طرح لایه باز کارت ویزیت فروشگاه تاسیسات حرارتی psd ایران طرح-رادیاتور پارس

در ساختمان ها از سیستم تاسیساتی حرارتی و برودتی مختلفی استفاده می کنند که با توجه به نوع کاربری، شرایط محیطی و شرایط اقتصادی، کارفرما اقدام به استفاده از آن سیستم می کند. هوای خنک با رطوبت حدود ۹۰ درصد وارد سالن خواهد شد که دارای آب و هوای خشک می باشند. توجه داشته باشید کولرهای آبی تنها دارای عملکرد برودتی و سرمایشی می باشد که می توانید در فصول سال فصول تابستان از آن بهره مند شوید.

واحدهای القایی از نظر ظاهری شبیه به واحدهای فن کویل هستند، اما از نظر داخلی متفاوت هستند. واحد القایی با استفاده از جریان هوای پرسرعت از یک واحد انتقال هوای مرکزی ، جریان هوا در یک اتاق را از طریق دریچه ها القا می کند که جایگزین انتقال اجباری فن در فن کویل با القایی یا اثر شناوری مجله خبری تاسیسات ساختمانی واحد القایی است. این می تواند به عنوان مخلوط کردن هوا اولیه از واحد مرکزی و هوای ثانویه از اتاق انجام شود تا هوای مناسب و مطبوع داخل اتاق منطقه ایجاد شود. دانشگاه دولتی نیز همانند سایر دانشگاه های آزاد و علمی – کاربردی رشته تاسیسات را برای علاقه مندان این رشته ارائه می دهد.

از این رو افرادی که به کار با این نرم افزارها که در زمره بهترین نرم افزارهای تاسیسات قرار می گیرند، تسلط دارند، از شانس بالایی برای استخدام در شرکت های فوق برخوردار خواهند بود. در دهه اخیر شاهد این قضیه بوده ایم که سیل عظیمی از فارغ التحصیلان رشته تاسیسات پشت خط ورود به بازار کار این رشته باقی مانده اند و علت اصلی آن عدم مهارت کافی در حوزه کار با نرم افزارهای تاسیساتی است. امیدواریم مطالعه این مقاله شما را از سردرگمی خارج و راه ورود به بازار کار تاسیسات و کسب درآمد از این رشته را به شما نشان دهد. گروه فنی مهندسی آریان برودت با بیش از ربع قرن تجربه در تعمیر و نگهداری تأسیسات حرارتی برودتی، با داشتن تکنسین های مجرب متعهد و متخصص افتخار دارد کلیه دستگاه های حراراتی و برودتی شما را به بهترین نحو تعمیر نماید. آریان برودت یکی از قدیمی ترین لیست شرکت های تعمیر و نگهداری تاسیسات در تهران است. مجموعه تاسیسات دات کام یکی از مجموعه های بزرگ و معتبر می باشد که جهت ارائه و فروش انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی اقدام کرده است.

لیست مراکز دانشگاه آزاد در رشته تاسیسات

گرمایش ایرواشر و زنت شبیه هم بوده و دارای کویل آبگرم (لوله های حاوی آبگرم) و فن هستند که فن با دمیدن هوا از اطراف لوله های آبگرم ، منجر به افزایش دمای هوا می شود. نکته اینکه آبگرم مورد نیاز ایرواشر و زنت باید توسط بویلر یا پکیج گازسوز تامین شود. ولی در اکونوپک گرمایش بدین شکل است که یک مشعل گازسوز در دستگاه جاسازی شده و با احتراق گاز شهری باعث گرمایش یک کوره شده و هوا با عبور از اطراف کوره، گرم می شود. این ۴ نوعی که معرفی کردیم در واقع ۴ مورد از دستگاه های مستقل (واحدی) هستند و در ادامه ۴ نوع دیگر از ۸ نوع از انواع تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان را که سیستم های مرکزی هستند معرفی و مزایا و معایب آنها را بررسی می کنیم. دانشگاه علمی کاربردی تهران رشته تاسیسات را بدون کنکور و در مقطع کاردانی در رشته های کاردانی فنی مکانیک شاخه تاسیسات مکانیکی ساختمان و کاردانی فنی برق شاخه تاسیسات الکتریکی ساختمان به متقاضیان ارائه می دهد.

پالایش گستر بعنوان یک شرکت خدماتی صنعتی پیشرو و شناخته شده در ساخت پایانه­ ها، اصلاحات و توسعه کارخانجات، نیروی متخصص با وجدان کاری بالا و ایمن را در اختیار پروژه شما قرار میدهد که می ­توانید همین امروز برای اعلام پروژه خود تماس بگیرید. با استفاده از یک فرآیند اصلی، می توانیم خدمات سریع و کلیدی در اختیار شما قرار دهیم که مدیریت یکپارچه فعالیت­های شما را امکان پذیر می­سازد. اگر به دنبال طراحی ، نصب و راه اندازی تجهیزات هستید، تیم متخصص ما می­توانند به شما کمک کنند. جوشكاران ماهر، متخصصان پایپینگ ، مهندسان مونتاژ و مديران پروژه ی با تجربه ما اجرای دقیق و مطابق استاندارد پروژه شما را تضمین می­کنند. از همه مهمتر اینکه تنوع این دانشگاه ها زیاد است، به صورتی که متقاضی می تواند به راحتی از بین دانشگاه علمی و کاربردی، آزاد و دولتی یکی از آن ها را برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک کاردانی و کارشناسی انتخاب کند.

