تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان و تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی پمکو-رادیاتور پارس

کل چراغ هایی که در داخل و اطراف استخر نصب می شوند و با قابلیت تغییر رنگ نور نه تنها فضا را زیباتر می کنند بلکه روشنایی مکان را نیز تامین می کنند. طراحی لوله کشی گاز را باید به نحوی انجام داد که دستگاه های گازسوز حداقل یک متر از پنجره و پرده نصب شوند. اگر سرمایش ساختمان مبتنی بر تهویه باشد، کنترل حرارت و بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان با حداقل انرژی و حتی در ساختمان های انرژی صفر، بدون صرف انرژی انجام می شود. در غیر این صورت تاسیسات عمر کوتاهی خواهند داشت و سریعاً به بازسازی و تعمیرات مجله خبری تاسیسات ساختمانی نیاز پیدا خواهند کرد. حتی ممکن است طراحی غیراصولی تاسیسات به ایجاد خطرات جانی برای ساکنین نیز ختم شود. کلیدی ترین اصلی که باید در زمان مهیا کردن تاسیسات در ساختمان در نظر داشته باشید، طراحی صحیح این سیستم به صورت اصولی و صحیح است.

در انتهای این جلسات، سیستم مورد نظر انتخاب و طی یک صورتجلسه به امضای طرفین میرسد. زیرا طراحی های بعدی کاملا مرتبط با سیستم انتخاب شده است و در صورت تغییر نظر کارفرما در سیستم های انتخابی، بایستی مسیر طراحی تاسیسات از ابتدا طی شود. استفاده از تجهیزات مکانیکی به کار رفته در ساختمان ها و اجرای تاسیسات مکانیکی می تواند نقش قابل توجهی را در افزایش بهبود سطح زندگی افراد داشته باشد.

کاربرد رادیاتور شیشه ای در گرمایش

در ادامه قصد داریم یک یا دو مورد از تأسیسات مکانیکی ساختمانی نامبرده شده را شرح دهیم. اگر نموداری وجود دارد که مختصات مناسب را برای کلیدها نشان می دهد، آن را حفظ نکنید. این موضوع امکان اشتباه شما را بالا می برد و درصد خطای شما اختلال در کار را به دنبال دارد. فقط لازم است به خود نقشه رجوع کنید و با مهندس ناظر به صورت منظم در تعامل باشید. هدف ما در پشت بوم افزایش دانش شما به کمک آموزش های کاملا رایگان است. ما باور داریم که داشتن دانش کافی در هر حوزه ای خصوصا حوزه های ساختمانی علی رغم کاهش بار هزینه ها کیفیت زندگی را مطلوب تر می کند.

  • در گذشته برای ساختمان های ۳ الی ۴ طبقه به منظور تامین صوت و تصویر از آنتن های معمولی استفاده می شد.
  • سیستم گازرسانی در ساختمان نقش بسیار زیادی در رفاه افرادی دارد که در یک ساختمان زندگی می کنند، دارد و باید بهترین تأسیسات برای این سیستم استفاده شود.
  • این شبکه ها برای عمل به وظایف خود نیاز به اتصالاتی دارند که توسط بستر سخت افزاری فراهم شده و از طریق اینترنت، ارتباطات در شبکه تامین می شود.
  • امکان درخواست سرعت و حجم مورد نظر برای هر واحد ساختمان به صورت جداگانه وجود دارد.

صاعقه یکی از خطرناک ترین اتفاقاتی است که می تواند یک ساختمان و ساکنین داخل آن را تهدید کند و متاسفانه سالانه با آمارهای ناراحت کننده ای از جان باختگان بر اثر اصابت صاعقه مواجه هستیم. به همین دلیل نصب سیستم های ایمنی از جمله صاعقه گیر در ساختمان های بلند مرتبه و صنعتی یک نیاز مهم محسوب می شود. سیستم صوتی در یک فضای اداری از 3 بخش سیستم صوت عمومی، سیستم کنفرانس و نمازخانه تشکیل شده است. مهمترین نکته در راه اندازی و اجرای سیستم صوت اداری و صنعتی این است که فرکانس صدا در هر قسمت از ساختمان به طور شفاف و به وضوح قابل شنیدن باشد و از طرفی لطمه ای به شنوایی افراد حاضر در ساختمان وارد نکند.

جعبه ترمینال اصلی و فرعی تلفن خود شامل پست های پیچی و ترمینال های کروز می شود. ترمینال های فرعی در طبقات نصب شده و وظیفه انتقال خطوط شهری را به عهده دارد. در این روش از منابع نوری مختلف از قبیل لوسترهای سقفی و یا چراغ های دیواری برای روشنایی کلی محیط استفاده می شود و هیچ بخش از محیط داخلی نورپردازی متفاوتی ندارد. در داخل این وسیله یک موتور الکتریکی قرار گرفته که با توجه به ارتفاع بالابری بین 4.5، 8 و یا 11 کیلووات قدرت دارد. موارد دیگری از قبیل محل قرارگیری درب ها، نحوه نصب ریل و وزنه کابین، نوع درب آسانسور و حتی عرض درب ها در همین مرحله مشخص می شوند.

حتما از تاسیسات استخر، دستگاه های اندازه گیری ترکیبات شیمیایی آب، مخزن اسید، پمپ تزریق و دستگاه کلرزنی در استخرهای عمومی استفاده شود. در این نوع از تهویه از هر دو نوع قبلی استفاده شده و هوای داخل ساختمان مطلوب میشود. برخی ساختمان ها به غیراز تأسیسات اصلی دارای تأسیسات جانبی رفاهی مثل سونا، جکوزی یا سایر موارد مشابه هستند. وجود چنین تأسیساتی سازه شما را به یک سازه برند و لوکس تبدیل می کند و ارزش آن را چند برابر خواهد کرد.

سمینار تخصصی بلوایر 19 آذر ماه 96 – تهران (شرکت تهویه نیا)

قطعات پله برقی به صورت جداگانه به محل فرستاده شده و در مکان نصب توسط متخصص، مونتاژ می شوند. زیرا کمپرسور و تجهیزات آن در صورت وجود رطوبت در لوله ها آسیب می بینند. تمامی تجهیزات موتورخانه ساختمان در قسمت ورودی و خروجی باید شیر جدا کننده داشته باشند. قسمت سونا به دو بخش سونای خشک و بخار تقسیم می شود که هر کدام دارای تجهیزات نصب جداگانه می باشند.

از تابلوهای فرعی یا به اصطلاح تابلوهای تقسیم واحد برای مدارهای روشنایی، پریز و سایر مصارف داخل آپارتمان استفاده می شود. حال برای انتقال سرما و گرمای تولیدی به درون ساختمان از تجهیزاتی استفاده می شود که در زیر به آن ها اشاره می کنیم. یکی از کاربردهای مبدل حرارتی تبدیل آب گرم تولید شده با دمای 80 درجه به آب 40 درجه مصرفی است. آب سرد تولید شده در چیلر وارد لوله های هواساز و فن کویل می شود و سرمایش در محیط ایجاد می شود. مشعل می تواند با گازوئیل یا گاز شهری کار کند و گرمای حاصل از عمل احتراق به آب درون منبع بویلر انتقال پیدا می کند. این موضوع اغلب به علت اختلاف نظرها و سلیقه ها و حتی مشکلات موجود در نقشه اتفاق می افتد.