سرپرست تاسیسات حرارتی و برودتی آموزشگاه سنجش پارسیان مشهد-رادیاتور پارس

در ساختمان ها از سیستم تاسیساتی حرارتی و برودتی مختلفی استفاده می کنند که با توجه به نوع کاربری، شرایط محیطی و شرایط اقتصادی، کارفرما اقدام به استفاده از آن سیستم می کند. رشته تاسیسات مکانیکی از زیر شاخه های تاسیسات فنی و حرفه ای نیز یکی از رشته های تاسیسات است که متقاضی باید برای ادامه تحصیل در آن آزمون بدهد. بویلرها نیز سیستم های آب گرم یا بخار داغ می باشند که توسط مشعل گازسوز ایجاد خواهد شد طراحی و تولید می‌شوند.

درست مثل یک آب سردکن عمل می کند و بعد از اینکه آب مورد نیاز سرد شد، باید برای سرمایش استفاده شود که این کار بر عهده فن کویل ها است. همانطور که از نام آن پیداست این دستگاه ها از یک فن و یک کویل ساخته شده اند که با ورود آب سرد به کویل و روشن شدن فن، هوا با برخورد به کویل، خنک می شود و برعکس آن حالتی است که آبگرم وارد آن شود و با روشن شدن فن، هوا اینبار گرم می شود. آبگرم توسط یک دستگاه گرم کننده آب مثل پکیج یا موتورخانه باید تامین شود. این سیستم حرارتی و برودتی مزایای زیادی در سیستم تهویه ساختمان ایجاد می کند که پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با خصوصیات و طرز کار آن مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

در سیستم های تاسیسات غیر مرکزی امکان استفاده از دستگاه های رزرو وجود ندارد و این یکی از معایب این سیستم می باشد. سیستم های تاسیسات غیر مرکزی توانایی ایجاد تمامی این موارد را در بازه های معقول مناسب برای انسان دارند. هزینه های جاری سیستم های تاسیسات مرکزی یکی از مزایای آن ها نسبت به سیستم های غیر مرکزی است. در مورد هزینه اولیه سیستم تاسیسات مرکزی نمی توان گفت که کمترین هزینه را دارد اما این موضوع مشخص است که عمر مفید دستگاه های مورد استفاده در این سیستم بالاتر از سیستم های غیر مرکزی است. سیستم های تاسیسات مرکزی توانایی ایجاد تمامی این موارد را در بازه های معقول مناسب برای انسان دارند.

طرح کارت ویزیت فروشگاه تاسیسات حرارتی

طرز کار کلی پکیج های گرمایشی به این صورت است که هنگامی که شما شیر آب گرم را باز می‌کنید، داخل پکیج یک سنسور حساس وجود دارد که جریان آب را تشخیص می‌دهد و شعله روشن می‌شود، سپس مبدل حرارتی آب را گرم می‌کند. رشته تاسیسات ساختمانی از جمله رشته هایی است که حتی می توان تا مقطع دکترا در دانشگاه های داخلی و خارجی به ادامه تحصیل در آن پرداخت. از دیگر مزایای سیستم های تاسیسات مزکزی می توان به باز بودن دست طراح در انتخاب نوع سوخت مورد استفاده در ادوات اشاره کرد. در این سیستم ها طراح توانایی انتخاب چندین طرح مختلف برای سیستم اولیه ( برای مثال چیلر تراکمی و چیلر جذبی ) دارد. دانشگاه دولتی نیز همانند سایر دانشگاه های آزاد و علمی – کاربردی رشته تاسیسات را برای علاقه مندان این رشته ارائه می دهد.

سیستم های حرارت مرکزی دارای قابلیت اطمینان خوبی هستند اما به دلیل عمر پایین تر و خرابی بیشتر نسبت به تاسیسات مرکزی دارای قابلیت اطمینان کمتری هستند. عمر مفید و چرخه عمر این دستگاه ها یکی از مزیت های سیستم تاسیسات مرکزی به حساب می آید. بسیاری از دانشگاه های آزاد کشور از جمله واحد تبریز، مشهد، شبستر، میانه، بوکان، خوی، خمینی شهر و… در بحث مزایای سیستم‌های سرمایشی باید گفت که از مهم ترین و بارز ترین مزیت آن‌ها سرد کردن و خنک کردن محیط می‌باشد. اولین اقدام برای ساخت سیستم‌های سرمایشی در سال 1880 میلادی بود که یک سیستم تهویه هوا ساخته شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

توجه داشته باشید آب سرد معمولاً توسط دستگاه‌های چیلر و آب گرم توسط دیگ تولید خواهد شد. روش اول آب سرد یا آب گرم با توجه به پمپ فن کویل، هواساز و چیلر و … در حال گردش می باشد. عبور هوا از کویل ها هوای سرد و گرم را تولید خواهد کرد که این هوای تولید شده توسط سیستم کانال کشی به فضاهای مورد نظر انتقال داده می‌شود.

