نشانه‌های هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ + آموزش هواگیری مجله آچاره-رادیاتور پارس

حوله خشک کن در برند رادیاتور ایران رادیاتور تولید و در بازار موجود می باشد. رادیاتور گرمایشی حوله خشک کندر سرویس های بهداشتی ، حمام و استخر برای خشک کردن حوله و گرمایش محیط مورد استفاده قرار میگیرد. در حوله خشک کن ها آب گرم از پکیج، موتورخانه و دیگر سیستم های گرمایشی به لوله های بدنه وارد شده و لوله ها بعد از داغ شدن گرما را به محیط انتقال می دهند. این مدل به خاطر جنس آلیاژ گرمای آب داخل خود را با سطح بالایی به محیط انتقال داده (حدود 2100 تا 2200 کالری و حجم آبگیری 5 لیتر) و نیاز به گرم شدن بیش از حد ندارد و دست کودک یا حیوان خانگی شما را نمی سوزاند. رادیاتور پنلی مجهز به ترموستات تنظیم دما بوده و همچنین در اندازه و موقعیت نصب متفاوت به صورت افقی و عمودی تولید می شود و به همین دلیل در هر فضایی به راحتی قابل نصب است.

از مارک های معتبر در بازار ایران می توان به ایران رادیاتور، بوتان، لورچ و سایر برند ها اشاره کرد. رادیاتور پنلی فولادی با طراحی ظریف، سطح یکپارچه و اشغال فضای کم توانسته در دو دهه اخیر محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان در سراسر دنیا بدست آورده و جای رادیاتور پره ای را در بسیاری از کشورها بگیرد. طراحی یکدست بدنه باعث می شود تا آب به آسانی در داخل پنل چرخیده، سطح محصول یکدست گرم شده و گرمای مطبوع و یکنواختی به محیط تابش کند. این محصول با توجه به عرض باریک و ظاهر مدرن آن، در انواع فضاهای مختلف با دکوراسیون متفاوت هماهنگی پیدا می کند. که معمولا از رادیاتور حوله خشک کن در حمام یا فضاهای نزدیک به آن و به منظور خشک کردن لباس و حوله استفاده می شود.

  • جنس پره‌ها از آلومینیوم است که در مقابل زنگ زدگی بسیار مقاوم است.
  • برای رفع این مشکل باید باز بودن شیرهای برگشت را به نسبت فاصله رادیاتور از پکیج تنظیم شود؛ یعنی هر چه رادیاتور دورتر باشد، شیر برگشت باید بازتر باشد و در نهایت شیر دورترین رادیاتور باید به‌طور کامل باز باشد.
  • بدین ترتیب با رعایت نکات بیان شده، تا مدت ها نیاز به خرید رادیاتور شوفاژ نخواهید داشت.

رادیاتور های دکوراتیو دسته ای از رادیاتورها هستند که علاوه بر تأمین گرمایش اتاق، به سبب ظاهر شکیلی که دارند، بخشی از دکوراسیون داخلی محسوب شده و باعث زیبایی بیشتر محیط می شوند. انواع مختلفی از رادیاتورها را در این شاخه قرار داده ایم که از آن جمله می توان به رادیاتورهای قرنیزی، رادیاتورهای پنلی شیشه ای، رادیاتورهای پره ای آلومینیومی و … از رادیاتورهای حوله خشک کن در محیط های مرطوب مانند حمام، استخر ها، سرویس های بهداشتی و غیره استفاده می شود. رادیاتورهای حوله خشک کن در ابعاد متفاوت به صورت عمودی از جنس استیل، آلومینیوم و فولاد و با ظاهری لوله ای شکل ساخته می شوند. این رادیاتورها معمولا روی دیوار نصب می شوند و یا روی زمین به صورت ایستاده قرار می گیرند. این رادیاتورها علاوه بر گرمایش محیط توانایی کنترل رطوبت محیط و خشک کردن لباس های کوچک را نیز دارند.

چرا که در غیر این صورت گرمایش خانه با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. هنگامی که سیستم مرکزی از تعادل بهره‌مند نباشد، شوفاژها سرد می‌شوند در صورتی که امکان دارد رادیاتور شوفاژهای طبقه بالای‌تان در روند عملکردشان صحیح باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید رادیاتورهای طبقه فوقانی بسته شوند. شیر کوچکی که در سمت مخالف ترموستات است را به اندازه یک چهارم باز کنید تا دما به صورت عادلانه در هر دو طبقه پخش شود و مجدد این مشکل برایتان اتفاق نیفتد. اگر سیستم گرمایشی و شوفاژها سالم باشند، فقط سالی یک‌بار باید شوفاژ را هواگیری کنید.

