طراحی تأسیسات استخر چگونه است؟ از پمپ و فیلتر تا سیستم‌ تخلیه ویکی ساختمون-رادیاتور پارس

عمق کم جکوزی و قدرت مکش بالای دریچه‌ها می‌تواند به ایجاد جریان گردابی در جکوزی ختم شود. درپوش‌های ضد گرداب درواقع از بروز چنین مشکلی ممانعت به‌عمل می‌آورند. انتقال هوا از نازل به استخر به ایجاد تلاطم ملایمی در آب استخر می‌انجامد.

این سیستم شامل پمپ فیلتر سیستم گرمایش ها و در برخی مواقع تصفیه کننده آب شور می باشد. فیلتر برگشتی نیز آب تصفیه شده سیستم فیلتراسیون را به استخر برگردانده و شامل خطوط لوله برگشتی و جنس های برگشتی خواهد بود. اما بهترین شیوه برای پیاده سازی تاسیسات استخر چیست؟ این سوالی است که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت و باید بدانید که این مرحله دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. تمامی قطعات مربوط به تجهیزات تاسیسات استخر می توانند عملکرد خوبی را در شرایط خاصی داشته باشند.

و غیره میشود که انجام تعمیر تاسیسات استخر باید بوسیله افراد متخصص انجام گیرد تا دچار مشکلات بعدی و هزینه های اضافه نشود. بکار رفته در منابع نیز بر حسب فشار کاری دستگاه، دمای کاری و ضریب خورندگی آب بر اساس استاندارد مخازن تحت فشار محاسبه می‌شود. استخر پُر از آب تصفیه شده می‌تواند مکانی مناسب برای میکروارگانیسم‌های حامل بیماری از یک فرد به فرد دیگر باشد. آب از سبد صافی عبور می‌کند تا هرگونه ضایعات بزرگ‌تری مانند شاخه‌ها و برگ‌ها را به خود جذب کند. علاوه بر ورودی اصلی، سیستم اسکیمر، دارای یک خط اکولایزر ثانویه است، که به تخلیه سطح رویی می‌پردازد.

  • اندازه‌ی استخرهای خصوصی نسبت به استخرهای عمومی به‌طور مشخصی کوچک‌تر است.
  • در بخش بعدی به توضیح هر یک از اجزای تشکیل‌دهنده استخر و جکوزی خواهیم پرداخت.
  • زاویه دار بودن علامت زرد “T” شکل روی شیرهم نشان دهنده این است که شیر مربوطه، اجازه عبور تنها بخشی از آب را از خود می دهد.
  • دفتر فنی، مهندسی استخرینو فعالیت خود را از سال 1392 با توجه به هوشمندسازی استخرها و بهینه سازی مصرف آنها شروع کرده است.
  • اگر بالای علامت “T” شکل روی شیرها، در جلوی یک مسیر لوله قرار گرفته باشد، نشاندهنده این است که شیر در وضعیتی قرار گرفته است که مسیر عبور آب در آن لوله را مسدود کرده است.
  • بسیاری از کافرمایان از چراغ‌های رنگی استفاده می‌کنند تا علاوه بر تامین روشنایی مناسب فضا، جلوه زیبا و جذابی به فضای استخر ببخشند.
در برخی از استخرها، ممکن است نازلی برای قراردادن شلنگ جاروی استخر روی دیواره تعبیه شده باشد. در این استخر، نازل مخصوص این کار در نظر گرفته شده و با خطی جداگانه به پمپ تصفیه استخر متصل مجله خبری تاسیسات ساختمانی شده است. با توجه به شکل و اندازه استخر، دو اسکیمر روی دیواره های محیطی استخر نصب شده اند. اسکیمرها، وظیفه جمع کردن و خارج کردن آلودگی های موجود در سطح آب استخر را بر عهده دارند.

محوطه‌ی داخل استخر ورزشی الزاماً باید با سیستم گرمایشی مناسبی تجهیز شود. سیستم گرمایشی داخل استخر از جمله مهم‌ترین سیستم‌ها در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا است. پس از معرفی انواع استخرها، به‌طور مجزا به سیستم گرمایشی اشاره‌هایی خواهیم داشت. در عین حال، باید توجه داشت شرایط بهداشتی در استخر با جریان آب گذرا نسبت به دو حالت دیگر به‌مراتب بهتر است. سیستم تصفیه‌ی آب در این استخرها پیشرفته‌تر و در نتیجه استفاده از آن‌ها نسبت به انواع دیگر استخر کاربردی‌تر است. این سیستم می‌تواند به‌عنوان الگویی مورد توجه مهندسین تاسیسات قرار بگیرد تا در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا استفاده شود.

لوله و اتصالات چسبی UPVC – انواع و کاربردها

هشتمین و آخرین مرحله در ساخت استخر، طراحی سرامیک‌های آن به‌شمار می‌رود. سرامیک‌هایی که قرار است در استخر به‌کار گرفته شوند باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشند که از آن جمله می‌توان به مقاومتشان در برابر اسیدهای مخرب اشاره کرد. در نظر داشتن رنگ‌بندی درست در انتخاب سرامیک‌ها همچنین می‌تواند نقش پررنگی در زیبایی استخر ایفا کند. بعد از آرماتوربندی استخر، نوبت به تعیین عیار بتون به‌عنوان ششمین مرحله از مراحل ساخت استخر می‌رسد. معمولاً در تاسیسات استخرهای شنا از بتون‌هایی با حداقل عیار ۴۰۰ که در آن‌ها سیمان ضدسولفات نیز به‌کار رفته، استفاده می‌شود. طراحی سازه‌ی استخر سومین مرحله‌ی ساخت تاسیسات استخر ارزیابی می‌شود.

راهکارهایی برای کم کردن هزینه ها در نگهداری استخر