طراحی تأسیسات استخر چگونه است؟ از پمپ و فیلتر تا سیستم‌ تخلیه ویکی ساختمون-رادیاتور پارس

اولین نوع این تجهیزات مربوط به تاسیسات و تجهیزات استخر روی زمین می باشد. در واقع در میان تاسیسات این دسته از استخر ها، کاسه استخر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و یکی از مهم ترین بخش های تاسیسات آن به شمار می رود. در ادامه توضیحات به بررسی کلیه تاسیسات استخر شامل تجهیزات هیتر های برقی سونا خشک , سونا بخار , پمپ استخری , فیلتر شنی , کلرزن ها , روشنایی , تجهیزات نظافت و جکوزی خواهیم پرداخت. در ادامه مبحث انواع تاسیسات استخر می توان گفت یکی از این تاسیسات؛ تاسیسات مکانیکی می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تاسیسات مکانیکی مربوط به سیالات مایعات و گازها می باشد که تمامی عملیات و امور تاسیساتی که بر روی سیالات انجام می‌شود به تاسیسات مکانیکی برمی‌گردد. مثل گردش آب گرمایش و سرمایش آب گرمایش و سرمایش هوا و … بهتر است بدانید تاسیسات مکانیکی خود به چند دسته تقسیم بندی می شود.

تولید این تجهیزات در شرکت های معتبر انجام می شود و خریداران می توانند با خیال راحت از این وسایل استفاده داشته باشند. تاسیسات استخر چیست؟ به تمامی تجهیزاتی که در استخر می تواند به جریان آب کمک کند و همچنین از بروز گند زدگی در آب جلوگیری کند را تاسیسات استخر می گویند. در صورتی تاسیسات به درستی نصب شده باشد، استخر می تواند کارایی بسیار زیادی داشته باشد. تاسیسات استخر در مدل های مختلفی و تحت برندهای گوناگونی تولید می شود و پارامترهای بسیار زیادی بر قیمت تاسیسات استخر دارای تاثیر می باشد که از جمله آن ها می توان به متریال مورد استفاده در تولید اشاره داشت. همچنین باید توجه داشته باشید که استفاده از شیوه اینترنتی می تواند یکی از بهترین شیوه های خرید این محصول به شمار رود که در دسترس شماست. در واقع امکان دریافت یکجای مشاوره خرید و فروش تاسیسات استخر باعث شده است تا بسیاری از کسانی که تمایل به دریافت خدماتی با بهترین کیفیت را داشته باشند از این خدمات استفاده کنند.

پیمانکار تاسیسات موتورخانه ساختمان ، استخر ، سونا و جکوزی

در ادامه شما را بیشتر با ویژگی ها و قطعات مختلف مجله خبری تاسیسات ساختمانی آشنا خواهیم نمود و اطلاعاتی را در این خصوص با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در این مقاله همچنین بهترین شیوه خرید این تجهیزات با قیمت مناسب را نیز بررسی خواهیم کرد که البته تمامی این مسائل می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود. نکته مهمی که اینجا وجود دارد و در شکل نیز مشخص شده است، وجود یک شیر یکطرفه پیش از دستگاه تزریق کلر است. زمانی که پمپ خاموش شود، یک فشار معکوس در خط ایجاد می گردد که باعث کشیده شدن آب حاوی کلر به سمت تجهیزات قبلی می شود. از آنجائیکه کلر باعث صدمه دیدگی این تجهیزات از جمله فیلتر و هیتر می شود، این شیر یکطرفه را در این نقطه قرار می دهند تا از برگشت آب جلوگیری کند. در مثال ارائه شده، استخر و جکوزی به عنوان یک مجموعه در نظر گرفته شده اند که نرخ تعویض آب آنها مشابه است.

برای بررسی موتورخانه ی یک استخر لازم است تا تک تک واحد های استخر به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند تا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد آسایش شناگران مشخص شود. امروزه با گسترش استفاده از تفريحات آبی در مجموعه هاو پارک ها و همچنین استفاده ازتاسیسات استخر، جکوزی و سونا به عنوان تفریح و ورزش، مشتریان زیادی را به دنبال استفاده از این سرگرمی شاد و مفرح كشانده است. فیلترهای شنی از یک مخزن بزرگ از جنس فایبرگلاس، بتن یا فلزی تشکیل شده‌اند که به شکل مربعی هستند. در حین عملیات فیلترینگ، آب کثیف استخر از طریق لوله ورودی فیلتر وارد می‌شود.

