از تجهیزات موتورخانه استخر بازدید و آن ها را چک کند. این پمپ‌ها باید بتوانند حداقل سه مرتبه در روز آب استخر را سیرکوله نمایند.

دسته دوم تاسیسات تهویه استخر و تاسیسات بهداشتی استخر

توجه داشته باشید این شاخه از تاسیسات به عنوان مهمترین بخش آن می باشد. اگر هر یک از این اجزا خراب شود یا مشکلی داشته باشد ، می تواند روی کل سیستم تأثیر بگذارد. در بهترین حالت ، متوجه می شوید که آب استخر شما تمیزتر از حد معمول است. در بدترین حالت ، می تواند به یک یا چند قطعه آسیب جدی و حتی خطرناک وارد کند و منجر به تعویض آن تجهیزات شود. تاسیسات استخر ترکیبی از بخش های مکانیکی و الکتریکی است که زیر ساخت لازم برای عملیاتی کردن استخر را مهیا می سازد. دقت نمایید که تاسیسات استخر خانگی در سال های اخیر با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و ساخت مجموعه های آبی در منازل جز زیر مجموعه رشته مهندسی ساختمان درآمده است.

این طراحی با توجه تنوع کاربری استخرها در دنیای امروز می‌تواند شرایط متفاوتی داشته باشد. با توجه به تبخیر آب و اضافه شدن آن به هوای سالن، مجله خبری تاسیسات ساختمانی، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا باید به‌نحوی باشند که بتوانند رطوبت را کنترل کنند. چگونگی کنترل رطوبت در استخر، جکوزی و سونا با هم متفاوت است، چرا که مثلاً در تاسیسات سونای بخار نیاز به رطوبت صد درصدی داریم، در حالی که در تاسیسات جکوزی یا تاسیسات استخر شرایط متفاوت است. از جمله تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا می‌توان به سیستم آبگذر در آن‌ها اشاره کرد. حرکت آب به‌واسطه‌ی سیستم پمپاژ اتفاق می‌افتد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

تاسیسات آبرسانی، تاسیسات فاضلاب، تاسیسات گازرسانی و تاسیسات گرمایش و سرمایش، تاسیسات آتش نشانی و … ازجمله بخش های تاسیسات مکانیکی می باشد. فعالیت مجموعه آکام استخر از سال 1390 در بخش ساخت ، طراحی ، اجرا ، تجهیز استخر و مجموعه های آبی آغازگردیده است. این مجموعه با هدف ارتقا کیفیت و کاهش هزینه ها پروژه های متعددی را در بخش عمومی و خصوصی تکمیل نموده است و با افتخار اعلام دارد ایجاد فضای فرح بخش استخر و جکوزی برای شما هدف و مسئولیت ماست.

بویلر آبگرم استخر