معرفی و دانلود بهترین کتاب‌های معماری | معماری نواز

برای دسترسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید. قیمت کتاب‌هایی که امکان اضافه کردن به سبد خرید را دارند،‌ به روز است. کلیه حقوق مادی و معنوی نزد وب سایت کتابفروشی فردا محفوظ میباشد. © تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای آزمون تاپ محفوظ می باشد. اگر دنبال مروری کلی هستید، تاریخ مدرن معماری جدید از کولین دویس در دسترس، روشنگر و آموزنده است. در منوی اصلی سایت اقدام کنید.(نام کاربری شما تلفن همراهتان است).

کتاب معماری شهر

به زودی با توجه به نیاز کاربران عناوین کتاب های ویژه آزمون های نظام مهندسی و کارشناسی رسمی مهندسی برق به سایت اضافه شد و با تغییر رویکرد، بخش فروشگاهی سایت شکل گرفت. کتاب آموزش طراحی مقطع ابزاری ارائه میدهد برای فهم نقش پیچیده و مهمی که مقطع در طراحی و حرفه معماری بازی می کند. در مطالعات معماری، بحث و بررسی مقطع، موضوعی متداول است و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می گردد؛ نه فقط برای تکمیل مدارک پروژه و یا ترسیمی برای ارائه و انتقال اطلاعات ساخت، بلکه به عنوان ابزاری قدرتمند در طراحی و خلق فضاها و کیفیات پیچیده معماری امروزی. امروزه مقاطع به صورت گسترده برای نمایش، آزمایش و کاوش طرح های معماری به کار می روند. انواع مختلف مقطع چیست و هریک چه کاری انجام میدهد؟ این مقاطع چطور تولید می شوند؟ بر چه اساسی یک نوع مقطع بر دیگری ترجیح داده می شود؟ این کتاب این پرسشها را کاوش کرده و چهارچوب مفهمومی، عینی و کاربردی برای درک مقطع به عنوان ابزار خلق معماری فراهم می آورد.

معرفی و دانلود بهترین کتاب‌های معماری | معماری نواز

[معماری شهر] که 17 سال پیش نوشته شد، در زمانی که جنبش دانشجویی ایتالیا به تازگی آغاز شده بود و روش‌های طراحی میان رشته‌ای از محبوبیت برخوردار بود، یکی از اولین ارزیابی‌های اصلی جنبش مدرن بود. برخلاف پیچیدگی و تضاد در معماری رابرت ونتوری، که در همان سال ظاهر شد، نقد روسی بر عقیم بودن فرم ها یا رد تصاویر سبک در معماری مدرن متمرکز نیست، بلکه همانطور که از عنوان آن پیداست، بر نادیده گرفتن و تخریب شهر، مخزن «حافظه جمعی انسان» متمرکز است. شاید مهمترین نکته برای آمریکایی‌هایی که با تجدید حیات طرح‌های خاص و بسیار شخصی روبرو هستند، تاکید روسی بر مجموعه قلمرو عمومی باشد. او به ما یادآوری می کند که شهرت و موفقیت های فردی اهمیت کمتری نسبت به خود شهرهای ما دارد. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز بیان شد، معماری می‌تواند بیانگر تاریخ، ادب، فرهنگ و هنر یک ملت باشد. این معماران بودند که در طول تاریخ، بخشی از هویت فرهنگی جوامع را زنده نگه‌داشته، اصالت آن‌ها را حفظ کرده و مانع گم‌شدن آن‌ها در زندگی صنعتی و ماشینی انسان امروزی شدند.

هـر یـک از ایـن موضوعـات بـه یکـی از مباحـث روز معمـاری دیجیتال نزدیک شـده و در عین حال کلیه موضوعات ارائه شـده در هر گفتار به یکدیگر وابسـته اند در ادامه با آرل همراه باشید… معماران اغلب کتاب‌هایی را می‌پسندند که غیرمستقیم از معماری حرف بزنند؛ شهرهای ناپیدا از ایتالو کالوینو، در ستایش سایه‌ها از جونیچیرو تانیزاکی، بوطیقای فضا از گاستین باشلار، انواع فضاها از ژرژ پرک- همگی آثار درخشانی هستند، اما لزوماً ساختمان معماری کتاب معماری نیستند. برخی از نویسنده-معمارها هم برای بسط تفکراتشان دربارۀ هنر، بر یک شهر خاص متمرکز می‌شوند. در این زمینه کتاب آموختن از لاس‌وگاس از رابرت ونتوری و دنیس اسکات براون و نیویورک هذیانی از رم کولهاس را توصیه می‌کنم. روش تحقیق مجموعه ­ای از فعالیت­های عملی و کاربردی است که به شما اجازه می­دهد به پرسش در رابطه با چرایی آن بپردازید و به ادله قابل قبولی دست یابید. درک طراحی به عنوان یک روش تحقیق در توسعه معماری، امری حیاتی است.

  • تمام گفتارها دارای بخشهای مشابهی هستند که بتوانند موضوع را با ارائه نمونه های مختلف تئوری، پژوهشی و عملی، و به صورت مقایسه ای پوشـش دهنـد.
  • معماری، می‌تواند بیانگر فرهنگ و هنر یک ملت باشد و ازاین‌رو اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • مهندسین معمار افرادی خلاق و هنرمندند که بر اساس منطقه و اقلیم، برای ساخت سازه‌ای برنامه‌ریزی و طراحی می‌کنند.
  • معمار در کنار زیبایی‌شناسی، زیباسازی و…، علم مقاومت و ایستایی سازه، مصالح و… را نیز دارد.
  • این کتاب سومین جلد از مجموعه کتاب های منتشر شده از انتشارات Design Reader است که توسط متفکرین پیشگام در حوزه های معماری و نظریه زیبایی شناسی پدید آمده و به موضوعاتی میان رشته ای همچون کاربرد و اشتراکات علوم زیست شناسی، جامعه شناسی ،فلسفه و عصب شناسی با معماری می پردازد.
ویژگیهای بسیاری این مدرسه را یگانه و منحصربه فرد کرده اند؛ موقعیت مکانی اش، ساختمان صنعتی اش، فرهنگش، استادانی که در آن تدریس میکنند، افرادی که با آن در ارتباط اند، معماری ای که تولید میکند و گفتمان انتقادی ای که برمی انگیزد. این مدرسه در 1972 و توسط تعدادی از استادان و دانشجویان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا- پومونا- که با نظام آموزشی سنتی و محافظه کار دانشگاه مخالف بودند و آن را ناکارآمد می دانستند، تاسیس شد و از آن زمان به شکلی پیوسته تلاش کرده است تا شیوه ِ های تجربی آموزش و پژوهش طراحی را گسترش دهد در ادامه با آرل همراه باشید…. مجموعهآزمون تاپدر سال ۱۳۹۴ با همکاری جمعی از اساتید و مهندسین فعالیت خود را آغاز کرد.

معماری، فرم، فضا و نظم ویرایش پنجم اثر دی کی چینگ ترجمه سارا طورانیان