دانلود مرجع تاسیسات ؛گاز و گازرسانی خانگی، تجاری و صنعتی اثر مهرزاد خراسانی فیدیبو-رادیاتور پارس

اما در زیر به موارد مهمی که باید به آنها توجه کنید اشاره می کنیم. انتخاب کوتاه‌ترین مسیر برای عبور لوله‌های گاز دومین مورد طراحی نقشه لوله کشیمی باشد که باید به آن دقت شود. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که انرژی الکتریکی با پدیده اعتصاب صاعقه می‌تواند به ایجاد پرش یا قوس الکتریکی روی خطوط گاز و ایجاد سوراخ در لوله ها منجر شده و احتمال بروز آتش‌سوزی را افزایش دهند. هم چنین برخورد صاعقه به کلاه دودکش فولادی می‌تواند به داخل خانه‌ها نیز گسترش یابد. در ضمن در صورتی که سال‌های زیادی از نصب لوله‌های گاز در منازل گذشته باشد، خطر وجود لوله‌های آسیب دیده گازی که مستعد آتش‌سوزی هستند نیز افزایش می‌یابد.

  • این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز به حفاظت در برابر رطوبت نیز کمک می‌کند.
  • طبیعی است که اگر صنایع کاربرد روزانه و یا در حد وسیعی داشته باشند، این روش انتقال مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود و به رفع نیازهای آن‌ها منجر نمی‌شود، از این رو استفاده از ‌تاسیسات گازرسانی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.
  • این گاز می‌تواند از طریق انبارها به کپسول‌های نگهدارنده انتقال داده شود و یا از طریق مخازن بزرگ بر روی تریلرها به صنایع مربوطه تحویل داده شود.
  • البته امکان ‌لوله‌کشی این تجهیزات در مراکز ساخته شده نیز امکان‌پذیر خواهد بود.
  • در اجرای خط لوله گاز به طراحی و دریافت تأییدیه‌های بسیاری نیاز خواهد بود.
عموماً تولیدکنندگان این لوله‌های گاز آن را از فولاد سیاه تهیه می‌کنند که در ساخت آن از مس، کامپوزیت آلومینیوم-پلاستیک، فولاد ضدزنگ موج دار و حتی فلز برنج استفاده می‌شود. پیش از به کارگیری انواع لوله لازم است تا از انتخاب لوله‌های گاز با مشخصات مواد مناسب برای لوله‌های گاز طبیعی، اطمینان حاصل نمود. این آگاهی و دانش بیشتر، به شما کمک می کند تا انتخاب شایسته تری داشته باشید. ما در پشت بوم از مشتریان و خوانندگان می خواهیم نکات ایمنی در تاسیسات گازرسانی در خانه را درک کنند و به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

همچنین مجله خبری تاسیسات ساختمانی فشار قوی برای تحویل گاز به انبارها و شرکت های بزرگ صنعتی طراحی شده اند. تاسیسات فشار متوسط ​​و فشار بالا خطوط لوله گازسوز شرکت های صنعتی و عمده عمومی را از طریق نقاط توزیع محلی و تاسیسات تنظیم کننده گاز تغذیه می کنند. عمق تاسیسات لوله کشی گاز شهری در زیر زمین به میزان انجماد خاک و میزان خشک شدن گاز برای انتقال بستگی دارد. جهت ایجاد ایمنی بیشتر در تاسیسات گاز رسانی شهری از روش های محافظت الکتریکی (روش های کاتدی، زمینی، آسترهای محافظ) نیز استفاده می شود. نکته دیگر در این زمینه، محافظت از این تجهیزات در برابر آسیب‌دیدگی وسایل نقلیه در عمق مناسب و براساس فشار آن ‌است.

فروش تجهیزات گاز رسانی

در این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز خط از هوا پاک می‌شود و با گاز طبیعی بارگیری می‌گردد. در درجه اول، سیستم‌های گازرسانی در زیرِ زمین برای مصارف شرکت‌های عمومی و یا صنعتی اهمیت و کاربرد فراوانی دارد. گرچه در زمینه ‌تاسیسات گازرسانی، توجه به این نکته که برای مصارف صنعتی همیشه انتقال گاز از طریق خطوط انتقال صورت نمی‌پذیرد، اهمیت بسیاری دارد. برخی از شرکت‌ها از نوع خاصی از گاز نظیر آرگون، نیتروژن، اکسیژن و … به‌صورت کنترل شده استفاده می‌کنند. این گاز می‌تواند از طریق انبارها به کپسول‌های نگهدارنده منتقل شود و یا به کمک مخازن بزرگ بر روی تریلرها به صنایع مربوطه تحویل داده شود. این دوره بر اساس استاندارد عملکرد شرکت ملی گاز ایران است و با مشاغل ناظر مقیم، ناظرارشد و پیمانکار در ارتباط می باشد.

نکات ایمنی گاز خانگی

۱۰- اجرای لوله رابط بین علمک تا کنتور به صورت روکار باشد که از دیگر نکات مهم تاسیسات گاز رسانی است. فرآیند راه‌اندازی صحیح به عملکرد کامل این ‌تأسیسات منجر می‌شود. بررسی فرآیند نصب و برقراری عملکرد صحیح سیستم‌های کنترلی، حیاتی خواهد بود.

اغلب از تصاویر ماهواره‌ای و یا عکس‌های هوایی برای تعیین این مسیر استفاده می‌شود. در بخشی از این برنامه‌ریزی، مهندسان باید به انتخاب بهترین اندازه لوله، بسته به منطقه مورد استفاده مبادرت ورزند. در این مرحله تضمین می‌شود که خط لوله به جایی که ضروری است، ارسال می‌شود و تأثیر مخربی بر محیط زیست نخواهد داشت. این حوزه در زمینه‌تاسیسات گازرسانی، بخش گسترده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.

سوالات برقکار صنعتی درجه 2 فنی و حرفه ای 1401 (سوالات + جزوه و کتاب)