سرپرست تاسیسات حرارتی و برودتی آموزشگاه سنجش پارسیان مشهد-رادیاتور پارس

فرآیند انتقال حرارت عمدتاً توسط حالت تابش بین ساکنان و پنل های تابشی و حالت همرفت طبیعی بین هوا و پنل ها انجام می شود. بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک تاسیسات حرارتی را اخذ نمایید. بخش خدمات و نگهداری HVAC ما تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، تعمیرات، مقاوم سازی، به روزرسانی، بازنگری سیستم و خدمات اضطراری 24/7 ارائه می دهد که همه توسط کارکنان ذیصلاح و تکنسین­ های آموزش دیده انجام می­شوند. همچنین این دانشگاه دوره های کاردانی فنی تاسیسات مکانیکی را به صورت پودمانی در برخی از واحدهای خود ارائه می دهد. هینچنین سیستم‌ها شامل یک دیگ بخار، کوره (مشعل) یا پمپ گرمایی برای گرم‌کردن آب، بخار و یا هوا می باشند که همه اینها در یک مکان مرکزی مانندموتورخانه در یک خانه یا اتاق تاسیسات در ساختمان‌های بزرگ قرار می‌گیرند.

در ساختمان ها از سیستم تاسیساتی حرارتی و برودتی مختلفی استفاده می کنند که با توجه به نوع کاربری، شرایط محیطی و شرایط اقتصادی، کارفرما اقدام به استفاده از آن سیستم می کند. هوای خنک با رطوبت حدود ۹۰ درصد وارد سالن خواهد شد که دارای آب و هوای خشک می باشند. توجه داشته باشید کولرهای آبی تنها دارای عملکرد برودتی و سرمایشی می باشد که می توانید در فصول سال فصول تابستان از آن بهره مند شوید.

یکی از موارد مهم در ساخت هر ساختمان این است که باید به گونه ای ساخته شود که هر گونه اتلافات حرارتی از آن در نظر گرفته شده و راه های موثری برای جلوگیری از آن ارائه شود. همچنین تاسیسات حرارتی و برودتی به گونه ای انتخاب شود که احتیاجات اولویت بندی شده را بتواند به خوبی تامین کند. این اولویت ها شامل موارد اقتصادی ، متمایل کردن شرایط محیطی به شرایط استاندارد قابل قبول از نظر درجه حرارت ، رطوبت و میزان ذرات آلوده موجود در هوا و … است. دستیابی به این امر مهم نیازمند مهندسان متخصص تهویه مطبوع و انتخاب بهینه ترین سیستم با توجه به نیازهای موجود است.

هوای تهویه را می توان به طور جداگانه به فضا تحویل داد یا به واحدهای فن کویل متصل کرد. با توجه به ضرورت ایجاد فضای مطبوع جهت آسایش انسان در اماکن آموزشی ، مسکونی ، صنعتی ، و…. همچنین انجام فرآیندهای حرارتی و برودتی و انجماد خانگی ، صنعتی ، نیاز مبرم کشور به تربیت نیروهای انسانی کارآمد که دانش مربوط به این رشته را با توانائیهای کاربردی آن بصورت توام داشته باشند احساس می گردد. رشته تاسیسات مکانیکی از زیر شاخه های تاسیسات فنی و حرفه ای نیز یکی از رشته های تاسیسات است که متقاضی باید برای ادامه تحصیل در آن آزمون بدهد.

گرمایش ایرواشر و زنت شبیه هم بوده و دارای کویل آبگرم (لوله های حاوی آبگرم) و فن هستند که فن با دمیدن هوا از اطراف لوله های آبگرم ، منجر به افزایش دمای هوا می شود. نکته اینکه آبگرم مورد نیاز ایرواشر و زنت باید توسط بویلر یا پکیج گازسوز تامین شود. ولی در اکونوپک گرمایش بدین شکل است که یک مشعل گازسوز در دستگاه جاسازی شده و با احتراق گاز شهری باعث گرمایش یک کوره شده و هوا با عبور از اطراف کوره، گرم می شود. این ۴ نوعی که معرفی کردیم در واقع ۴ مورد از دستگاه های مستقل (واحدی) هستند و در ادامه ۴ نوع دیگر از ۸ نوع از انواع تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان را که سیستم های مرکزی هستند معرفی و مزایا و معایب آنها را بررسی می کنیم. دانشگاه علمی کاربردی تهران رشته تاسیسات را بدون کنکور و در مقطع کاردانی در رشته های کاردانی فنی مکانیک شاخه تاسیسات مکانیکی ساختمان و کاردانی فنی برق شاخه تاسیسات الکتریکی ساختمان به متقاضیان ارائه می دهد.

کلوني­ هاي بزرگي که در آنها عمدتاً واحدهاي اقامتي مسکوني و تجاري با تعداد زياد (بيشتر از 20 واحد) در آنها احداث شده و بصورت يکپارچه مديريت تاسيسات آنها انجام مي­شود. طبق مطالعاتی كه بر روی نقاط مختلف ايران انجام شده ميزان يونهای فوق در اكثر نقاط كشور بسيار زياد است. استفاده از دستگاه های سختی‌گير Softener يكي از ساده‌ترين مجله خبری تاسیسات ساختمانی و متداولترين روش تصفيه و سختی‌زدايی آب می‌باشد. سیستم‌های سرمایشی که جهت سرد نمودن یک محیط استفاده می‌شوند انواع مختلفی دارند که براساس نیاز و میزان هزینه انتخاب می‌شوند. در جواب سیستم سرمایشی چیست باید گفت همانطور که از نامش پیداست سیستم سرمایشی به مجموع سیستم‌هایی گفته می‌شود که جهت سرد و خنک نمودن محیط استفاده می‌شود.

