راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ فروش انواع رادیاتور دماباما-رادیاتور پارس

شما می توانید در این صفحه تصاویر، مشخصات فنی و قیمت به روز رسانی شده انواع رادیاتورها را در برندها و مدل ها مختلف مشاهده نمایید، آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید و پس از کسب اطلاعات کامل نسبت به کالایی که به دنبال آن هستید، اقدام به خرید نمایید. نوعی دیگری از رادیاتور ها نیز وجود دارند که عمدتا در داخل حمام مورد استفاده قرار می گیرند؛ این گروه از رادیاتورها را با نام رادیاتور حوله ای و یا حوله خشک کن می شناسند. رادیاتورهای حوله را در ابعاد و مدل های مختلف و از آلیاژهای آلومینیوم، فولاد، کروم و استنلس استیل می سازند. هر چه تعداد پره های رادیاتور بیشتر باشد میزان انتقال حرارت و گرمایش آن بیشتر خواهد بود و علاوه بر آن ظاهر رادیاتورها با تعداد پره بالا به مراتب زیباتر از کم پره می باشد.

هواگیری درست باعث افزایش طول عمر کل تجهیزات می شود، پس برای نصب رادیاتور شوفاژ جایز است که از شیر هواگیری اتوماتیک استفاده شود، زیرا این کار نشت آب به وسایل داخل خانه را کاهش می دهد. بعد از لوله کشی تاسیسات ،به سراغ وصل کردن تجهیزات سایر قسمت های رادیاتور می رویم. نصب و تعمیر رادیاتور توسط متخصصان، عمل مهمی است که بر روی عملکرد بهتر و افزایش راندمان کاری و افزایش عمر مفید این سیستم گرمایشی تاثیر بسزایی دارد. رادیاتور یک وسیله گرمایشی فلزی یا نیمه فلزی است که کاربردهای مختلفی دارد، اما در ساختمان ها از آن برای منتقل کردن حرارت آب گرم استفاده می کنند. در واقع می توان گفت که رادیاتور به عنوان یک مبدل حرارتی مستقیم، وظیفه انتقال انرژی حرارتی از یک رسانه به رسانه دیگر را بر عهده دارد. رادیاتور پنلی چه مارکی خوبه؟ یکی از روش‌های گرمایشی خانه، که امروزه به شدت فراگیر شده است، استفاده از رادیاتور شوفاژ است.

به‌طور کلی رادیاتور منازل یک نوع مبدل حرارتی است که گرما را از سیال یعنی آب داغ در سیستم حرارتی گرفته و به محیط از طریق تماس سطحی با هوا و از طریق تابش گرمایی انتقال می‌دهد. از لحاظ انتقال حرارت مس بهترین انتقال را دارد، اما به دلیل گرانی مقرون به صرفه نیست. پس از مس بهترین فلز فولاد ضدزنگ(استیل ضد زنگ) می‌باشد که بیشترین بازده حرارتی را دارا بوده و زنگ نمی‌زند. در تولید رادیاتورهای آلومینیومی دو روش تولید وجود دارد روش اکستروژن و روش دایکست.

رادیاتورهای فولادی که پیش از این نیز به شما گفتیم توسط ورقه های آهنی ساخته می شود که ضخامت آن 25 میلی متر می باشد که ابعاد و اندازه های آن قابل تغییر می باشد. واضح‌ترین نشانه هوا گرفتن شوفاژها، گرم نشدن همه قسمت‌های آن به‌‎صورت یکنواخت است. هوا به‌همراه آب از سوراخ کوچکی که زیر شیر مخصوص هواگیری قرار دارد، خارج می‌شود.

به طوری که می توانند در کوتاه ترین زمان دمای محیط را به مقدار مطلوب کاربر برسانند. برای اینکه گرمای شوفاژ از طریق آب گرم تأمین شود، یک لوله آب چرخشی تا دورترین نقطه خانه کشیده می‌شود و آب از طریق پمپ به پکیج می‌رسد. آب به‌طور مداوم در لوله‌ها می‌چرخد تا همیشه آب گرم به رادیاتورها برسد. در برخی از سیستم‌های گرمایشی از تایمر استفاده می‌شود که در میزان مصرف آب و هزینه و انرژی صرفه‌جویی می‌شود. همانطور که بالاتر اشاره شد شرکت های صنعتی مختلفی در تولید این محصول با هم رقابت دارند. به همین دلیل اینکه چگونه برند مناسب برای رادیاتور (شوفاژ)انتخاب کنیم، یکی از سوالات پرتکرار در انتخاب این محصول بشمار می رود.

تنظیم نبودن فشار گاز

آب توسط لوله برگشت به طرف موتورخانه رفته و برای جذب مجدد گرما به داخل دیگ هدایت می‌شود و بار دیگر این سیکل و چرخه تکرار می‌شود. مجموعه کرج تهویه فروش رادیاتور پنلی ، فروش رادیاتور آلمینیومی ، فروش رادیاتور قرنیزی و فروش بهترین رادیاتور های کوچک را در سطح کرج دارد. این مجموعه با داشتن کارشناسان مجرب و تکنسین های با تجربه در زمینه های تعمیر رادیاتور شوفاژ، سرویس رادیاتور و نصب رادیاتور در سراسر استان البرز آماده خدمت رسانی مجله خبری تاسیسات ساختمانی به شما شهروندان عزیز می باشد. لازم به ذکر است که در چنین شرایطی، پمپ موجود در سیستم شوفاژ، می‌تواند آب گرم ایجاد شده توسط دیگ بخار را به وسیله سیستم لوله کشی، به اتاق‌های مختلف ساختمان هدایت نماید و از این طریق، آن را به رادیاتورهای نصب شده در هر اتاق، ارسال کند. سپس این نوع از رادیاتورها، می‌توانند گرمای ایجاد شده را به اتاق مورد نظر انتقال دهند. بهتر است رادیاتور شوفاژ را در مکانی نصب کنید که محل ورود سرما به محیط است.

