معرفی انواع رادیاتور شوفاژ-رادیاتور پارس

از دیگر معایب رادیاتور پنلی می‌توان به عدم افزایش یا کاهش سطح حرارتی به پنل رادیاتورها اشاره نمود. در صورت نیاز می توان تعداد پره ها را در مدل آلومینیومی افزایش یا کاهش داده و با توجه به ابعاد اتاق یا سالن و ظرفیت حرارتی مورد نیاز، تعداد آن ها را کم و زیاد کرد. بدیهی است که قیمت رادیاتور پره ای آلومینیومی به تعداد پره های آن بستگی دارد. از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به طراحی زیبا و منحصر بفرد و بدنه ی سبک آن اشاره کرد.

حوله خشک کن بر اساس اندازه محیط حمام دارای لوله‌های متعددی می‌باشند که برای حمام‌های کوچک معمولاً ۶ لوله ای کافیست و برای حمام‌های بزرگ ۱۴ لوله را می‌توان انتخاب کرد. حوله خشک کن از لوله‌های آتش خوار تشکیل شده‌است، قابل نصب به صورت یک طرفه بوده و مزیت این حوله خشک کن‌ها این است که در عین گرم کردن حمام رطوبت موجود در آن را هم از بین می‌برند. رادیاتور آلومینیومی سبک تر زیباتر و ضریب هدایت حرارتی بالاتری نسبت به فولادی دارد .ولی از لحاظ قیمت گرانتر می باشد .معمولا در فضاهایی که رطوبت زیاد دارد . هرگاه رادیاتور زیر پنجره نصب شود طول آن باید معادل پهنای پنجره انتخاب شود . با این کار جریان عمودی هوا متعادل می شود و گرمای تابشی رادیاتور بیشتر می شود . هدف از تولید و ساخت این نوع از رادیاتورها، کمک به حفظ طراحی داخلی و دیزاین واحدها می باشد.رادیاتورهای شیشه ای در سایزها و ابعاد مختلف طراحی می شوند، که مشتری می تواند بنا به سلیقه شخصی خود ابعاد و حتی طرح روی آن را انتخاب کند.

رادیاتور ایران رادیاتور مدل Eco

فراموش نکنید که اگر شما هم پس از مشاهده نشانه هوا گرفتن رادیاتور و شوفاژ، خواستید نسبت به تعمیر رادیاتور اقدام کنید، کارشناسان خبره آچاره به این منظور در کنار شما هستند. در این مقاله با بررسی نشانه ها و علائم هوا گرفتن رادیاتور تلاش کردیم که پاسخ این سوال که علت هوا گرفتن رادیاتور پکیج چیست؟ شما با مطالعه این مطالب قادر خواهید بود تا در این شرایط روند هواگیری رادیاتور و شوفاژ را به‌راحتی پشت سر بگذارید. ممکن است لوله‌های موجود در مسیر لوله کشی از منبع تا رادیاتورها زنگ زده باشند و رسوب در آن‌ها ته نشین شده باشد. خالی شدن آب در حال گردش در سیستم گرمایش می‌تواند باعث وارد شدن هوا به شوفاز شود. ممکن است مسیر لوله کشی از موتورخانه (پکیج) به شوفاژ یا لوله کشی درون شوفاژ سوراخ باشد. واضح‌ترین نشانه هوا گرفتن رادیاتور و شوفاژها، گرم نشدن همه قسمت‌های آن به‌صورت یکنواخت است.

وجود سوراخ در این مسیر و نشتی رادیاتور باعث ورود هوا درون سیستم می‌شود و کارکرد شوفاژ را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. مورد دیگری که می‌تواند نشان‌دهنده وجود هوا در رادیاتور و شوفاژ باشد، ریزش آب از آن است. سرویس و تعمیر رادیاتور و شوفاژ را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید. یکی از معمول‌ترین دلایل سرد بودن یکی از رادیاتورها، هوا گرفتن مدار رادیاتور است و برای رفع این مشکل باید رادیاتور را هواگیری کنید. اگر رادیاتور شیر ترموستاتیک دارد، ممکن است که پین زیر کلاهک شیر گیر کرده باشد و جلوی جریان آب را گرفته باشد.

آب موجود در رادیاتور، در سیستم حرارت مرکزی (شوفاژ)، توسط تجهیزاتی از قبیل دیگ، مشعل و پمپ گرم می‌شود. آب گرم شده توسط پمپ موجود در موتورخانه و از طریق لوله کشی به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت شده و وارد رادیاتورهای موجود در واحدها می‌گردد. در صورتی که سیستم مرکزی و پمپ حرارتی فعال هستند ولی رادیاتور شوفاژها سرد هستند، باید فشار آب را کنترل کنید. در روی سیستم گرمایشی شما بخشی وجود دارد که نام آن مانومتر است که اندازه‌ی فشار آب را بیان می‌کند. هنگامی که فشار آب از 1 پایین‌تر برود احتمال دارد فشار افت کرده باشد این موضوع به روند عملکرد پکیج ارتباطی ندارد و طبیعی بوده امکان دارد گاهی اوقات افت کند. این رادیاتور ها دارای دو پنل توخالی هستند که توسط آبگرم پر می شوند.

