سیستم تاسیساتی حرارتی و برودتی-رادیاتور پارس

میزان بارهای گرمایشی ، سرمایشی و تهویه مطبوع در یک پروژه معمولا انتخاب سیستم تاسیسات مناسب با معماری بنا را محدود می کند. در ساعات مختلف روز در روزهای مختلف از سال در تغییرات تابش آفتاب و بسیاری موارد دیگر بارهای حرارتی موجود در پروژه تغییر می کنند. به همین دلیل در برخی از مجموعه ها، برای هر منطقه از محل مورد طراحی، مجله خبری تاسیسات ساختمانی کنترل کننده هایی را تعبیه می کنند و گاهی از سیستم های مجزا برای هر کدام از این مناطق استفاده می شود. دانشگاه علمی کاربردی تهران رشته تاسیسات را بدون کنکور و در مقطع کاردانی در رشته های کاردانی فنی مکانیک شاخه تاسیسات مکانیکی ساختمان و کاردانی فنی برق شاخه تاسیسات الکتریکی ساختمان به متقاضیان ارائه می دهد.

انتشار فایل الکترونیکی کتاب

بهتر است بدانید کولر گازی ها دارای دو عملکرد گرمایشی و سرمایشی می باشد که شما به راحتی می توانید در فصول مختلف سال از تهویه مطبوع مناسب آن بهره مند شوید. توجه داشته باشید کولرگازی ها معمولاً در انواع مختلف و ظرفیت های متنوعی تولید و روانه ی بازار می‌شود. چیلرها خود در انواع متنوع چیلر تراکمی آب خنک (آبی) ، چیلر تراکمی هوا خنک (هوایی) و چیلر جذبی طراحی و تولید می شوند.

  • از این رو افرادی که به کار با این نرم افزارها که در زمره بهترین نرم افزارهای تاسیسات قرار می گیرند، تسلط دارند، از شانس بالایی برای استخدام در شرکت های فوق برخوردار خواهند بود.
  • با خرید اشتراک تصاویر ، وکتور و طرح های psd خارجی را بدون محدودیت روزانه دانلود کنید.
  • در گذشته شرکت های ایرانی فرآیند طراحی و مدلسازی پروژه های تاسیساتی خود را به روش های سنتی انجام می دادند.
  • پکیج ها حجم بسیار کمی دارند به همین علت فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.
  • با توجه به نوع کاربری، شرایط محیطی و شرایط اقتصادی می توانید از سیستم مناسب بهره مند شوید.

امروزه با پیشرفت معماری و شهرسازی و ساخت ساختمان بلندمرتبه تاسیسات عظیم الجثه کارخانجات نیز در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد لذا نیاز به متخصصین حاذق جهت پایش سیستم های گرمایشی و سرمایشی که نیازهای ساکنین را پاسخگو باشد،ضروری است. سرپرست تاسیسات حرارتی و برودتی فردی است که علاوه بر مهارت تعمیرات دستگاه های حرارتی و برودتی و دیگ بخار بتواند از عهده همکاری در برنامه ریزی، تقسیم کار، ایجاد هماهنگی، تهیه و تدارک نیازهای واحد، همکاری با واحدهای مختلف سیستم جاری برآید. یکی دیگر از انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار شده است؛ فن کویل ها می باشد. از فن کویل در تمام فصول مختلف سال جهت تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید فن کویل معمولاً از دو قسمت فن و کویل تشکیل شده است که هر یک از آن وظیفه و کاربرد خاص خود را دارد.

اصول اجرا،محاسبه و نقشه کشی تأسیسات مکانیکی

در VRF نیز سرمایش و گرمایش هوا در یونیت های داخل ساختمان (فن کویل ها) انجام و این فن کویل ها با لوله کشی مسی به یونیت های بیرون از ساختمان متصل می شوند. کنترل دما، رطوبت معمولا معیار اصلی انتخاب سیستم های تاسیساتی است اما در برخی موارد ممکن است طراحی بر اساس معیار های هویه مطبوع صورت پذیرد. برای مثال در مجموعه ای که هوای داخلی محل مورد نظر باید با میزان زیادی از هوای بیرون جایگزین گردد.

تاسیسات حرارتی و برودتی

نکته کلیدی در رابطه با این سیستم این است که دمای هوا در هر نقطه ای از محیط مورد نظر که توسط این دستگاه تهویه می شود، به یک میزان برابر است. به این خاطر که همه نقاط از راه کانال به یک یونیت سردکننده و گرم کننده هوا متصل می شوند و وقتی هوا در این یونیت تهویه شد، به همه اتاق ها انتقال داده می شود. حال موضوع مهمی که مطرح می شود این است که چنین حالتی چه مزایا و معایبی دارد که مهمترین عیب آن این است که ایجاد دماهای متفاوت به طور همزمان در همه اتاق ها و سالن ها شدنی نیست و هوای سرد یا گرم همزمان و با یک دما در همه جا توزیع می شود. همچنین این دستگاه حرارتی و برودتی مزایا و معایب دیگری دارد که پیشنهاد می کنیم آن را به طور کامل در مقاله زیر مطالعه بفرمایید.