قیمت تاسیسات استخری چقدر است؟ بازرگانی تاسیسات ساختمانی پارسینا تجهیز-رادیاتور پارس

این شاخه از تاسیسات ساختمانی ، مربوط به کارهای ساختمانی از قبیل بتن ریزی ، آرماتور بندی ، سقف گذاری ، دیوار چینی ، نازک کاری ، نما سازی و کلیه امور مربوط به حوزه عمران و معماری ساختمان می باشد. دریافتیم که استخر ها در گذشته درون مکان های عمومی قرار داشته اما امروزه به ساختمان های مسکونی آمده و جزو یکی از اصلی ترین امکانات ساختمان محسوب می شوند . در این مطلب عوامل مختلف نحوه ساخت و تاثیر ان بر ساخت و تاسیسات استخر مورد بحث قرار گرفت .

سیستم های گرمایشی، یکی از تاسیسات اصلی استخر

براى استفاده از سوناى خشك، نيازی به نصب تاسيسات در موتورخانه نمى‌باشد، بنابراین در اين قسمت به بررسى آن نمی‌پردازيم. براى بهره بردارى مناسب از سوناى بخار، بايد رطوبت نسبى تا ۹۹ درصد را براى آن فراهم كرد. براى ايجاد اين شرايط لازم است با استفاده از تاسيسات نشان داده شده در شكل زير، اين محيط را براى استفاده مهيا كرد. جكوزى در دماى مطلوب بين ۳۶ تا ۴۲ درجه كار می‌كند و آب درونش بايد تميز باشد.

در صورتی‌که استخر سرپوشیده باشد، تهویه سالن یکی از تجهیزات ضروری آن می‌باشد. سالن استخرهای سرپوشیده باید دارای درجه حرارت مناسب و رطوبت مطلوب باشد. با استفاده از سیستم‎های سرمایشی و گرمایشی مناسب درجه حرارت مناسب تامین می‌گردد. یکی از اجزای تشکیل‌دهنده استخرها، تغذیه کننده شیمیایی (فیدر) است که بعد از گرم‌کن در فرآیند تصفیه آب قرار می‌گیرد. این دستگاه به ضدعفونی سریع و موثر برای حفظ تمیزی آب و شفافیت آن کمک می‌کند.

خاک سیلیسی را می توان به عنوان ماده فیلتراسیون در این محصول دانست که با توجه به بسیار ریز بودن قطعات آن می تواند ماده صاف را تصفیه کرده و یکی از مهم ترین گزینه های پیش روی شما می باشد. البته استفاده از این تاسیسات در استخرهای بزرگ غیر ممکن می باشد و باید در نظر داشته باشید که اندازه های استخر برای شما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. در این روش میزان بسیار زیادی از آب هدر داده می شود و در نهایت می توان گفت که استفاده از تاسیسات خزینه برای استخرهای خانگی می تواند گزینه ای مناسب باشد و برای استفاده جمعی مناسب نخواهد بود. نمونه دیگر مجله خبری تاسیسات ساختمانی را می توان تجهیزاتی دانست که برای استخرهای بالای زمین مورد استفاده می شود و در این دسته از استخر ها به دلیل این که فوندانسیون استفاده می شود، استخر نسبت به سطح زمین بالاتر می باشد.

این مدل از گرم‌کن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها دوام و ماندگاری پایین‌تری دارند ولی کاملا سازگار با محیط زیست هستند و هیچ‌گونه آلودگی ایجاد نمی‌کنند. گرم‌کن‌های خورشیدی قادر هستند تا 5 درجه سانتی‌گراد دمای آب استخر را افزایش دهند. این گرم‌کن‌ها برای استخرهای کوچک و علی‌الخصوص روباز مناسب هستند، به همین علت در فصول گرم سال بسیار ایده‌آل و مناسبند و در فصول سرد نمی‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. با توجه به مقدمه ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که گرم‌کن‌های خورشیدی از مقرون به صرفه‌ترین گرم‌کن‌های موجود در بازار می‌باشند. وارد کردن مواد شیمیایی ضد عفونی کننده به طور منظم به استخر موجب تمیزی و سالم نگه داشتن آب مورد استفاده در استخر خواهد شد. بدون ضدعفونی‌کننده‌هایی مانند کلر یا برم، آب استخر به سرعت به یک خطر زیستی تبدیل شده و به احتمال زیاد پس از گذشت چند ماه به عنوان محلی برای تجمع آلودگی‌های سمی بدل خواهد شد.

