درباره ی تاسیسات ساختمان و اهمیت آن چه می دانید؟ شركت ساختمانی آسمان خراش-رادیاتور پارس

ایجاد شرایط راحت برای زندگی، استحکام و قدرت ساختمان، صرفه جویی در هزینه‌های زندگی، ذخیره انرژی و بسیاری دیگر از مزایای نصب صحیح مجله خبری تاسیسات ساختمانی است. تاسیسات ساختمان در واقع یکی از فناوری‌های مربوط به ساختمان بوده که بدون آن ساخت کل ساختمان کاملا امری بیهوده است. به جهت این که از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری شود و همچنین برای ایجاد ایمنی بیشتر در ساختمان باید تاسیسات ساختمان به نحو احسن در محل‌های مورد نظر در ساختمان جایگذاری شوند.

پیشنهاد فوری کار به شما در اجرای پروژه های ساختمانی

معمولا در این مرحله برخی از مهندسین معمار سعی بر این دارند که حداقل فضا را به لوله ها، کانال ها و موتورخانه اختصاص دهند. ولی مهندس تاسیسات و مهندس طراح تاسیسات مکانیکی باید خطرات و ریسک های اینگونه تصمیمات را به معمار و کارفرما گوشزد کرده و از استانداردها عقب نشینی ننماید. زیرا در غیر اینصورت تبعات بعدی عملکرد نادرست تاسیسات متوجه استفاده کنندگان از ساختمان و راهبران سیستم خواهد شد. طراحی نقشه های نورپردازی، طراحی سیستم روشنایی، سیستم ارتینگ ساختمان، جانمایی تمام وسایل الکتریکی ساختمان و تابلوهای برق، سیم کشی و راه اندازی تلفن و آسانسور همینطور منابع تغذیه، اجرای شبکه و … می باشد. سیستم های برق و لوله کشی از بخش های مهم اجرای تاسیسات مکانیکی هستند که دارای زیر شاخه های متفاوتی می باشند.

هوشمند کردن سیستم هایی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی، سیستم های بهداشتی و … از پیشرفت های تاسیسات ساختمان است. وظیفه تاسیسات ساختمانی تامین آب گرم، ایجاد سرمایش و گرمایش در ساختمان، تامین فشار آب و… می باشد که تجهیزات تاسیسات ساختمانی معمولا در موتورخانه و یا پشت بام‌نصب میشود. با پیشرفت علم در سراسر دنیا، دستاوردهای زیادی نیز در حوزه هوشمندسازی سیستم های تأسیساتی به دست آمده است که در رفاه و زندگی انسان تأثیرات بسیار زیادی دارد.

آشنایی با انواع تاسیسات ساختمان

سیستم های هشدار دهنده حریق، محصولات احتراق، مانند دود)ذرات ریز آئرسل(، گرما)حرارت( و نور را تشخیص می دهند و درمدتی کوتاه توجه ساکنان را برای اجازه خرو… فناوری های جدید برای پنجره ها امکان استفاده بهتر از انرژی و نیزپدید آوردن آسایش در محیط را افزایش داده و راهکارهای علمی بیشتری را در اختیار مصرف کنندگ… ما با هدف ارائه خدمات در حوزه سقف های مرکب عرشه فولادی در بیست و هشتم آذر ماه سال ۱۳۹۲ گردهم آمدیم، تا به نیاز هایی که در صنعت ساختمان، با تجربه چندین ساله فعالیت در این حوزه در بازار احساس کردیم، پاسخ دهیم.

  • در نتیجه باید به خوبی و با دقت طراحی شوند وگرنه کاربرد خود را از دست میدهند.
  • به منظور ورودی آب از طریق کف و دیوارها از حوضچه کف برای لوله های مکش، فشار و همچنین سایر لوله ها استفاده می شود که باید از جنس مواد ضدخوردگی باشد.
  • لزوم استفاده از دو دیگ آب داغ در موتورخانه بیمارستان جهت تامین آب گرم وجود دارد.
  • استفاده از یک شیر گاز برای چند مصرف کننده خطرناک است، بنابراین هر مصرف کننده باید به یک شیر گاز وصل شود.
  • برای شروع هر ساخت و سازی می بایست با انواع تأسیسات ساختمانی آشنا بود.
این روشنایی در مواقع اضطراری جهت خروج افراد از ساختمان را مشخص می کند. سیستم روشنایی ایمنی حاوی چراغ های نشان دهنده علامت های خروج و روشنایی اضطراری می باشد. اما در سیستم روشنایی هوشمند روشن و خاموش کردن از طریق سیستم وای فای یا بلوتوث تلفن همراه نیز انجام می گیرد.

1# عکس تاسیسات ساختمان