فرآیند انتقال حرارت عمدتاً توسط حالت تابش بین ساکنان و پنل های تابشی و حالت همرفت طبیعی بین هوا و پنل ها انجام می شود. بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک تاسیسات حرارتی را اخذ نمایید. بخش خدمات و نگهداری HVAC ما تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، تعمیرات، مقاوم سازی، به روزرسانی، بازنگری سیستم و خدمات اضطراری 24/7 ارائه می دهد که همه توسط کارکنان ذیصلاح و تکنسین­ های آموزش دیده انجام می­شوند. همچنین این دانشگاه دوره های کاردانی فنی تاسیسات مکانیکی را به صورت پودمانی در برخی از واحدهای خود ارائه می دهد. هینچنین سیستم‌ها شامل یک دیگ بخار، کوره (مشعل) یا پمپ گرمایی برای گرم‌کردن آب، بخار و یا هوا می باشند که همه اینها در یک مکان مرکزی مانندموتورخانه در یک خانه یا اتاق تاسیسات در ساختمان‌های بزرگ قرار می‌گیرند.

اما در روش دوم آب سرد یا آب گرم که تولید شده است توسط پمپ بین کویل و چیلر در گردش خواهد بود. معمولاً کویل ها در اتاق های مختلف تعبیه خواهد شد که هوای اتاق توسط سیستم کانال کشی عبور کرده و باعث می شود تا هوای اتاق سرد شود. در ادامه این قسمت برخی از انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی را ذکر می کنیم.

  • ولی در اکونوپک گرمایش بدین شکل است که یک مشعل گازسوز در دستگاه جاسازی شده و با احتراق گاز شهری باعث گرمایش یک کوره شده و هوا با عبور از اطراف کوره، گرم می شود.
  • معمولاً کویل ها در اتاق های مختلف تعبیه خواهد شد که هوای اتاق توسط سیستم کانال کشی عبور کرده و باعث می شود تا هوای اتاق سرد شود.
  • برای دستیابی به دمای سطح مطلوب برای فرایند خنک کننده و گرمایش ، لوله ها با سطح بزرگ مجاور تماس گرفته می شوند.
  • همانطور که گفتیم، رشته های مختلف تاسیسات را می توان از طرق شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش گذراند.

مینی چیلر یکی دیگر از انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی می باشد که امروزه با توجه به ابعاد کمی که دارند از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. توجه داشته باشید در ساختمان هایی که دارای متراژ پایین می باشند همچنین در ادارات و … می‌توانید از این دستگاه استفاده کرد. مینی چیلر صنعتی نیز وجود دارند که جهت خنک کاری فرایند و سیستم‌های صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. چیلرها دستگاه هایی می باشند که توسط ایجاد آب سرد فعالیت دارند و بویلر ها نیز جهت ایجاد آب گرم استفاده می‌شوند. اگر یک مهندس تاسیسات حرارتی و برودتی بتواند کارها را به صورت کاملا حرفه ای به انجام برساند، می تواند در چند حوزه نیز پروژه دریافت کرده و آن ها را پیش ببرد و درآمد خوبی داشته باشد.

به عنوان مثال می‌توان گفت چیلر تراکمی آب خنک یا همان چیلر آبی و چیلر تراکمی هوا خنک یا همان چیلر هوایی و چیلر جذبی می باشند. این دستگاه سومین دستگاه از ۸ نوع از انواع تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان های مختلف است که مزایا و معایب خاص خود را دارد. نکته کلیدی در رابطه با این سیستم این است که دمای هوا در هر نقطه ای از محیط مورد نظر که توسط این دستگاه تهویه می شود، به یک میزان برابر است. به این خاطر که همه نقاط از راه کانال به یک یونیت سردکننده و گرم کننده هوا متصل می شوند و وقتی هوا در این یونیت تهویه شد، به همه اتاق ها انتقال داده می شود.

یکی از موارد مهم در ساخت هر ساختمان این است که باید به گونه ای ساخته شود که هر گونه اتلافات حرارتی از آن در نظر گرفته شده و راه های موثری برای جلوگیری از آن ارائه شود. همچنین تاسیسات حرارتی و برودتی به گونه ای انتخاب شود که احتیاجات اولویت بندی شده را بتواند به خوبی تامین کند. این اولویت ها شامل موارد اقتصادی ، متمایل کردن شرایط محیطی به شرایط استاندارد قابل قبول از نظر درجه حرارت ، رطوبت و میزان ذرات آلوده موجود در هوا و … است. دستیابی به این امر مهم نیازمند مهندسان متخصص تهویه مطبوع و انتخاب بهینه ترین سیستم با توجه به نیازهای موجود است.

سیستمهای کنترل تاسیسات حرارتی و برودتی