این طبقه بندی بر اساس ظاهر، طراحی و ساخت رادیاتورها انجام می‌پذیرد. رادیاتور پنلی، رادیاتور پره‌ای و لوله‌ای از انواع رادیاتور هستند. امروزه طراحان در کشورهای مختلفرادیاتور پنلیرا به گونه‌ای می‌سازند، که علاوه بر خاصیت گرمادهی می‌توان از آن‌ها به المان تزیینی یاصنایع دستی در دکوراسیون اتاق نیز استفاده کرد. از سبک های سنتی رادیاتور در داخل کشور که خانه ‌های قدیمی مملو از آنها بود. این رادیاتورها که از جنس فولاد و آلومینیوم می باشند بیشتر به دلیل استحکام بسیار بالا شناخته می شوند. به دلیل جنس خاص آن ها شما می توانید از آنها در در بخشهای و مرطوب خانه مانند حمام نیز استفاده کنید.

از جمله جنس‌های این شوفاژها می‌توان به رادیاتورهای پره‌ای آلومینیومی و یا فولادی اشاره کرد. یکی از مشکلات رایج در سیستم گرمایشی که شما را نیازمند تعمیر شوفاژ می‌کند، گرم نشدن آن بعد از هواگیری است. در این صورت ممکن است به چند دلیل این اتفاق رخ دهد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

در ساختمان این نوع سیستم ها به آب در حال گردش آب کثیف نیز گفته می شود که در موتورخانه ساختمان توسط بویلر به مقدار مورد نیاز حرارت می‌بیند و بعد از انتقال به رادیاتورها گرمای خود را به محیط پیرامون رادیاتور می دهد. حوله خشک کن‌ها یا آبی هستند یا برقی و انواع آبی آن‌ها به وسیله سیستم‌های حرارت مرکزی ساختمان‌ها مانند پکیج یا موتور خانه کار می‌کنند در واقع انتخاب نوع مناسب حوله خشک کن‌ها بر اساس سیستم‌های گرمایشی ساختمان تعیین می‌شوند. یکی دیگر از سوالات مهم در این زمینه این است که رادیاتور شوفاژ پره ای بهتر است یا پنلی؟ بزرگ‌ترین مزیت نمونه‌های پره ای این است که به راحتی می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد و نگهداری آن‌ها نیازی به صرف هزینه زیاد ندارد. اما رادیاتورهای پنلی چنین امکانی ندارند و باید در صورت خراب شدن، بلافاصله تعویض شوند. به علاوه رادیاتورهای پنلی از جنس فولاد ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل تا مدت بیشتری پس از خاموش شدن، گرما را در خود نگه می‌دارند.

پکیج شوفاژ دیواری لورچ مدل آدنا 32 هزار

سرد بودن رادیاتور شوفاژ می‌تواند به خاطر وجود هوا در رادیاتور پکیج، خرابی پمپ و غیره اتفاق بیفتد که در ادامه به آن می‌پردازیم. در صورت نیاز به تعمیر و یا سرویس پکیج می‌توانید از تکنسین‌های شرکت دیجی امداد رسان کمک بگیرید. یکی از بهترین رادیاتورهای موجود در بازار ایران، رادیاتور پنلی بوتان است که در این راهنمای خرید رادیاتور پنلی به آن اشاره نمودیم.

اطمینان پیدا کنید روند عملکرد پمپ دچار اختلال نشده باشد، زمانی که پمپ با خرابی روبه‌رو باشد از کار می‌افتد و دیگر قادر نیست تا گرمای لازم برای گرم نگه‌ داشتن رادیاتورها را فراهم کند و همین امر منتج به سرد شدن شوفاژها می‌شود. برای این‌که متوجه شوید آیا پمپ حرارتی از کار افتاده یا خیر؟ باید ببینید از درون آن سر و صدایی بیرون می‌آید یا خیر. در صورتی که پمپ حرارتی فعال مجله خبری تاسیسات ساختمانی باشد باید سروصدا و هم‌چنین لرزش داشته باشد. در بعضی مواقع ممکن است بابت بسته بودن مسیرها و هم‌چنین فشار زیادی که به ‌آن وارد شده است پمپ نیم‌شوز شود در صورت این اتفاق باید پمپ حرارتی تعمیر یا تعویض شود. اگر توانایی انجام آن را ندارید با تکنسین‌های ماهر شرکت دیجی امداد رسان هماهنگ کنید. لازم است با شماره‌های موجود در سایت برای هماهنگی‌های بیشتر تماس بگیرید.

نکته مهم در خرید و انتخاب رادیاتور شوفاژ