جاروب های رباتیک استخری هایوارد

کاربری تاثیر مستقیمی بر طراحی تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا دارد. استخرها را بر حسب کاربری به استخرهای اقیانوسی، عمومی، تمرینی، درمانی، طبیعی و… تقسیم‌ می‌کنند. استخر سازه‌ای مصنوعی است که آب را همانند مخزنی سرباز برای مصارف گوناگون در خود نگه می‌دارد. در این یادداشت پس از معرفی کلی استخرها از نقطه‌نظرهای گوناگون و شرح جزئیات مختلف مربوط به آن‌ها، به تاسیسات استخر، تاسیسات سونا و تاسیسات جکوزی می‌پردازیم. یکی از مهم ترین پارامترهایی که در تاسیسات استخر باید به آن توجه داشته باشیم، سیستم آب گذر می باشد.

تاسیسات سونا باید به‌نحوی طراحی شوند که اهداف درمانی مدنظر محقق شود. تاسیسات سونا به‌طور کلی به دو دسته‌ی تاسیسات سونای خشک و تاسیسات سونای بخار تقسیم می‌شود. با توجه به کاربردها، تاسیسات سونای خشک و تاسیسات سونای بخار با هم متفاوتند. طبعاً لوله‌کشی بخشی محوری در تاسیسات استخر و تاسیسات سونا نیز به‌شمار می‌رود. از جمله ویژگی‌های سیستم لوله‌کشی آن است که معمولاً در آن چند دریچه‌ی تخلیه تعبیه می‌شود.

  • همین تفاوت‌ها طبعاً بر تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا نیز اثرگذار است.
  • اگرچه امروزه ثابت شده که کلرزنی در ازبین‌رفتن برخی کیست‌های پروتوزوآ اثری ندارد و یا استفاده بیش از اندازه از آن خطرات جدی برای سلامتی افراد به همراه دارد؛ اما همچنان محبوب‌ترین، قابل‌اعتمادترین و کم‌هزینه‌ترین روش ضدعفونی آب است.
  • این فرآیند، با استفاده از یک سیستم گردش و فیلتراسیون خودکار 3 بخشی که از تجهیزات مختلف تشکیل شده انجام می‌گیرد.
  • در عین حال باید توجه داشت که با وجود تأثیرات چشمگیر سونای خشک بر سلامتی افراد، این سونا می‌تواند اثرات مخربی برای کسانی که از بیماری‌های ریوی رنج می‌برند در پی داشته باشد.
  • برای طراحی موتورخانه استخر عمومی شنا نیاز به مشخص کردن تک تک واحدهای استخر برای محاسبه دقیق وسایل و تجهیزات مورد نیاز موتورخانه استخر برای آسایش شنا گران در قسمت های مختلف استخر عمومی شنا بسیار ضروریست .
  • جمع کرده و بنا بر نیاز، به تعداد بویلر ها تقسیم کرده تا هم ظرفیت و هم تعداد بویلر ها مشخص گردد.

در واقع می توان گفت که اگر دریچه های هوا به خوبی پیاده سازی نشود، در نهایت می تواند گزینه ای مناسب برای شما به شمار رود. به طور کلی می توان گفت که تجهیزات و لوازم استخر باید با دقت بسیار زیادی انتخاب شده و خریداری شوند تا در نهایت بتوانند عملکرد کاملی را از خود نشان دهند. با توجه به تمامی مباحث بیان شده در این قسمت از مقاله باید با دقت بسیار زیادی نسبت به خرید این تجهیزات اقدام کنید.

مکش‌ها می‌تواند سیستم پمپاژ خاص خود را داشته باشند، اما در اکثراً پمپ اصلی این وظیفه را هم انجام می‌دهد. برای جلوگیری از وارد شدن موها به داخل زهکش از روکش‌هایی استفاده می‌کنند. نکته مهم آنکه در تأسیسات استخر گفت به دلیل استفاده از کلر و اسید در آب استخر، حتی‌الامکان از به‌کاربردن تجهیزات فلزی خودداری شود. این قسمت شامل لوله‌ها و اتصالات است که وظیفه آن جمع‌آوری، حمل‌ونقل و عبور دادن آب از بخش‌هایی مانند تصفیه‌خانه و موتورخانه است. به وسیله سیستم لوله‌کشی، آب از استخر به سمت موتورخانه هدایت‌شده و پس از عبور از قسمت‌های مختلف موتورخانه مجدد به استخر بازگردانده می‌شود.

واحد گرمایش استخر و تاسیسات استخر ، همانطور که از نامش پیداست ، قسمتی است که وظیفه کنترل و تنظیم دمای آب ورودی به استخر را برعهده دارد. یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در این بخش ، مبدل های حرارتی هستند که کار آن ها رساندن دمای آب به درجه مطلوب و همچنین جبران افت دما درصورت وجود ، می باشد. یکی از این سیستم های گرمایشی پمپ حرارتی است و دیگری یک نوع هیتر گازی است. از آنجا که پمپ های حرارتی کارایی بهتری دارند و در مجموع عملکرد بهتری دارند برای افزایش دمای کلی استخر بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.