مزایا و معایب 8 نوع از انواع تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان-رادیاتور پارس

امروزه با پیشرفت معماری و شهرسازی و ساخت ساختمان بلندمرتبه تاسیسات عظیم الجثه کارخانجات نیز در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد لذا نیاز به متخصصین حاذق جهت پایش سیستم های گرمایشی و سرمایشی که نیازهای ساکنین را پاسخگو باشد،ضروری است. سرپرست تاسیسات حرارتی و برودتی فردی است که علاوه بر مهارت تعمیرات دستگاه های حرارتی و برودتی و دیگ بخار بتواند از عهده همکاری در برنامه ریزی، تقسیم کار، ایجاد هماهنگی، تهیه و تدارک نیازهای واحد، همکاری با واحدهای مختلف سیستم جاری برآید. یکی دیگر از انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار شده است؛ فن کویل ها می باشد. از فن کویل در تمام فصول مختلف سال جهت تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید فن کویل معمولاً از دو قسمت فن و کویل تشکیل شده است که هر یک از آن وظیفه و کاربرد خاص خود را دارد.

این سیستم‌ها انواع مختلفی دارند از جمله کولر‌های آبی، کولرهای گازی، اسپلیت‌ها، فن کویل‌ها و چیلرها هستند. فروشگاه تاسیسات حرارتی و برودتی سعیدیارائه دهنده بهترین سیستمهای گرمایشی و سرمایشی. پکیج گرمایشی ساختمان و منزل سیستمی است که آب گرم و گرمای محیط خانه را تامین می‌کند. پکیج ها حجم بسیار کمی دارند به همین علت فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. برای نصب و راه اندازی پکیج ها به هزینه کمتری نیاز داریم همچنین در مصرف سوخت و انرژی هم بسیار مقرون به صرفه هستند.

برای مثال رادیاتور ، فن کویل ، اسپلیت ، دریچه ها و … از مواردی هستند که در دید عموم قرار گرفته اند پس اندازه و شکل آن ها برای پیمانکار بسیار مهم است. میزان حرارت دریافتی نیز یکی از فاکتور های مهم در انتخاب سیستم تاسیساتی است. در برخی از طراحی ها، ممکن است یک سیستم توزیع هوای بسیار کارآمد همراه با سیستم سرمایشی فوری انتخاب گردد اما همین مجموعه نتواند نیاز های گرمایشی را به خوبی برآورده کند. دانشگاه آزاد واحد تهران نیز از این قائده مستثنی نیست و متقاضیان علاقه مند به ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد تهران می توانند رشته تاسیسات تبرید را بدون نیاز به شرکت در کنکور به صورت کاردانی پیوسته انتخاب کنند. برای آن دسته از افراد که علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه آزاد هستند، این مژده را داریم که دانشگاه های آزاد رشته تاسیسات را در رشته مهندسی تکنولوژی تاسیسات حرارتی و برودتی مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه ارائه می دهند. در دهه اخیر شاهد این قضیه بوده ایم که سیل عظیمی از فارغ التحصیلان رشته تاسیسات پشت خط ورود به بازار کار این رشته باقی مانده اند و علت اصلی آن عدم مهارت کافی در حوزه کار با نرم افزارهای تاسیساتی است.

سامانه ثبت آگهی ایران مشاغل

با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه در سیستم‌های سرمایشی از مواد جاذبی استفاده می‌شود که باعث می‌شود این سیستم‌ها به بی صدا عمل کنند. استفاده از مطالب سایت ایران طرح فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. برای دسترسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید.

بهتر است بدانید کولر گازی ها دارای دو عملکرد گرمایشی و سرمایشی می باشد که شما به راحتی می توانید در فصول مختلف سال از تهویه مطبوع مناسب آن بهره مند شوید. توجه داشته باشید کولرگازی ها معمولاً در انواع مختلف و ظرفیت های متنوعی تولید و روانه ی بازار می‌شود. چیلرها خود در انواع متنوع چیلر تراکمی آب خنک (آبی) ، چیلر تراکمی هوا خنک (هوایی) و چیلر جذبی طراحی و تولید می شوند.

