درباره ی تاسیسات ساختمان و اهمیت آن چه می دانید؟ شركت ساختمانی آسمان خراش-رادیاتور پارس

می توانید با مراجعه به بخش مقالات با سایر محتواهای مربط نیز آشنا شوید و آنها را در زمان کم و به صورت رایگان مطالعه کنید. مهندسان بر این مجله خبری تاسیسات ساختمانی باورند که این موردی است که ارزشمندی یک بنا را نشان می دهد. بنابراین اهمیت موضوع باعث می شود تا شما برایش دقت نظر بیشتری به کار ببرید.

سیستم اطفاء حریق معمولاً شامل ترکیبی از آبپاش‌هاست که به منبع آب متصل هستند و گاهی پمپ دارند. نیروهای نگهداری همچنین مسئول نظارت و آزمایش کلیۀ چراغ‌های داخلی و خارجی و چراغ‌های علائم خروج هستند. سیستم تهویۀ ساختمان نیازمند نگهداری است تا به‌خوبی و با قابلیت اطمینان بالا کار کند.

تاسیسات اعلان حریق طوری طراحی شده اند که به آتش و دود حساس هستند و در زمان احساس دود یا آتش با ایجاد صدا یا هشدار ساکنین را از وجود آتش سوزی باخبر می کنند. در بین این دو مدل کوره اغلب از کوره با سوخت گاز به منظور تولید حرارت در سونای خشک استفاده می شود چون از لحاظ مصرف انرژی به صرفه تر است. این مدل از کوره به صورت استوانه ای شکل بوده و یک لوله ورود سوخت به مشعل و یک دودکش دارد که در داخل سونا نصب می شود. مهمترین بخش در زمان راه اندازی استخر، سونا و جکوزی طراحی و نصب تاسیسات مورد نیاز برای این تجهیزات است، به طوری که تاسیسات را سنگ زیربنای استخر، سونا و جکوزی می دانند. مسیر حرکت لوله های گاز نباید هیچ تداخلی با سازه های اصلی بنا و سایر تاسیسات مکانیکی داشته باشند تا از آسیب به دور باشند.

تاسیسات الکتریکی در ساختمان

این تاسیسات مرتبط با صنعت ساختمان بوده و جهت یک ساختمان امری ضروری خواهد بود. یک شبکه آب آشامیدنی را تامین میکند و دیگری مواد ضایعات جمع شده در لوله ها را خارج میکند. این عملگرها شامل رله ها، دیمرها، فرمان های برنامه نویسی و … می باشند. سنسور های سیستم در صورت وجود نور، دما، رطوبت و دود در خانه به سیستم اطلاع می دهند.

لوله کشی فاضلاب

در مرحله‌ی نصب، مهندس تاسیسات به طور کامل بر فرآیند نصب تجهیزات نظارت و مدیریت دارد تا اطمینان حاصل کند که آنها طبق نقشه‌ی طراحی، اجرا و نصب می‌گردند. پس از اتمام مرحله‌ی نصب، از تجهیزات تست‌ها و آزمایش‌های لازم را برای اطمینان از درستی کارکرد آن‌ها، می‌گیرد و برای همه‌ تجهیزات برنامه‌ منظم تعمیر و نگهداری تعیین می‌کند. تاسیسات مکانیکی در واقع سیستم های مهندسی شده ای هستند که به منظور تامین آسایش بشر طراحی شده اند و جزء جدایی ناپذیر ساختمان به شمار میروند که افراد به صورت روزمره با آن در ارتباط می باشند.

اغلب از فرایند مهندسی برای رفع انسداد خطوط تخلیه و جایگزینی قطعات سخت‌افزاری مانند شیرها و حتی توالت‌های خارج از سرویس استفاده می‌شود. در تأسیسات یا املاک تجاری چندطبقه، نگهداری از پمپ‌های آب خانگی نیز باید مدنظر قرار گیرد. متریال‌هایی که در ساختمان استفاده می‌شود می‌تواند در شعله ورتر شدن آتش موثر باشند. در طراحی ساختمان دیگ‌های بخار، موتورخانه‌ها و همه مواردی که به تولید گرما می‌انجامد باید در مکانی قرار گیرند که گرما را به حداقل برسانند. تاسیسات مورد استفاده در ساختمان در زمان وقوع آتش‌سوزی می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

  • اجرا و طراحی این بخش از ساختمان‌ها، وظیفه کارشناسان و مهندسان وارد در این حوزه است.
  • تامین آب مصرفی از طریق منبع اصلی آب صورت میگیرد که برای این کار باید بر نیروی جاذبه غلبه کرد تا آب به تمامی نقاط ساختمان برسد.
  • بنابراین مشخص می شود که بیشترین کاربری آنتن مرکزی در ساختمان هایی با تعداد طبقات بالاتر از 3 الی 4 طبقه است.
  • دوربین مدار بسته یک دستگاه ضبط ویدیویی است که قابلیت استفاده در انواع ساختمان ها را دارد.
  • گزارش های تهیه شده از طریق پروتکل های ارتباطی به کنترل کننده مرکزی سیستم ارسال می گردند.

اجرای اصولی و صحیح این بخش به قدری مهم است که با سلامتی و جان افراد ساکن در ساختمان ارتباط مستقیم دارد. مهمترین اصل در زمان طراحی آبنما نازل های آن هستند که در واقع ویژگی های آبی زیبایی را ایجاد می کنند و باید ابتدای اجرای سیستم لوله کشی و انتخاب پمپ مکش بر اساس میزان فشار و تقاضای آب بررسی و طراحی شوند. اگر با انواع و اقسام تاسیسات ساختمانی از جمله سیستم های برودتی، حرارتی، روشنایی، امنیتی، بهداشتی، ارتباطی و ده ها مدل دیگر آشنایی داشته باشید راحت تر می توانید تاسیسات مورد نیاز ساختمان خود را انتخاب و راه اندازی کنید. خرید ماشین‌آلات برای خط تولید سرمایه‌گذاری بلندمدتی است که همۀ تولیدکنندگان باید انجام دهند. به این ترتیب انتظار می‌رود که این تجهیزات از کیفیت لازم برخوردار باشند و وظیفۀ خود را به‌خوبی ایفا کنند. بااین‌حال، حتی تأسیسات مکانیکی که با دقت طراحی شده‌اند نیز ممکن است دچار مشکل شوند و در صورت بروز مشکل باید بتوان دستگاه را در محل تعمیر کرد.

سیستم لوله کشی گاز باید به شکلی طراحی شود که فشار گاز داخل لوله ها از خروجی کنتور تا خروجی هر شیر گاز ثابت باشد. قبل از آغاز به کار باید طراحی و نقشه لوله کشی گاز رسانی بر روی کاغذ پیاده شده و تجهیزات گاز رسانی آماده شوند. از مهمترین اجزای تاسیسات بهداشتی ساختمان می توان به لوله، فیتینگ، شیر، نگهدارنده و لوازم بهداشتی اشاره کرد. اگر می خواهید مبحث بازسازی لوله کشی را مطالعه کنید، روی لینک مطلب بزنید. برای اینکه مواد فاضلابی در داخل سیستم لوله کشی به خوبی حرکت کنند به یک فشار مضاعف نیاز دارند که این نیرو با کمک سیستم لوله کشی هواکش از طریق فشار منفی در پشت پساب ایجاد می شود.