تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان و تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی پمکو-رادیاتور پارس

در این مجموعه قوانین که در 22 بخش نوشته شده، هر بخش مرتبط با یکی از قسمت های ساختمان است. در داخل یک ساختمان فضاهایی وجود دارد که همه ساکنین یک آپارتمان به صورت مشترک از آن استفاده می کنند. هم جان افراد و طول عمر تجهیزات وابسته به انجام درست این بخش در ساختمان است.

تاسیسات آتش نشانی (اعلام حریق، اطفاء حریق)

زیر آنها خط بکشید یا با یک ماژیک آنها را برجسته کرده و بعد بررسی کنید. لازم به ذکر است که اگر نمودار های موجود نادرست تفسیر شود کل کار شما زیر سوال می رود. اما اگر در جزئیات یا نمودار مشکلی وجود ندارد با داشتن نقشه موفقیت خود را تضمین می کنید. یک فیوز یا برق شکن نیز در تابلو توزیع برق قرار دارد که در صورت بالا بودن جریان در سیم پیچی مدار را قطع می کند. با اینکه سیستم های برق ساختمان توسط مهندسین برق طراحی میشود داشتن اطلاعات در مورد محل تجهیزات روشنایی، خروجی و محل توزیع برق و کلید ها برای کنترل عملکرد آنها برای مهندسان طراح و معمار ضروریست.

  • کنترل پنل اعلام حریق متعارف یک سیستم اتوماتیک، ساده و قدیمی است که امروزه نیز بسیار پرکاربرد می باشد.
  • زیرا طراحی های بعدی کاملا مرتبط با سیستم انتخاب شده است و در صورت تغییر نظر کارفرما در سیستم های انتخابی، بایستی مسیر طراحی تاسیسات از ابتدا طی شود.
  • محل نصب جعبه ترمینال های فرعی در طبقات بوده و وظیفه انتقال خطوط شهری را بر عهده دارد.
  • یک شبکه آب آشامیدنی و مصرفی را تامین میکند و دیگری مواد ضایعاتی جمع شده در لوله ها را خارج میکند.
و دمای داخلی را نیز می توان با استفاده از سیستم های گرمایشی با خنک کاری تنظیم نمود. تاسیسات ساختمانی به معنای کلیه خدمات جانبی برای تأمین تأسیسات و تجهیزات برای تأسیسات است که توسط پیمانکار تحت قرارداد ارائه می شود. این سیستم علاوه بر گردش آب در مدار، تصفیه این آب را نیز انجام می دهد. تجهیزات سیستم گردش آب شامل پمپ، انواع شیر آلات، یک فیلتر بزرگ به منظور تصفیه آب و لوله کشی بین سیستم گردش آب و استخر و جکوزی می باشد. لوله های مورد استفاده برای انتقال آب گرم تولید شده و تجهیزات حرارتی شامل لوله های PEX، لوله های CPVC و لوله های مسی می شوند.

ساختمان های در حال اجرای تأسیسات تهران

برج های خنک کننده به خاطر حجیم بودن و پاشیدن آب به محیط اطراف اغلب در پشت بام ساختمان نصب می شوند. چیلرهای تراکمی براساس نوع کندانسور به نوع چیلر تراکمی هواخنک و چیلر تراکمی آب خنک تقسیم می مجله خبری تاسیسات ساختمانی شوند. حال این مایع سرد در قسمت اواپراتور چیلر در مجاورت آب قرار می گیرد و با تبادل حرارت باعث خنک شدن آب می شود. کارکرد چیلر به این صورت است که گرما را از آب گرفته و باعث خنک شدن آن می شود.

نکات مهم در اجرای انواع تاسیسات ساختمان

یک شبکه از تاسیسات بهداشتی آب آشامیدنی را تامین می‌کند و شبکه دیگر تاسیسات بهداشتی مواد ضایعات در لوله‌ها یا همان فاضلاب را خارج می‌کند. در این مرحله، ضمن برگزاری نشست ها، جلسات و صحبت با کارفرما و مشاور، نیازها و توقعات آن ها را در مورد تاسیسات ساختمان شنیده و بررسی می نماید. در این جلسات فضای کافی برای موتورخانه، محل عبور رایزرها و داکت ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

این سیستم وظیفه دارد که آب یا سیال سرد شده را در نقطه ای خارج از ساختمان تولید کرده و سپس آن را به قسمت های مختلف داخل ساختمان بفرستد. همچنین از این سیستم به منظور خارج کردن حرارت، کنترل رطوبت و بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان استفاده می شود. اطفا حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش، بوسیله خاموش کردن و کنترل آتش‌ انجام می‌گیرد.

بهترین و امن ترین سیستم های اعلام و اطفا حریق با کمک تجهیزات آبپاشی خودکار است که برای مقابله سریع با آتش طراحی شده اند. این سیستم اینطور برنامه ریزی شده که هر زمان آتش و یا دود را تشخیص دهد به صورت خودکار سیستم آبپاش آن فعال می شود. برای این منظور پمپ ها و تانکرهایی به صورت جداگانه بر روی این سیستم نصب شده اند.