اما در روش دوم آب سرد یا آب گرم که تولید شده است توسط پمپ بین کویل و چیلر در گردش خواهد بود. معمولاً کویل ها در اتاق های مختلف تعبیه خواهد شد که هوای اتاق توسط سیستم کانال کشی عبور کرده و باعث می شود تا هوای اتاق سرد شود. در ادامه این قسمت برخی از انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی را ذکر می کنیم.

۲ . مزایا و معایب تاسیسات حرارتی و برودتی Central یا مرکزی

پالایش گستر بعنوان یک شرکت خدماتی صنعتی پیشرو و شناخته شده در ساخت پایانه­ ها، اصلاحات و توسعه کارخانجات، نیروی متخصص با وجدان کاری بالا و ایمن را در اختیار پروژه شما قرار میدهد که می ­توانید همین امروز برای اعلام پروژه خود تماس بگیرید. با استفاده از یک فرآیند اصلی، می توانیم خدمات سریع و کلیدی در اختیار شما قرار دهیم که مدیریت یکپارچه فعالیت­های شما را امکان پذیر می­سازد. اگر به دنبال طراحی ، نصب و راه اندازی تجهیزات هستید، تیم متخصص ما می­توانند به شما کمک کنند. جوشكاران ماهر، متخصصان پایپینگ ، مهندسان مونتاژ و مديران پروژه ی با تجربه ما اجرای دقیق و مطابق استاندارد پروژه شما را تضمین می­کنند. از همه مهمتر اینکه تنوع این دانشگاه ها زیاد است، به صورتی که متقاضی می تواند به راحتی از بین دانشگاه علمی و کاربردی، آزاد و دولتی یکی از آن ها را برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک کاردانی و کارشناسی انتخاب کند.

پکیج برقی تکفاز هوشمند 30 هزار

عبور هوا از روی پوشال های مرطوب باعث تبخیر آب پوشال ها شده که باعث می‌شود تا هوا خنک شود. این برنامه براساس نظام آموزشهای علمی – کاربردی برنامه ریزی و بر مبنای آموزشهای علمی – کاربردی طراحی و تدوین شده است. گروه تاسیسات 24 ساعته یک شرکت تاسیساتی معتبر است که با افتخار دانش آموختگان رشته تاسیسات را به عنوان مجری سرویسکار خود به همکاری می پذیرد. رشته تاسیسات ساختمانی از جمله رشته هایی است که حتی می توان تا مقطع دکترا در دانشگاه های داخلی و خارجی به ادامه تحصیل در آن پرداخت. سیاست سازمان فنی و حرفه ای و کار و دانش در سال های گذشته به این صورت بود که پذیرش متقاضیان تحصیل در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم ایشان صورت بگیرد.

در VRF نیز سرمایش و گرمایش هوا در یونیت های داخل ساختمان (فن کویل ها) انجام و این فن کویل ها با لوله کشی مسی به یونیت های بیرون از ساختمان متصل می شوند. تاسیسات حرارتی و برودتی هر ساختمانی باید بتواند به دقت درجه حرارت محیط را در محدوده آسایش و متناسب با نیازهای افراد و محل ثابت نگه دارد و علاوه بر آن بتواند در صورت نیاز مقدار رطوبت را نیز تنظیم و هوا را از آلودگی ها فیلتر نماید. افراد در خانه و یا محل کار و فعالیت و … بدون وجود تاسیسات حرارتی و برودتی (گرمایشی و سرمایشی) نمی توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. در این متن به معرفی ۸ نوع از تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان ها (۴ نوع واحدی و ۴ نوع مرکزی) می پردازیم و مزایا و معایب آنها را بیان می کنیم. واحدهای فن کوئل برای سیستم های آب هوایی شبیه به سیستم های تمام آب است به جز اینکه هوای تأمین کننده و آب مطبوع از یک واحد انتقال هوای مرکزی و سیستم های مرکزی آب (به عنوان مثال ، دیگهای بخار یا چیلرها) به منطقه مورد نظر تهیه می شوند.

  • نکته اینکه این سیستم آبی نیست (بر خلاف سیستم چیلر و مینی چیلر که سیستم های آبی هستند) و در ضمن منظور از یکپارچه این است که به تنهایی هم دستگاه حرارتی و هم برودتی است.
  • هینچنین سیستم‌ها شامل یک دیگ بخار، کوره (مشعل) یا پمپ گرمایی برای گرم‌کردن آب، بخار و یا هوا می باشند که همه اینها در یک مکان مرکزی مانندموتورخانه در یک خانه یا اتاق تاسیسات در ساختمان‌های بزرگ قرار می‌گیرند.
  • برای اینکه بتوانید تفاوت های اساسی این سیستم ها را تشخیص و آنها را نسبت به یکدیگر مقایسه کنید، حتما مقاله مربوط به هر دستگاه را مطالعه بفرمایید.
  • هر یونیت بیرون از ساختمان به چندین فن کویل درون ساختمان وصل شده و هر فن کویل را می توان جداگانه خاموش و روشن و دمای هوای خروجی از آن را کنترل و تنظیم کرد.
  • در حال حاضر در کشور ما تعداد افراد مسلط به نرم افزار کریر و رویت بسیار کمتر از افراد متخصص در نرم افزارهای دیگر می باشد.