تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان و تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی پمکو-رادیاتور پارس

همچنین برای وکیوم مراکز درمانی و بیمارستان ها، گاز هوای فشرده مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین و ایمن ترین روش مقابله با آتش سوزی استفاده از سیستم اطفا حریق آب پاش اتوماتیک می باشد. آب پاش این سیستم با تشخیص دود یا آتش به صورت اتوماتیک شروع به کار می کند. به همین علت پمپ ها و تانکرهایی به صورت مجزا بر روی سیستم تعبیه شده اند. در این مدل اطفا حریق از لوله های خشک یا رایزرهای خالی از آب استفاده می شود.

لیست زیر شامل بخش های مختلف تاسیسات ساختمانی مکانیکی میباشد که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم. اجازه دهید در ادامه به بررسی انواع مختلف تاسیسات ساختمانی بپردازیم. مهندسان و معماران برای طراحی و تامین تاسیسات ساختمانی به نکات زیر توجه خاصی دارند. به طور کلی تاسیسات یک سازه به دو بخش تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به طور مفصل توضیح خواهیم داد. تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی دو بخش اصلی تاسیساتی یک ساختمان محسوب می شوند.

تاسیسات ساختمان چیست؟

در حقیقت تاسیسات ساختمانی ، اجزای حیاتی یک ساختمان می باشند که مربوط به شرایط دیداری، حرارتی، شنیداری و بهداشتی میشوند. با این روش میزان مصرف هر واحد می تواند کنترل شود که باعث کاهش مصرف انرژی در ساختمان می شود. در ادامه به تعدادی تجهیز که در تاسیسات ساختمان و در بخش سرمایشی و گرمایشی استفاده می شوند، اشاره می کنیم. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این زمینه برای شما عزیزان مفید بوده باشند. اگر سوالی در رابطه با انتخاب و نصب تاسیسات ساختمانی دارید، مشاوران ما در خدمت شما هستند تا پاسخگوی سوالاتتان باشند.

  • بهتر است بدانید تأسیسات ساختمانی در واقع سیستم های مهندسی شده ای هستند که برای هدف مشخص و روشنی بکار می گیرند.
  • در بخش بعدی به صورت مفصل تری در مورد این موضوع، اطلاعات کسب خواهید کرد.
  • دستور کار معمولاً فعالیت‌های خاص نگهداشت پیشگیرانه را توضیح می‌دهد.
  • اگر تأسیسات ساختمان طبق اصول و استانداردها طراحی شوند، از اتلاف انرژی ساختمان جلوگیری می کند.
  • امروزه به منظور پیشگیری از اشتباه گرفتن پریز تلفن با پریز برق این وسیله را به صورت دو، سه و یا چند کنتاکته طراحی می کنند.
  • همچنین پانل های زنگ خطر درورودی های ساختمان و نقاط خاص دیگر نصب میشوند تا در شناسایی محل حریق به ماموران آتش نشانی کمک کنند.

اطفای حریق برای حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال الزامی است. برای مقابله با آتش باید یکی یا چند عامل اصلی مثلث آتش یعنی هوا، ماده سوختنی و یا حرارت را کنترل کرد که البته امروزه مثلث حریق به منشور حریق تبدیل شده است که ضلع چهارم همان واکنش های مجله خبری تاسیسات ساختمانی شیمیایی است که منجر به ایجاد حریق می گردند. عدم رشد قارچ و ویروس روی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در تاسیسات حرارتی نیز از مسائلی است که وابسته به کیفیت هوای داخلی است، برای طولانی کردن عمر مفید تجهیزات تاسیسات حرارتی باید فیلترهای آنها به موقع تعویض شود.

تاسیسات استخر(استخر، جکوزی، سونا):

امنیت از مهم ترین نیاز های انسان است که تاسیسات ساختمانی آتش نشانی وظیفه ایجاد آن را در ساختمان دارد. یکی از مهمترین بخش های تاسیسات ساختمانی ، تجهیزاتی است که برای سرمایش و گرمایش ساختمان به کار میرود. وظیفه تاسیسات ساختمانی حرارتی مطلوب کردن دمای محیط برای آسایش بیشتر میباشد. شاید مهم ترین کاربرد تاسیسات ساختمانی ، جلوگیری از اتلاف انرژی باشد. غیر قابل انکار است که در دنیای مدرن امروز انرژی حرف اول را می زند ولی انرژی زیادی در دسترس بشر نیست. در این راستا در صنعت ساختمان سازی ، تاسیسات ساختمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.