  • رادیاتور را می توان یک نوع مبدل حرارتی نامید که گرمای آبگرم تولید شده توسط موتورخانه یا پکیج را از طریق تماس سطحی با هوا به محیط داخلی ساختمان منتقل می کند.
  • به علاوه برای سازگاری با دکوراسیون داخلی هم گزینه بسیار مناسبی هستند.
  • برای مثال اگر به دنبال یک محصول لوکس و باکیفیت می‌گردید؛ پیشنهاد ما به شما خرید رادیاتور کیمیا است.
  • امروزه با وجود پیشرفت علم و فناوری، انواع رادیاتور در مدل های متفاوتی طراحی و تولید می شوند، که هرکدام از آنها بنا به ویژگی های ظاهری که دارند، در بخش های مختلفی از خانه و محیط کار نصب می شوند.
  • علاوه بر برندهای بوتان و ایران رادیاتور که در زمینه تولید انواع محصولات گرمایشی و سرمایشی بسیار شهرت دارند؛ تولیدکنندگان تازه‌ای هم هستند که محصولات بسیار باکیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند.
در بسیاری از موارد دیده شده که به دلیل اینکه لوله کشی رادیاتور شوفاژ بر اساس نقشه لوله کشی ساختمان به درستی صورت نگرفته است، رادیاتورها در محل مناسبی نصب نشده اند. از مزایای رادیاتور پنلی می‌توان به توزیع یکنواخت گرما در محیط نسبت به رادیاتورها‌ی پره‌ای، ظرافت، زیبایی، قیمت مناسب و هماهنگی با اغلب چیدمان‌های داخلی آپارتمان اشاره نمود که توانایی نصب شدن از هر دو طرف بلوک خود را دارند. امروزه از رادیاتورهای شوفاژ به‌منظور تأمین گرمایش ساختمان استفاده می‌شود. هرکدام از رادیاتورهای گفته شده مزایا و معایبی را دارا هستند که افراد را ملزم می‌دارد تا متناسب با نیاز، آنها را انتخاب و خریداری نمایند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب انواع رادیاتورهای شوفاژ پرداخته شده است. برای محاسبه ظرفیت رادیاتور پره ای آلومینیومی باید باتوجه به موقیعت جغرافیایی ، متراژ واحد مسکونی را در میزان بار حرارتی ( متر مربع بر ساعت ) ضرب میکنیم .

لازم به ذکر است این مدل با انواع پکیج، موتورخانه وانواع سیستم های مرکزی سازگار است. رادیاتورهای آلومینیومی به دلیل جنس آلومینیوم مورداستفاده، زیبا بوده و ظرفیت انتقال حرارتی بالاتری نسبت به فولاد دارند. رادیاتورهای آلومینیومی با محیط‌های مرطوب مانند حمام نیز سازگار بوده و زنگ‌زدگی ندارند. این رادیاتورها طول عمر بالایی داشته و در برابر ترک‌خوردگی یا خم شدن مقاوم هستند. فلز آلومینیوم به دلیل قابلیت بازیافت، با محیط‌زیست سازگاری دارد و در رادیاتورهای آلومینیومی (دایکاست) می‌توان با افزایش یا کاهش پره‌های هر بلوک، توان گرمادهی آن را تغییر داد. راندمان حرارتی رادیاتورهای آلومینیومی نسبت به رادیاتورهای فولادی بیشتر بوده و در صورت بروز هرگونه آسیبی به پره‌های رادیاتور آلومینیومی دایکاست، می‌توان آن را تعویض نمود.

پکیج را متعادل کنید

پس بهتره از رفت متصل کنید تا رسوبات که کف رادیاتور هستند با فشار آب براحتی از لوله برگشت که در قسمت پایین هست تخلیه شود. البته قبلا مقاله ای در رابطه با علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ بعد از هواگیری منتشر کرده ایم که با مطالعه اون براحتی میتونید معایب رادیاتور را شناسایی کنید . معمولا زمانی که احساس کردید رادیاتورهای منزل دیگه گرمای سابق را ندارند و یا متوجه سرد بودن بعضی از رادیاتورها و یا متوجه گرم نشدن قسمتی از رادیاتور شدید زمان آن فرا رسیده که اقدام به جرم زدایی و شستشوی مسیر رادیاتورها نمایید . شستشوی رادیاتور شوفاژ معمولا یکی از کارهایی هست که قبل از شروع فصل زمستان انجام میدهند و به منظور جرم گیری مدار رادیاتورها صورت می‌گیرد .

کدام برند بهترین رادیاتور شوفاژ را تولید می‌کند؟