رادیاتور آلومینیومی ایران رادیاتور مدل ترموکالر

اگر آب در رادیاتور گردش نمی‌کند، احتمال این‌که شیر رادیاتور گیر کرده باشد بسیار زیاد است. همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین رادیاتور متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. اما این جمله به این معنی نیست که شما می توانید رادیاتور خود را در هر مکانی از ساختمان نصب کنید. بنابراین طبق محاسبه بالا دو بلوک رادیاتور آلومینیوم پره ای ، 14 پره و یک 10 پره ، برای گرم کردن فضای مورد نظر کافی می باشد . برای جلوگیری از کثیف شدن و سیاه شدن سطوح رادیاتورها نیازمند پاکسازی مرتب است.

  • رادیاتورهای دایکاست در کارخانه به صورت پره پره تولید شده و توسط مغزی به یکدیگر کوپل شده و به صورت بلوک های 5 پره، 7 پره و 10 پره به بازار روانه می شوند.
  • رادیاتورهای تزیینی و رادیاتور های قرنیزی نیز در بازار دیده می‌شود که معمولا رادیاتور های تزئینی از جنس شیشه بوده با روی کار آمدن این نوع شوفاژ ها در پایانه های حرارتی تنوع جدیدی به چشم می‌خورد.
  • کیفیت محصول تنها ویژگی مثبت بوتان نیست و پس از خرید نیز خدمات پس از فروش عالی را به مخاطبین خود ارائه می دهند.
  • سال‌هاست که در خانه‌های نوساز دیگر اثری از سیستم گرمایشی بخاری دیده نمی‌شود.

در صورت مشاهده‌ی این مشکل باید قطعه‌ی مورد نظر را تعمیر و یا سرویس کنید. در صورتی که قادر به این کار نیستید حتما از تکنسین‌های کاربلد شرکت دیجی امداد رسان کمک بگیرید. هر رادیاتور از یک شیر رفت و یک شیر برگشت بهره می‌برد زمانی که شیر کوچک اصلی بسته باشد شوفاژ سرد خواهد شد. زمانی که شوفاژها سرد هستند ابتدا شیر اصلی رادیاتور را بررسی کنید در صورتی که شیر آن بسته است باز نمایید.

سازنده هایی که در این زمینه فعالیت دارند، از لایه های نازک فولاد در ساخت بدنه این رادیاتورها استفاده کردند. بنابراین رادیاتور پانلی فولادی دارای کیفیت و گرمادهی بالاتری نسبت به مدل های قدیمی است. در پکیج‌های دو مبدل، در صورت عدم گردش آب در رادیاتور شوفاژ، آب گرم مصرفی هم گرم نمی‌شود و در صورتی که پمپ ضعیف شده باشد، چون دمای آب گرم مصرفی خیلی بالا نیست، کاهش دمای آن مشخص نمی‌شود و در نتیجه مصرف کننده متوجه نمی‌شود که پمپ دستگاه خراب شده است. به‌طور معمول زمانی که پمپ خراب می‌شود، سر و صدای زیادی می‌کند ولی دمای آب گرم مصرفی افت قابل لمسی نمی‌کند و ممکن است گاهی اوقات پکیج ارور دهد و شما برای رفع ارور باید پکیج را ریست کنید. زمانی که عدم گردش آب در رادیاتور شوفاژ رخ دهد و یا گردش آب توسط پمپ به‌صورت ناقص رخ دهد و یا پمپ دستگاه معیوب شده باشد، باعث می‌شود تا دمای آب داغ مدار به‌سرعت زیاد شود و در نتیجه مشعل پکیج خاموش می‌شود و رادیاتور گرم نمی‌شود. در صورتی که پمپ پکیج‌های تک مبدل خراب شود، روی دمای آب گرم مصرفی تأثیری نخواهد داشت اما اگر پکیج روی حالت زمستانه باشد، دستگاه خاموش می‌شود و مشعل آن روشن نمی‌شود.

این رادیاتورها که معمولاً از سه جنس شیشه ای ، آلومینیومی و استیل می باشد به دلیل ساختار خودشان کاربرد و کارایی بسیار بالایی دارند علائم باور عمومی مصرف انرژی آنها بسیار پایین است. محبوب ترین شوفاژ های حوله خشک کن در ایران از جنس استیل می باشند ولی در کشورهای پیشرفته و حتی خانه های لاکچری ایران از جنس شیشه ای نیز استفاده می شود. از حسن های استفاده از شوفاژ های استیل قابلیت مجله خبری تاسیسات ساختمانی نصب بسیار آسان آنها می باشد که سبب می شود نه تنها فضای کل حمام را گرم کنند بلکه حوله ها و وسایل دیگر را نیز به درستی خشک میکند. علائم و علت هوا گرفتن رادیاتور و شوفاژ چیست؟ بسیاری از افراد برای گرم کردن خانه خود از سیستم گرمایشی رادیاتور شوفاژ استفاده می‌کنند. رادیاتور شوفاژ معمولاً با پکیج در خانه یا در بعضی از خانه‌ها با سیستم گرمایش مرکزی مانند موتورخانه کار می‌کنند.

راهنمای خرید رادیاتور