طراحی تأسیسات استخر چگونه است؟ از پمپ و فیلتر تا سیستم‌ تخلیه ویکی ساختمون-رادیاتور پارس

آب در کف استخر نسبت به سایر نقاط فشار بالاتری دارد؛ پس هوا در صورتی به داخل استخر وارد می‌شود که وزن ناشی از آب توسط نیروی پمپ خنثی شود. امروزه استخر ها در مدل های مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. کافی است که شما نسبت به خرید این تجهیزات اقدام کنید تا در کوتاه ترین زمان بتوانید از این تجهیزات استفاده داشته باشید. تاسیسات استخر در مدل های مختلفی تولید می شود و می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما به شمار رود که امروزه در دسترس شما قرار گرفته است. شما می توانید با کارشناسان فروش سایت اینترنتی تامین تاسیسات استخر در ارتباط باشید و مشاوره خرید را دریافت کنید تا در نهایت بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید و هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید. باید در نظر داشته باشید که تجهیزات مربوط به تاسیسات استخر در مدل های مختلفی تولید می شود و خریداران می توانند با توجه به نوع نیاز خود نسبت به انتخاب بهترین مدل از این محصولات اقدام کنند.

  • شکل زیر روش های پیشنهادی تراز و محکم کردن پمپ در محل استقرار پمپ را نشان می دهد.
  • به این ترتیب، سیستم پمپاژ، آب را در استخر، نسبتاً عاری از هرگونه کثیفی، زباله و باکتری نگه می‌دارد.
  • برای گرم کردن و بالا بردن دمای آب نیز از سیستم گرمایشی شامل هیتر استفاده میکنیم.
  • عمق آب در چیزی حدود ۸۰ درصد یک استخر تفریحی از ۱.۷ متر تجاوز نمی‌کند.

از دیگر مزایای قابل ذکر لوله و اتصالات UPVC، تحمل فشار بالا و نیز تحمل دمای بالای آن ها (تا ۶۰ درجه سانتیگراد) است. البته در گذشته در سیستم لوله کشی استخرها از متریال های دیگر هم استفاده می شد اما امروزه پیشنهاد تمامی استانداردهای اروپایی و آمریکایی ، استفاده از سیستم لوله کشی UPVC است. چنانچه پمپ‌ها و صافی‌های استخر پر شدند باید سریعاً برای تخلیه آنها اقدام کنید، سپس لازم است تا به موارد امنیتی و تمیزی اطراف استخر توجه کنید و سطوح داخلی و خارجی استخر را چک کنید. همچنین مجراهای ورودی و خروجی آب را به‌منظور جلوگیری از پوسیدگی و زنگ‌زدگی بررسی کنید تا سبب نشت نگردد. چاهک‌های فاضلاب‌بر از جمله بخش‌های مهم در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا هستند.

انواع دستگاه کلرزن استخر جهت نگهداری تاسیسات استخر

هنگام بررسی اجزای تشکیل دهنده یک استخر، اولین موضوعی که باید بدان توجه کرد آن است که آب موجود در استخر ممکن است روزها یا ماه‌ها بدون تعویض در استخر باقی بماند. برای کنترل بهتر نور و روشنایی در محیط استخرها تمامی لامپ ها را به یک پنل مرکزی مجزا و قابل دسترس متصل میکنند. سیستم روشنایی یا شامل تمامی چراغ ها و لامپ ها داخل و اطراف استخر است که قابلیت رنگ نور در آن ها نیز وجود دارد.

مشعل در موتورخانه هایی مورد استفاده قرار میگیرد که بجای بویلر از دیگ استفاده می کنند. مشعل بخش دیگر از تجهیزات موتورخانه است که با ترکیب سوخت و هوا و مولد آتش ، باعث گرم شدن دیگ می شود. سیلیس داخل فیلتر شنی که به‌منظور جذب آلودگی تعبیه شده، باعث افزایش طول عمر این فیلتر شده است. اگرچه امروزه ثابت شده که کلرزنی در ازبین‌رفتن برخی کیست‌های پروتوزوآ اثری ندارد و یا استفاده بیش از اندازه از آن خطرات جدی برای سلامتی افراد به همراه دارد؛ اما همچنان محبوب‌ترین، قابل‌اعتمادترین و کم‌هزینه‌ترین روش ضدعفونی آب است.

