مقاله کنفرانس: ملاحظات مهندسی دفاع غیر عامل در تاسیسات گاز رسانی ساختمان ها جویشگر علمی فارسی علم نت-رادیاتور پارس

شاید این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز ساده به نظر برسد، اما فرآیند نصب صحیح خط لوله به دقت بالایی نیاز خواهد داشت. یکی دیگر از نکات ایمنی خط لوله گاز، استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق داخل ساختمان می باشد. در ‌تاسیسات گازرسانی که در منازل یا کارگاه‌ها استفاده می‌شود، اجتناب از تداخل سیستم‌های برق و گاز بسیار مجله خبری تاسیسات ساختمانی حیاتی خواهد بود. در صورت بروز این مشکل، خطراتی از جمله آتش‌سوزی می‌تواند به‌راحتی اتفاق افتد. حتی در صورت ایجاد دودهای گازسوز، خطر انفجار نیز در ‌تأسیسات مربوطه ممکن است رخ دهد. از این رو پیروی از این قوانین بسیار توصیه می‌شود تا برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به ‌تاسیسات گازرسانی همواره مورد بررسی قرار گیرد.

ملاحظات پدافند غیر عامل در تأسیسات زیربنایی شهری

از این رو بازرسی زمان‌بندی شده توسط کارشناسان آگاه می‌تواند به‌راحتی مشکل به وجود آمده را مرتفع نماید. به گزارش خبرنگار آموزش و پرورشخبرگزاری فارس،‌ رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» در زمینه صنعت از گروه مکانیک قرار دارد. با توجه به نیاز جامعه به گاز و اهمیت تربیت تکنسین تأسیسات گازرسانی، سیاست توسعه رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» در هنرستان‌های کاردانش برای هنرجویان علاقه‌مند ایجاد شده است. در پایان این مقاله لیستی از موارد و نکات ایمنی گاز در اختیار شما قرار داده می شود که بهتر است به آنها توجه کنید. انتقال گاز برای مصارف صنعتی همیشه از طریق خطوط انتقال صورت نمی گیرد و بسته به نیاز آن صنعت روش های مختلفی برای تامین گازهای مورد نیاز وجود دارد. به عنوان مثال برخی از شرکت های صنعتی تنها به نوع خاصی از گاز (آرگون، نیتروژن، اکسیژن و…) به صورت محدود نیاز دارند.

همواره نظر، پیشنهاد و انتقادات ارزنده شما، باعث پیشرفت و خدمات رسانی بهتر ما بوده است. لطفا از طریق صفحه تماس با ما و یا پشتیبانی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید. علاقه مندان به شرکت در این دوره با حضور در کلاس های حضوری و آزمون پایان دوره، مدرک مورد تایید شرکت ملی گاز ایران را دریافت می کنند. برای دسترسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید.

  • این سیستم از فولاد و هم چنین از عایق‌بندی ضدخوردگی برای مقابله با خوردگی و یا جریان‌های خارجی در تهیه آن استفاده می‌گردد.
  • بعضی از شرکت‌ها از نوع خاصی از گاز نظیر آرگون، نیتروژن، اکسیژن و … به‌ روش کنترل شده به کار گیری می کنند.
  • برای هر مصرف‌کننده باید یک شیر گاز در نظر گرفته شود و همچنین به کارگیری از یک شیر برای چند مصرف‌کننده خطرناک می باشد.
  • البته در این سیستم فشار گاز نیز کاهش می‌یابد، چرا که این ماده از سیستم با خط لوله بزرگتر به سیستمی با حجم کمتر تزریق می‌شود.

همچنین برای انتقال و گازرسانی در قسمتهای مختلف ممکن است از انبارهای انبوه نیز استفاده گردد. از اجزای مهم استفاده شده می‌توان به علمک، رگولاتور، انواع کنتور گاز ، بست شلنگ، شیر مصرف، برچسب انرژی وهمچنین شیر ترموستات اشاره شود. در این روش ، گاز طبیعی با کمک گیری از تأمین‌کننده به منازل ارسال می‌شود.

2_ استفاده در مشاغل و یا خانه‌ها به‌عنوان سیستم گرمایشی، پخت و پز و بسیاری موارد دیگر نیز کاربرد داشته. اگرچه موارد مصرف آن در شاخه‌های گوناگون بیشتر از قبل ‌می باشد و این بر اهمیت و کاربرد این ماده با ارزش زیاد می کند. بعضی از شرکت‌ها از نوع خاصی از گاز نظیر آرگون، نیتروژن، اکسیژن و … به‌ روش کنترل شده به کار گیری می کنند. در همین راستا می بایست برای به اجرا در آوردن این کار تمامی قوانین و مقررات لازم را اجرا کرد تا مشکلی بابت این فرایند پدیدار نشود. گاز مورد نیاز از انبارها به کپسول های نگهدارنده انتقال می یابد و یا در مخازن بزرگ روی تریلرها به صنایع تحویل داده می شود. در این حالت از ظروف سیلندر و مایعات برای انتقال و تامین گاز برای آن ها استفاده می شود.

نکات ایمنی گاز خانگی

در تشریح این موضوع که‌تاسیسات گازرسانی چیست، توجه به نکات ایمنی خط لوله گاز در پیاده‌سازی و استفاده از آن نیز اهمیت بسیاری دارد. استفاده از تجهیزات ایمن به معنای حفظ سلامتی اعضای خانواده و امنیت هر خانه ‌است. در ساختمان سازی یک اصول کلی وجود دارد که سالهای زیادی است پیروی از آن لازم و ملزوم هر ساخت و سازی می باشد. بنابراین با توجه به عمر لوله کشی گاز و تغییرات قابل ملاحظه طبق قوانین نکات ایمنی در تاسیسات گازرسانی وضع شده با این خانه ها برخورد می شود. این موضوع کمک می کند تا هم بنای مذکور بدون تخریب بماند و هم از بروز حوادث جبران ناپذیر زیاد جلوگیری شود. همچنین برخی از این خانه ها ممکن است خطوط گاز وصل شده داشته باشند.

اهمیت استفاده از گاز طبیعی در زندگی امروزه و تاسیسات گازرسانی ساختمان ، بر کسی پوشیده نبوده و کاملا واضح می باشد که از آن برای تامین فرآیندهای صنعتی، مسکونی، تجاری و یا حوزه پزشکی استفاده بسیاری می شود. ایستگاه های گاز رسانی شهری همچنین فشار گاز را کاهش می دهند، زیرا گاز از خط لوله انتقال بزرگتر وارد خط لوله گاز کوچکتر شهری می شود. این مسیر خط لوله در مفهوم‌تاسیسات گاز رسانی چیست، در امتداد سطح زمین قرار نمی‌گیرد.