تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان و تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی پمکو-رادیاتور پارس

در یک دسته بندی دیگر سیستم روشنایی بخش های مختلف ساختمان را در دو دسته سیستم هوشمند و سیستم دستی قرار می دهند. در مدل دستی تمام لامپ ها و چراغ های روشنایی بعد از لمس شاستی کلید برق روشن و خاموش می شوند، اما در مدل هوشمند می توان لامپ های هوشمند را از طریق سیستم وای فای و یا بلوتوث گوشی همراه مجله خبری تاسیسات ساختمانی روشن و خاموش کرد. در این مدل شما می خواهید یک قسمت خاص از فضای داخلی ساختمان را با کمک نورپردازی تاکیدی و سایه های شکل گرفته در اطراف آن بیشتر جلوه دهید، بنابراین می توانید از چراغ های دیواری کمک بگیرید. از این سبک برای روشنایی یک اثر هنری، کتابخانه، قاب آینه و غیره استفاده می شود.

انواع کنترل پنل سیستم اعلام حریق

در این شماره علاوه بر بخش‌های همیشگی نشریه نظیر اخبار، اجرای درست و نادرست،‌ خلاقیت در اجرای سوپرفیکس، یک تجربه و آشنایی با مقررات… تاسیسات ارزش و اهمیت بالایی در یک سازه دارد؛ چرا که در صورت خراب شدن امکان دارد به سازه آسیب وارد شده و عمر آن کوتاه خواهد شد. • تاسیسات به معنای استفاده مطلوب از کلیه امکانات تاسیساتی و مهندسی است .

تاسیسات ساختمان چیست؟ نگاهی کامل به انواع تاسیسات ساختمانی

نوع تجهیزات گرمایشی و تهویه مطبوع هوای انتخابی برای کنترل فشار هوا ، فراهم کردن هوای تازه و تهویه شده برای فضاهای داخلی ساختمان تاثیر گرفته از کیفیت هوای داخلی است. همچنین به علت رشد قارچ ها و ویروس ها بر روی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی تعمیر و نگهداری آنها امری مهم است و فیلتر های آنها را باید به طور مداوم تعویض کرد. معمولاً تاسیسات سرمایشی را در بیرون از ساختمان همچون پشت بام، موتورخانه یا زیرزمین نصب و راه اندازی می کنند. نوع تجهیزات گرمایشی در تاسیسات حرارتی و تهویه مطبوع برای کنترل فشار هوا و جریان هوای تازه در فضاهای داخلی ساختمان از کیفیت هوای داخلی تاثیر می‌گیرند. منبع هوای تازه برای هر ساختمان مهم و ضروری است تا اکسیژن لازم فراهم و دی‌اکسید کربن را خارج کند. پنجره‌ها، سیستم‌‌های تهویه و توزیع هوا این وظیفه را به عهده دارند که در کیفیت گرما تاثیرگذار هستند.

  • مسیر لوله‌کشی و انشعابات گاز باید بر اساس قوانین و مقررات این دو سازمان باشد.
  • سیم پیچی در مدار تاسیسات الکتریکی ساختمان بر پایه میزان جریانی که حمل می کند، انجام می شود.
  • در مرحله‌ی طراحی مهندس تصمیم می‌گیرد و توصیه می‌کند که ابزارها و قطعات موتورخانه مرکزی ، تاسیسات تهویه مطبوع ، بویلر ، چیلر و تاسیسات استخر چه باشد.
  • مهندسان و معماران برای طراحی و تامین تاسیسات ساختمانی به نکات زیر توجه خاصی دارند.
هدف از سیستم های لوله کشی در اجرای تاسیسات مکانیکی برای توزیع و استفاده از آب قابل شرب و حذف کردن آب های اضافی که در محوطه و بام جمع می شوند است. تهویه و خارج کردن هوای داخلی و جایگزین نمودن آن با هوای بیرون و تازه می تواند موجب افزایش نیاز به سیستم های گرمایشی و یا سرمایشی شود. این کار را به وسیله ی بازیابی تهویه گرما و با گردش مجدد هوای داخلی می توان انجام داد. هدف از اجرای سیستم تهویه ی مطبوع در تنظیم دمای داخلی و تنظیم رطوبت داخلی و حفظ کیفیت هوای داخلی ساختمان است. به این صورت که کیفیت هوای داخلی را می توان از طریق ورود هوای تازه به ساختمان و خارج کردن هوای پایدار و فیلتراسیون به صورت ثابت نگه داشت.

دلیل استفاده از این سیستم کاهش خسارت های ناشی از حریق و هشدار به ساکنین ساختمان در مواقع اضطراری می باشد. پس از بررسی ترافیک آسانسور، نحوه قرار گیری قطعات در چاه آسانسور طراحی می شود. زیرا در صورت طراحی صحیح می توان برای آسانسور کابین بزرگتری را انتخاب کرد. لزوم استفاده از دو دیگ آب داغ در موتورخانه بیمارستان جهت تامین آب گرم وجود دارد. در این سیستم از کف تحت عنوان ماده خاموش کننده آتش در ساختمان استفاده می شود. طراحی تاسیسات اعلام حریق به گونه ای است که حساسیت این سیستم به دود و آتش است.

یک فیوز در تابلو توزیع برق ساختمان موجود است که در مواقعی که جریان در سیم پیچی بالا باشد مدار بلافاصله قطع خواهد شد. همانطور که روشن است سیستم های برق ساختمان را مهندسین برق طراحی و اجرا می کنند. مهمترین و کلیدی ترین هدف سیستم روشنایی در تاسیسات الکتریکی ساختمان این است که بخش های داخلی ساختمان از قبیل اتاق خواب، اتاق نشمین، راهروها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام را روشن و به نوعی قابل استفاده کند. این مهم از طریق سیم کشی برق ساختمان و نصب چراغ های مختلف در مدار به دست می آید. در بخش قبلی به بررسی تاسیسات مکانیکی ساختمان پرداختیم و گفتیم که تاسیسات مکانیکی یک ساختمان شامل تاسیسات گرمایشی سرمایشی، استخر، بهداشتی، سونا وغیره می شود. تاسیسات ساختمانی شامل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تهویه مطبوع، گاز، آب، برق، تلفن، تخلیه فاضلاب، ارتباط داخل و خرج ساختمان، ارتباط بین طبقات است.

خوردگی در سازه های ساختمانی – قسمت دوم