  • مثال مناسب سیستم تاسیسات حرارت مرکزی موتورخانه آبگرم همراه با چیلر است که از دیگ آبگرم برای تولید گرما و از چیلر برای تولید سرما استفاده می شود.
  • توجه داشته باشید فن کویل معمولاً از دو قسمت فن و کویل تشکیل شده است که هر یک از آن وظیفه و کاربرد خاص خود را دارد.
  • با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه در سیستم‌های سرمایشی از مواد جاذبی استفاده می‌شود که باعث می‌شود این سیستم‌ها به بی صدا عمل کنند.
  • در VRF نیز سرمایش و گرمایش هوا در یونیت های داخل ساختمان (فن کویل ها) انجام و این فن کویل ها با لوله کشی مسی به یونیت های بیرون از ساختمان متصل می شوند.
آب سرد و آب گرم توسط لوله کشی به فن کویل های هواسازهای ساختمان پمپاژ خواهد شد که در لوله‌های کویل به گردش درآمده و چرخش هوا توسط فن از اطراف لوله ها هوا را سرد یا گرم خواهد کرد. به عنوان مثال می‌توان گفت چیلر تراکمی آب خنک یا همان چیلر آبی و چیلر تراکمی هوا خنک یا همان چیلر هوایی و چیلر جذبی می باشند. یکی دیگر از انواع سیستم های مجله خبری تاسیسات ساختمانی و برودتی؛ سیستم چیلر و بویلر می باشد. چیلرها دستگاه هایی می باشند که توسط ایجاد آب سرد فعالیت دارند و بویلر ها نیز جهت ایجاد آب گرم استفاده می‌شوند. این دستگاه سومین دستگاه از ۸ نوع از انواع تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان های مختلف است که مزایا و معایب خاص خود را دارد.

آموزشگاه سنجش پارسیان از سال 1388 در رشته‌های مهندسی شیمی، عمران، معماری، مکانیک و تاسیسات، ایمنی و بهداشت و مدیریت پای به عرصه آموزش نهاد. دکتر جان گری در سال 1851 شروع به ساخت دستگاه برودتی کرد که در سال 1880 به نتیجه رسید و بیشتر در زمینه کارهایی مثل منجد شدن گوشت و تهویه یخ استفاده می‌شد. شما می‌توانید با توجه به شرایط مدنظر خود نوع مناسب با آن را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. سیستم های حرارت مرکزی به دلیل عمر بالا و نسبت خرابی پایین دارای قابلیت اطمینان بالا هستند.

آهنگری برادران مقیمی در تهران

نکته کلیدی در رابطه با این سیستم این است که دمای هوا در هر نقطه ای از محیط مورد نظر که توسط این دستگاه تهویه می شود، به یک میزان برابر است. به این خاطر که همه نقاط از راه کانال به یک یونیت سردکننده و گرم کننده هوا متصل می شوند و وقتی هوا در این یونیت تهویه شد، به همه اتاق ها انتقال داده می شود. حال موضوع مهمی که مطرح می شود این است که چنین حالتی چه مزایا و معایبی دارد که مهمترین عیب آن این است که ایجاد دماهای متفاوت به طور همزمان در همه اتاق ها و سالن ها شدنی نیست و هوای سرد یا گرم همزمان و با یک دما در همه جا توزیع می شود. همچنین این دستگاه حرارتی و برودتی مزایا و معایب دیگری دارد که پیشنهاد می کنیم آن را به طور کامل در مقاله زیر مطالعه بفرمایید.

عبور هوا از روی پوشال های مرطوب باعث تبخیر آب پوشال ها شده که باعث می‌شود تا هوا خنک شود. برای مثال در یک ساختمان مسکونی در شمال کشور ( که تنها در برخی از بازه ها و در تعطیلات پیک مصرف وجود دارد.) استفاده از سیستم های غیر مرکزی به صرفه تر است. هزینه اولیه سیستم های تاسیسات غیر مرکزی معمولا مقرون به صرفه است و در برخی از موارد حتی ممکن است از سیستم های مرکزی هزینه پایین تری داشته باشند. ظرفیت تجهیزات غیر مرکزی باید بنا بر بالاترین میزان مصرف آن انتخاب شوند.

میزان بارهای گرمایشی ، سرمایشی و تهویه مطبوع در یک پروژه معمولا انتخاب سیستم تاسیسات مناسب با معماری بنا را محدود می کند. در ساعات مختلف روز در روزهای مختلف از سال در تغییرات تابش آفتاب و بسیاری موارد دیگر بارهای حرارتی موجود در پروژه تغییر می کنند. به همین دلیل در برخی از مجموعه ها، برای هر منطقه از محل مورد طراحی، کنترل کننده هایی را تعبیه می کنند و گاهی از سیستم های مجزا برای هر کدام از این مناطق استفاده می شود. دانشگاه علمی کاربردی تهران رشته تاسیسات را بدون کنکور و در مقطع کاردانی در رشته های کاردانی فنی مکانیک شاخه تاسیسات مکانیکی ساختمان و کاردانی فنی برق شاخه تاسیسات الکتریکی ساختمان به متقاضیان ارائه می دهد.