درباره ی تاسیسات ساختمان و اهمیت آن چه می دانید؟ شركت ساختمانی آسمان خراش-رادیاتور پارس

یک موتور الکتریکی درون پله قرار دارد که قدرت آن با توجه به ارتفاع بالابری بین ۴.۵ ، ۸ و یا ۱۱ کیلووات می باشد. بعد از نصب دال بتونی مستحکم، کابین به داخل چاه ارسال و به وسیله بکسل ها نصب می گردد. در انتها نیز به دلیل تراز کردن، قاب وزنه و کابین وزنه ها درون چاه قرار می گیرند.

اهمیت تاسیسات ساختمانی

اغلب از فرایند مهندسی برای رفع انسداد خطوط تخلیه و جایگزینی قطعات سخت‌افزاری مانند شیرها و حتی توالت‌های خارج از سرویس استفاده می‌شود. در تأسیسات یا املاک تجاری چندطبقه، نگهداری از پمپ‌های آب خانگی نیز باید مدنظر قرار گیرد. متریال‌هایی که در ساختمان استفاده می‌شود می‌تواند در شعله ورتر شدن آتش موثر باشند. در طراحی ساختمان دیگ‌های بخار، موتورخانه‌ها و همه مواردی که به تولید گرما می‌انجامد باید در مکانی قرار گیرند که گرما را به حداقل برسانند. تاسیسات مورد استفاده در ساختمان در زمان وقوع آتش‌سوزی می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

بعد از اینکه ارسال موتور، بالا کشیدن و قرار دادن آن در محل نصب به پایان رسید، باید دال بتنی آسانسور نصب شود. دال بتونی در بالاترین نقطه چاه بوده و محلی است که موتور آسانسور روی آن قرار می گیرد. در زمان ارسال موتور بسیار مهم است که موتور را با توجه به ظرفیت، نوع کاربری، تعداد ایستگاه ها و حجم مسافران انتخاب کنیم، چون تمام بار آسانسور بر روی موتور و تابلو برق آن است. یکی از مهمترین بخش های تاسیسات در بیمارستان ها به تاسیسات گازهای طبی مربوط می شود که نه تنها در بیمارستان ها، بلکه در مراکز درمانی نیز کاربرد دارد.

  • روش های مختلفی برای تقسیم هزینه قبض برق، آب و گاز در ساختمان هایی که از سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی استفاده می کنند، وجود دارد.
  • این دال بتنی در بالاترین قسمت چاه و مکانی که موتور بر روی آن قرار می گیرد نصب می شود.
  • اهمیت این تأسیسات در فصل تابستان مشخص می شود و بهتر است از برندهای معتبر دنیا باشند تا نیاز به تعمیرات و نگهداری از آن ها در طول بهره برداری از ساختمان کاهش پیدا کند.
  • تاسیسات ساختمانی به دو دسته کلی تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تقسیم می‌شوند.
  • این وسیله با ایجاد یک مسیر امن برای تخلیه ولتاژ و جریان اضافی به زمین عمل می کند.
سیستم لوله کشی گاز باید به شکلی طراحی شود که فشار گاز داخل لوله ها از خروجی کنتور تا خروجی هر شیر گاز ثابت باشد. قبل از آغاز به کار باید طراحی و نقشه لوله کشی گاز رسانی بر روی کاغذ پیاده شده و تجهیزات گاز رسانی آماده شوند. از مهمترین اجزای تاسیسات بهداشتی ساختمان می توان به لوله، فیتینگ، شیر، مجله خبری تاسیسات ساختمانی نگهدارنده و لوازم بهداشتی اشاره کرد. اگر می خواهید مبحث بازسازی لوله کشی را مطالعه کنید، روی لینک مطلب بزنید. برای اینکه مواد فاضلابی در داخل سیستم لوله کشی به خوبی حرکت کنند به یک فشار مضاعف نیاز دارند که این نیرو با کمک سیستم لوله کشی هواکش از طریق فشار منفی در پشت پساب ایجاد می شود.

نکات مهم در اجرای انواع تاسیسات ساختمان

یا مشتری دیگری سیستم تاسیسات و موتورخانه مخصوص به خود را دارد اما از هزینه‌های گزاف قبض‌ها شکایت دارد و به مهندس HVAC مراجعه میکند. او نیز با آماده کردن یک برنامه‌ی منظم برای تعمیر و نگهداری موتورخانه از تجیهزات مشتری مدنظر، سیستم موتورخانه وی را بهینه می‌سازد و تا حدود زیادی از هزینه‌های آن کم می‌کند. نحوه کار با مهندسان تاسیسات کمی متفاوت با متخصصان و تعمیرکاران دیگر می‌باشد.

سه بخش و رکن اصلی در شروع هر پروژه ساختمانی: