دانلود مرجع تاسیسات ؛گاز و گازرسانی خانگی، تجاری و صنعتی اثر مهرزاد خراسانی فیدیبو-رادیاتور پارس

اما در زیر به موارد مهمی که باید به آنها توجه کنید اشاره می کنیم. انتخاب کوتاه‌ترین مسیر برای عبور لوله‌های گاز دومین مورد طراحی نقشه لوله کشیمی باشد که باید به آن دقت شود. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که انرژی الکتریکی با پدیده اعتصاب صاعقه می‌تواند به ایجاد پرش یا قوس الکتریکی روی خطوط گاز و ایجاد سوراخ در لوله ها منجر شده و احتمال بروز آتش‌سوزی را افزایش دهند. هم چنین برخورد صاعقه به کلاه دودکش فولادی می‌تواند به داخل خانه‌ها نیز گسترش یابد. در ضمن در صورتی که سال‌های زیادی از نصب لوله‌های گاز در منازل گذشته باشد، خطر وجود لوله‌های آسیب دیده گازی که مستعد آتش‌سوزی هستند نیز افزایش می‌یابد.

لوله کشی گاز خانگی و صنعتی در رسالت

به همین دلیل توصیه می کنیم به رعایت اصول ابتدایی بیان شده در ایمنی لوله کشی گاز توجه ویژه ای داشته باشید. برای رعایت این قوانین باید به بخش های زیر که به صورت تیتروار اشاره شده است توجه کنید. یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر هزینه لوله کشی گاز که هم بر قیمت خرید لوازم و مصالح اولیه اثر می‌گذارد و هم بر دستمزد لوله کش گاز، نقشه یا مسیر لوله گذاری است. نقاطی که مسیرهای طولانی باید لوله گذاری و بست زنی شود، مثل حیاط و راه پله می‌توانند از جمله این موارد باشند. سفارش های بزرگتر لوله کشی برای احداث سیستم گازرسانی موتورخانه ساختمان ها یا سوخت رسانی به آشپزخانه های هتل ها و رستوران ها انجام می شود. همچنین یکی از مراحل حساس پایان کار ساختمان های در حال ساخت، لوله کشی گاز کل واحدهاست که با رعایت اصول دقیق مهندسی و ایمنی انجام می پذیرد.

قطر خط لوله گاز مطابق محاسبات هیدرولیکی تعیین می گردد که کلیه مصرف کنندگان را در زمان مصرف حداکثر گاز در نظر می گیرد. در وهله اول سیستم های گازرسانی در زیر زمین به منز له مصارف شرکت‌های عمومی و یا صنعتی اهمیت و کاربرد بسیاری دارد. نصب دستگاه‌های گازسوز در فاصله کمتر از یک متر از پنجره و پرده غیرمجاز بوده است و این اصول در نقشه کشی لوله گاز دارای اهمیت می باشد.

کتاب مرجع تاسیسات جلد دوم

اغلب از تصاویر ماهواره‌ای و یا عکس‌های هوایی برای تعیین این مسیر استفاده می‌شود. در بخشی از این برنامه‌ریزی، مهندسان باید به انتخاب بهترین اندازه لوله، بسته به منطقه مورد استفاده مبادرت ورزند. در این مرحله تضمین می‌شود که خط لوله به جایی که ضروری است، ارسال می‌شود و تأثیر مخربی بر محیط زیست نخواهد داشت. این حوزه در زمینه‌تاسیسات گازرسانی، بخش گسترده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.

عموماً تولیدکنندگان این لوله‌های گاز آن را از فولاد سیاه تهیه می‌کنند که در ساخت آن از مس، کامپوزیت آلومینیوم-پلاستیک، فولاد ضدزنگ موج دار و حتی فلز برنج استفاده می‌شود. پیش از به کارگیری انواع لوله لازم است تا از انتخاب لوله‌های گاز با مشخصات مواد مناسب برای لوله‌های گاز طبیعی، اطمینان حاصل نمود. این آگاهی و دانش بیشتر، به شما کمک می کند تا انتخاب شایسته تری داشته باشید. ما در پشت بوم از مشتریان و خوانندگان می خواهیم نکات ایمنی در تاسیسات گازرسانی در خانه را درک کنند و به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

‌تاسیسات گازرسانی چیست ؟

۱۰- اجرای لوله رابط بین علمک تا کنتور به صورت روکار باشد که از دیگر نکات مهم تاسیسات گاز رسانی است. فرآیند راه‌اندازی صحیح به عملکرد کامل این ‌تأسیسات منجر می‌شود. بررسی فرآیند نصب و برقراری عملکرد صحیح سیستم‌های کنترلی، حیاتی خواهد بود.

  • اتصالات و لوله کشی خطوط گاز ساختمان دارای قوانینی است که پیروی از آن بشدت نیاز است.
  • به گزارش خبرنگار آموزش و پرورشخبرگزاری فارس،‌ رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» در زمینه صنعت از گروه مکانیک قرار دارد.
  • شاید تغییر شرایط آب و هوایی در برخی اوقات به افزایش این مدت زمان منجر گردد.
  • در صورتی که پروژه به این صورت بلند مدت باشد، از هزینه ایاب و ذهاب روزانه نیروهای تاسیسانی معمولا صرف‌نظر می‌شود.
  • از همین رو ما در این مقاله به، خطرات احتمالی مربوط به خطوط گاز لوله کشی گاز طبیعی که در منزل شما وجود دارد می پردازیم.

در این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز خط از هوا پاک می‌شود و با گاز طبیعی بارگیری می‌گردد. در درجه اول، سیستم‌های گازرسانی در زیرِ زمین برای مصارف شرکت‌های عمومی و یا صنعتی اهمیت و کاربرد فراوانی دارد. گرچه در زمینه ‌تاسیسات گازرسانی، توجه به این نکته که برای مصارف صنعتی همیشه انتقال گاز از طریق خطوط انتقال صورت نمی‌پذیرد، اهمیت بسیاری دارد. برخی مجله خبری تاسیسات ساختمانی از شرکت‌ها از نوع خاصی از گاز نظیر آرگون، نیتروژن، اکسیژن و … به‌صورت کنترل شده استفاده می‌کنند. این گاز می‌تواند از طریق انبارها به کپسول‌های نگهدارنده منتقل شود و یا به کمک مخازن بزرگ بر روی تریلرها به صنایع مربوطه تحویل داده شود. این دوره بر اساس استاندارد عملکرد شرکت ملی گاز ایران است و با مشاغل ناظر مقیم، ناظرارشد و پیمانکار در ارتباط می باشد.