در قدیم ساختمان استخر ها از تاسیسات ساده ای شامل لوله کشی های آب سرد ورودی ، فاضلاب و لوله های تخلیه شونده و غیره بودند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ساخت استخر، سونا و جکوزی و اطلاع از قیمت محصولات استخری ایمکس می توانید با کارشناسان ما در ایمکس کو دات کام از طریق شماره های زیر تماس بگیرید. همانطور که متوجه شدید در اجرا تاسیسات استخر مجموعه ای از زیرساخت ها به صورت مکمل با یکدیگر با هم کار می کنند. آن ها را می توان به طور کلی به دو قسمت تاسیسات مکانیکی و الکتریکی تقسیم نمود. درجه حرارت مطلوب برای تاسیسات استخر خانگی و استخرهای مختلف، بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد. این بخش تاسیسات استخر شامل لوله‌ها و اتصالات می‌باشد که وظیفه آن جمع‌آوری، حمل‌ونقل و عبور دادن آب از تصفیه‌خانه و موتورخانه به سایر بخش‌ها می‌باشد.

و یک بخش مهم دیگر در استخر فیلترینگ آب استخر است که مربوط به فیلتر های تصفیه میباشد و با وجود سیلیس عمل تصفیه انجام میشود که بی توجهی به ان میتواند به مرور باعث خرابی تاسیسات شود. تعمیرات تاسیسات استخر را میشود از جهات مختلف مورد بررسی و توجه قرار داد به دلیل اینکه در استخر از تجهیزات زیادی استفاده میشود.شما عزیزان دقت فرمایید که تعمیر استخر سونا جکوزی حتما باید توسط تعمیرکار مجاز صورت گیرد. برای مراقبت از عوامل بیماری‌زا در آب، باید یک ماده ضد عفونی کننده استفاده کنید که از شر آن‌ها خلاص شود. محبوب‌ترین ماده ضد عفونی کننده استخر، عنصر «کُلر» است، به شکل یک ترکیب شیمیایی مانند هیپوکلریت کلسیم (یک جامد) یا هیپوکلریت سدیم (یک مایع). با افزودن این ترکیب به آب، کلر با آب واکنش نشان می‌دهد تا مواد شیمیایی مختلفی تشکیل شود که مهم‌ترین آن‌ها اسید هیپوکلروز است.

قبل از هرچیزی باید بگوییم تأسیسات استخر شامل تأسیسات ابنیه تاسیسات استخر خانگی و تاسیسات استخر شنا هم می شود. یا به بیان دقیق تر ، داخل تأسیسات استخری ، از تأسیسات ابنیه هم استفاده می شود. که از جمله این موارد می توان کاسه استخر ، کاسه جکوزی ، مباحث مربوط به آب بندی و بتن ریزی را نام برد که همگی در دسته تأسیسات ابنیه قرار دارند.

تاسیسات موتورخانه ساختمان ویلا و استخر

بکواش کردن فیلتر جهت رفع آلودگی، تعویض سالانه سیلیس‌ها و سایر موارد نیز از جمله کارهایی هستند که در نگهداری مجله خبری تاسیسات ساختمانی باید انجام گیرند. هرچه پمپ استخر شما بزرگتر باشد هزینه های پمپاژ و نگهداری آن بیشتر خواهد بود. برای انتخاب صحیح سایز پمپ می توانید از چارت طراحی ارائه دهنده کمک بگیرید. از چارت استفاده کنید و مشخصه های پمپ را با مشخصات لوله کشی و جریان استخر تطابق دهید.

آب می تواند محل رشد میکروارگانیسم های بیماری زا بوده به همین علت مراقبت و نگهداری از تاسیسات استخر امری ضروری است. یکی از مهم ترین تاسیساتی که شما می توانید مورد استفاده قرار دهید را می توان چاهک ها دانست که در واقع برای جلوگیری از فشار معکوس فیلتر در هنگام پسشویی مورد استفاده قرار می گیرد و باید با دقت بسیار زیادی مورد استفاده شود. باید در نظر داشته باشید که در پایان تصفیه نیز آب تمیز خارج شده به مدار استخر وارد می شود و در نهایت می تواند کارایی بسیار زیادی را داشته باشد. در صورتی که می خواهید این قطعه را در تجهیزات و لوازم استخر پیاده سازی کنید لازم است که با افراد حرفه ای و متخصص در ارتباط باشید و پیاده سازی را به آن ها بسپارید. در صورتی که می خواهید بیشتر با قطعات مربوط به تاسیسات استخر آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.