طرح کارت ویزیت فروشگاه تاسیسات حرارتیبرای تبلیغات و بازاریابی این مکان در سایت پارس گرافیک قابل دسترس می باشد. در کشور کانادا کار با نرم افزار رویت و نرم افزار کریر بسیار بیشتر از سایر نرم افزارهای طراحی سیستم های حرارتی و برودتی رواج دارد، علت این قضیه ویژگی ها و امکاناتی است که این دو نرم افزار به مهندسین تاسیسات ارائه می دهند. مزیت عمده این سه دستگاه ، قیمت بسیار کمتر آنها نسبت به انواع دیگر تاسیسات برودتی و حرارتی مرکزی است. نکته اینکه هدف ما در این مقاله این بود که مزایا و معایب ۸ نوع از انواع تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان ها و سوله ها را به طور اجمالی بررسی کنیم. برای اینکه بتوانید تفاوت های اساسی این سیستم ها را تشخیص و آنها را نسبت به یکدیگر مقایسه کنید، حتما مقاله مربوط به هر دستگاه را مطالعه بفرمایید. یکی از موارد مهم در ساخت هر ساختمان این است که باید به گونه ای ساخته شود که هر گونه اتلافات حرارتی از آن در نظر گرفته شده و راه های موثری برای جلوگیری از آن ارائه شود.

در ادامه این قسمت برخی از انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی را ذکر می کنیم. بهتر است بدانیم که در کشورهای دیگر یک دانشجوی تاسیسات به راحتی نمی تواند وارد بازار کار حرفه ای شود و در نهایت باید دوره های کارآموزی طولانی را بگذراند و در آزمون های مختلف مورد آزمایش قرار بگیرد تا در آخر بتواند وارد بازار کار حرفه ای خود شود. اما نکته ای که برای ما حائز اهمیت می باشد این است که راه میان بر ورود به شرکت های معتبر در حوزه تاسیسات حرارتی و برودتی در خارج از کشور یا داخل ایران، تسلط به نرم افزار های رویت و کریر می باشد.

انواع سیستم‌های سرمایشی

بویلرها نیز در انواع سیستم های آبگرم یا بخار داغ که توسط مشعل گازسوز ایجاد می شود ، طراحی و تولید می گردند. چیلر تراکمی و بویلر به همراه فن کویل و هواساز پر کاربردترین سیستم تاسیسات برودتی و حرارتی ساختمان ها هستند. هر یونیت بیرون از ساختمان به چندین فن کویل درون ساختمان وصل شده و هر فن کویل را می توان جداگانه خاموش و روشن و دمای هوای خروجی از آن را کنترل و تنظیم کرد. نکته اینکه این سیستم آبی نیست (بر خلاف سیستم چیلر و مینی چیلر که سیستم های آبی هستند) و در ضمن منظور از یکپارچه این است که به تنهایی هم دستگاه حرارتی و هم برودتی است. دستگاه مینی چیلر از دیگر پرکابردترین دستگاه های حرارتی و برودتی مستقلی است که مزایای زیادی دارد. یعنی اینکه از یک طرف آب با دمای نرمال یا بالا وارد آن شده و از سمت دیگر آب سرد خارج می شود.

  • داوطلب بايد سالم باشد تا بتواند کارهاى کارگاهى را به خوبى انجام دهد و استعداد کارهاى فنى را داشته باشد.
  • در دهه اخیر شاهد این قضیه بوده ایم که سیل عظیمی از فارغ التحصیلان رشته تاسیسات پشت خط ورود به بازار کار این رشته باقی مانده اند و علت اصلی آن عدم مهارت کافی در حوزه کار با نرم افزارهای تاسیساتی است.
  • برای نصب و راه اندازی پکیج ها به هزینه کمتری نیاز داریم همچنین در مصرف سوخت و انرژی هم بسیار مقرون به صرفه هستند.
  • گروه تهویه مطبوع ماخ طراح و تولید کننده انواع تاسیسات برودتی و حرارتی ساختمان ها از جمله انواع چیلرها ، اکونوپک ، زنت ، ایرواشر ، هواساز و … مطابق با استانداردهای روز و متناسب با نیازها و درخواست های هر مشتری است.
  • سیستم های تاسیسات مرکزی توانایی ایجاد تمامی این موارد را در بازه های معقول مناسب برای انسان دارند.
داوطلب بايد سالم باشد تا بتواند کارهاى کارگاهى را به خوبى انجام دهد و استعداد کارهاى فنى را داشته باشد. در هر مجموعه معمولا استفاده از یک سیستم اولیه با چندین سیستم ثانویه وجود دارد و یا ممکن است در صورت انتخاب یک سیستم اولیه تنها یک انتخاب مناسب برای سیستم ثانویه وجود نداشته باشد. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا مجله خبری تاسیسات ساختمانی کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم. باسلام، باد منبع تحت فشار ۱۰۰ لیتری ساختمان ۶طبقه ۱۲ واحدی با کلید اتومات مکانیکی، از روزی که تیوب جدید نصب شده از هفته اول هر ۶ روز یکبار باد خالی میشود. چنانچه شما نیز قصد همکاری با این مجموعه را دارید، می توانید همین الان فرم مخصوص همکاری تکنسین را کامل کرده و برای همکاران ما ارسال کنید.

انواع سیستم های تاسیساتی حرارت و برودتی کدامند؟