كارگاه تأسيسات حرارتي مرکز آموزش های فنی و حرفه ای-رادیاتور پارس

کسب مهارت در رشته تاسیساتی به صورتی است که مجری تاسیساتی می تواند حتی پس از پایان دوران فنی و حرفه ای و یا کار دانش وارد بازار کار شود. در هر کدام از این دوره ها، تمام مباحث و سرفصل های اصلی و مهم به صورت کاربردی و پروژه محور به هنرجویان آموزش داده می شود. خریداری پک آموزشی نیز یکی دیگر از روش های آموزشی این نرم افزارهای تاسیسات است که هنرجویان پس از فراگیری مباحث آن می توانند به طراحی و مدل سازی انواع پروژه های تاسیساتی مجله خبری تاسیسات ساختمانی بپردازند. سه دستگاه برودتی حرارتی مرکزی ایرواشر ، زنت و اکونوپک دستگاه های سرمایش تبخیری هستند. منظور از تبخیری این است که مانند کولر آبی دارای پوشال (پدهای سلولوزی) هستند که یک پمپ آب ، آب را بر روی پدها افشانده و هوا با عبور از میان پدها خنک می شود. گرمایش ایرواشر و زنت شبیه هم بوده و دارای کویل آبگرم (لوله های حاوی آبگرم) و فن هستند که فن با دمیدن هوا از اطراف لوله های آبگرم ، منجر به افزایش دمای هوا می شود.

در جواب سیستم سرمایشی چیست باید گفت همانطور که از نامش پیداست سیستم سرمایشی به مجموع سیستم‌هایی گفته می‌شود که جهت سرد و خنک نمودن محیط استفاده می‌شود. به کولر آبی معمولاً کولر تبخیری نیز گفته می شود که برای خنک کردن منازل و اماکن تجاری، اداری و … مورد استفاده قرار می گیرد. کولر آبی شامل قسمت های بدنه، موتور الکتریکی ، فن یا بادبزن، الکتروموتور، پمپ جریانی آب، پوشال ها و صفحات قرارگیری آن ها، تشتک آب، شیر شناوری، سرریز و تخلیه آب و … می باشد. یکی سیستم های اولیه یا همان تولید کننده انرژی و دیگری سیستم های ثانویه یا همان پخش کننده انرژی. زمانی که معیارهای انتخاب سیستم تاسیسات مشخص می گردد بسیار از محدودیت ها باید در نظر گرفته شود.

دسته بندی سیستم ها

نکته اینکه آبگرم مورد نیاز ایرواشر و زنت باید توسط بویلر یا پکیج گازسوز تامین شود. ولی در اکونوپک گرمایش بدین شکل است که یک مشعل گازسوز در دستگاه جاسازی شده و با احتراق گاز شهری باعث گرمایش یک کوره شده و هوا با عبور از اطراف کوره، گرم می شود. تعمیرات و نگهداری تاسیسات غیر مرکزی دارای مزایا و معایبی است که از مزایای آن می توان به در دسترس بودن آن در محیط اشاره کرد. اما معمولا میزان خرابی آن ها نسبت به سیستم های تاسیسات مرکزی بیشتر است. تجهیزات تاسیساتی معمولا فضای قابل توجهی را اشغال می کنند که در محدوده دید و یا خارج از دید عموم قرار می گیرند.

  • دستیابی به این امر مهم نیازمند مهندسان متخصص تهویه مطبوع و انتخاب بهینه ترین سیستم با توجه به نیازهای موجود است.
  • دکتر جان گری در سال 1851 شروع به ساخت دستگاه برودتی کرد که در سال 1880 به نتیجه رسید و بیشتر در زمینه کارهایی مثل منجد شدن گوشت و تهویه یخ استفاده می‌شد.
  • برای آن دسته از افراد که علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه آزاد هستند، این مژده را داریم که دانشگاه های آزاد رشته تاسیسات را در رشته مهندسی تکنولوژی تاسیسات حرارتی و برودتی مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه ارائه می دهند.
  • از همه مهمتر اینکه تنوع این دانشگاه ها زیاد است، به صورتی که متقاضی می تواند به راحتی از بین دانشگاه علمی و کاربردی، آزاد و دولتی یکی از آن ها را برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک کاردانی و کارشناسی انتخاب کند.
  • در این صورت نه تنها فرد می تواند به صورت آزاد وارد بازار کار شود، بلکه شرکت ها، اداره ها، کارخانه ها و مراکز بزرگ خدماتی تمایل بیشتری به منظور همکاری با ایشان خواهند داشت.
عبور هوا از روی پوشال های مرطوب باعث تبخیر آب پوشال ها شده که باعث می‌شود تا هوا خنک شود. برای مثال در یک ساختمان مسکونی در شمال کشور ( که تنها در برخی از بازه ها و در تعطیلات پیک مصرف وجود دارد.) استفاده از سیستم های غیر مرکزی به صرفه تر است. هزینه اولیه سیستم های تاسیسات غیر مرکزی معمولا مقرون به صرفه است و در برخی از موارد حتی ممکن است از سیستم های مرکزی هزینه پایین تری داشته باشند. ظرفیت تجهیزات غیر مرکزی باید بنا بر بالاترین میزان مصرف آن انتخاب شوند.

باید طراحی سیستم و پیمانکار بدانند که تمامی موارد بالا با هم در ارتباط هستند و بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند. بدین صورت که در پروژه ها، پیمانکاران مختلف و یا پروژه های مختلف یک پیمانکار ممکن است اهمیت هزینه اولیه از هزینه جاری بالاتر باشد و یا در برخی پروژه ها میزان فضای مورد نیاز برای تعمیرات نکته حیاتی باشد. پس این که اهداف پیمانکار در زمان طراحی باید در نظر گرفته شود بسیار حائز اهمیت است.

به همین دلیل در ادامه این مطلب قصد داریم تا با معرفی دانشگاه های رشته تاسیسات به آن دسته از افراد که علاقه دارند، دانش خود را پیشرفت داده و به مدارج علمی بالاتری در شغل تاسیساتی دست پیدا کنند، کمک کنیم. شوفاژ یا رادیاتور یک نوع از سیستم های گرمایشی هستند که در هوای سرد استفاده میشود . رادیاتورها که از فلز ساخته شدند برای گرم کردن هوای فضای داخل ساختمان استفاده می‌شوند. آب داغ از طریق رادیاتور عبور می‌کند و تیغه‌ها یا پره‌های بیرونی شوفاژ را گرم نگه می‌دارند. در صورتی که شما محصول مناسبی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید بدون شک می توانید از عملکرد مناسب آن برخوردار شوید. توجه داشته باشید این دستگاه‌ها در ظرفیت‌های مختلفی موجود می باشد که شما باید با توجه به شرایط آب و هوایی موقعیت جغرافیایی متراژ ساختمان و … ظرفیت مناسب محصول را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

راههای ارتباطی با فروشگاه تاسیسات حرارتی و برودتی سعیدی در ماسال