در استخر با جریان آب در گردش که به عنوان آخرین دسته بندی از انواع تاسیسات استخر برای تصفیه آب به شمار می رود، جریان گردش به صورت سیرکولاتور انجام می شود و فیلتر زن ها را شامل می شود. بسته به نوع استخر و محل اجرای کار باید از تاسیسات مورد نیاز استفاده نمود. پمپ‌های حرارتی که در مجموع عملکرد بهتری دارند، بیشتر در استخر مورد استفاده هستند درحالی‌که گرم‌کن‌های گازی برای افزایش دمای آب موجود در جکوزی استفاده می‌شوند. استخر ها اگر به صورت سرپوشیده و یا سرباز باشند نحوه استقرار و تجهیز موتورخانه آن ها متفاوت است. در استخر های سرباز نیاز به سرمایش وگرمایش محیط نمی باشد و تنها تصفیه و گرمایش آب نیازمند سیستم های تاسیساتی است.

تعادل شیمیایی آب و نگهداری استخر و جکوزی

ناگفته نماند که تجهیزات مورد استفاده در تأسیسات استخر، در مجموعه های آبی مختلف ، باهم تفاوت دارد. نوع این تجهیزات به عوامل مختلفی از جمله موارد کاربرد استخر و فضای استخر بستگی دارد. به عنوان نمونه در استخرهای سرپوشیده ، علاوه بر آب ، باید برای محیط نیز سیستم های گرمایشی و سرمایشی درنظر گرفته شود. محل قرارگیری سیستم های گرمایشی و سرمایشی محیط نیز در قسمتی از موتورخانه است. به طور کلی نصب، راه اندازی و لوله کشی موتورخانه استخر، جزو مراحل پایانی ساخت استخر به حساب می آید. سیستم گرمایشی استخر نیز از دیگر بخش های مهم برای داشتن یک استخر مناسب می باشد که عدم وجود آن در استخر ها شنا کردن را غیر ممکن می کند.

آشنایی با تاسیسات استخر ، سونا و جکوزی + قطعات آن‌ها

بهتر است تجهیزات ایمنی استخر را همیشه به روز نگه دارید تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنید. این تجهیزات نیز شامل موارد مختلفی از جمله حصار های استخر، توری ایمنی برای استخر، آلارم یا همان هشدار دهنده برای استخر، روکش های استخر و بسیاری از موارد دیگر می باشد که اطلاع از قیمت تاسیسات استخر آن ها و خریدشان امری ضروری است. سیستم لوله کشی استخرها از جمله تاسیسات اصلی می باشند که اگر اصولی نصب نشوند، منجر به ایجاد اختلال در عملکرد استخر خواهند شد. برای لوله کشی استخرها معمولا از لوله های UPVC استفاده می کنند چرا که دارای مقاومت بیشتری هستند و عملیات آبرسانی را بهتر انجام خواهند داد.

  • به طور کلی می توان گفت که بهترین سیستم پمپاژ برای استخر می تواند در هر شبانه روز، سه بار حداقل میزان آب درون استخر را از خود گذر دهد و یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در استخر ها به شمار می رود.
  • آب بهداشتى مناسبى كه براى دستشويى و دوش‌ها مورد نياز است، بايد در درجه حرارت مناسب در اختيار شناگران قرار گيرد كه براى تامين اين آب بايد از تاسيساتى همچون نماى شماتيك زير استفاده كرد.
  • منابع كويل دار در برابر بقیه دستگاه‌هاي توليد كننده آب گرم بهداشتي مانند منابع دو جداره دارای مزیت هستند.
  • طرح های جدید با توجه به توصیه های مشاوران استخرسازی درباره چیدمان، استقرار و شکل استخر تهیه می شوند.
  • در این مطلب عوامل مختلف نحوه ساخت و تاثیر ان بر ساخت و تاسیسات استخر مورد بحث قرار گرفت .