نکات مهم تاسیسات استخر و جکوزی مجله الوپایپینگ-رادیاتور پارس

از انواع کلرزن ها می توان به کلرزن های خطی، اتوماتیک، نمکی، شناور و کلرزن گازی اشاره کرد که طریق کارکرد متفاوتی دارند. از دیگر خدمات و تجهیزات تاسیسات استخری در بحث تصفیه آب باید به فیلتر ها اشاره کرد استفاده از فیلتر ها برای جدا کردن ذرات ناهمگن آب است مانند روغن، چربی، خاک و شن و امثال این ناخالصی ها که اب استخر را آلوده کرده اند. فیلتر های مدل های مختلفی دارند مانند فیلتر شنی، کارتریجی و دیاموته که در برند های مختلف عرضه می شوند. از دیگر موارد تمیز ( تصفیه ) کننده موگیر ها هستند، گرچه موگیر قبل پمپ نصب می شود و گاهی در سیستم آبرسانی آن را جای می دهند اما کار موگیر گرفتن الیاف، مو و ذرات ریز در استخر است و بایست در بخش تمیز کننده جای بگیرد. دیگ های آب گرم که برای تامین آب مورد نیاز سونا و جکوزی مورد استفاده قرار می گیرند، فیلترهای شنی و مبدل های حرارتی و پمپ های تصفیه را می توان از دیگر تجهیزاتی دانست که در یک استخر مورد استفاده قرار می گیرد و شامل تاسیسات استخر می شود که دارای کیفیت بسیار زیادی می باشد.

دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با تاسیسات اصلی استخر»

بطور کلی لوازم و وسایل مورد نیاز برای موتورخانه استخر معمولی به صورت زیر میباشد. باتوجه به آیین نامه ها و استانداردهای موجود به ازای هر نفر در استخرها، مساحتی معادل 4 مترمربع و در جکوزی مساحتی معادل 0.9 مترمربع در نظر گرفته شده است که میتوان تعداد نفرات در هر سانس را به صورت تقریبی تخمین زد و بار ناشی از حضور افراد را در محاسبات اعمال نمود. برای بهره برداری مناسب از سونای بخار، باید رطوبت نسبی تا 99 درصد را برای آن فراهم کرد. برای ایجاد این شرایط لازم است تا با استفاده از تاسیسات باید این محیط را برای استفاده مهیا کرد.

  • سطح گسترده فیلترهای کارتریجی همچنین باعث می‌شود هنگام تجمع کثیفی و ذرات روی آن مقاومت، نسبت به فیلترهای شنی و دیاتومه با سرعت کمتری افزایش یابد.
  • یکی از مهم ترین تاسیساتی که شما می توانید مورد استفاده قرار دهید را می توان چاهک ها دانست که در واقع برای جلوگیری از فشار معکوس فیلتر در هنگام پسشویی مورد استفاده قرار می گیرد و باید با دقت بسیار زیادی مورد استفاده شود.
  • برای آسایش ورزشکاران در ورودی و رختکن سالن استخرهای عمومی شنا نیاز به سیستم تهویه مناسب سرمایشی برای فصول گرم سال و سیستم گرمایشی برای فصول سرد سال باعث بوجود آمدن محیطی آرام برای آستفاده کنندگان از امکانات استخر ، سونا و جکوزی و سالن ماساژ و….
  • تجهیزات استخر در مدل های مختلفی تولید شده و می تواند کارایی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد.
  • یکی از مهم ترین مباحثی که در زمینه تاسیسات استخر باید در نظر داشته باشیم، استفاده از تجهیزات حرفه ای در یک استخر خانگی می باشد که باید با دقت بسیار زیادی انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرد.

به گردش در آوردن آب استخر مواد شیمیایی را به صورت میکس حفظ و ذرات را حذف می کند. اما در طول مدتی که آب به گردش در می آید مواد شیمیایی اضافه شده به صورت میکس باشند. برای حذف ذرات نیازی به گردش روزانه ی استخر نیست و ذرات می توانند با استفاده از یک اسکیمر یا وکیوم حذف شوند. در عوض استفاده از مواد شیمیایی در آب و تمیز کردن دیواره ها می تواند روش بسیار مجله خبری تاسیسات ساختمانی خوبی باشد. استفاده از شیوه اینترنتی در سراسر کشور در دسترس بوده و یکی از شیوه های متداول در خرید این تجهیزات به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از این شیوه در سراسر کشور به بهترین محصولات دسترسی داشته باشید و در نهایت باید گفت که این شیوه مخصوص کسانی است که می خواهند به تجهیزات اصلی با قیمت مناسب به صورت مستقیم دسترسی داشته باشند.

تبادل حرارت انجام شده باعث گرم شدن لوله مسی و در نهایت گرم شدن آب سرد خارج لوله که آنرا احاطه کرده است می‌شود. جنس منبع از ورق گالوانیزه می باشد اما در صورت استفاده از ورق سیاه (فشارهای بالاتر) داخل منابع را با پوشش اپوکسی می­پوشانند. ضخامت ورق فولادی بکار رفته در منابع نیز بر حسب فشار کاری دستگاه، دمای کاری و ضریب خورندگی آب بر اساس استاندارد مخازن تحت فشار محاسبه می‌شود. این مخازن در دو نوع عمودی و افقی بر حسب محل نصب آنها بکار گرفته می‌شود.

با توجه به اینکه کارایی پمپ های حرارتی بیشتر است، برای افزایش دمای آب استخر عملکرد بهتری خواهند داشت. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در واقع می توان گفت که تاسیسات استخر در مدل های مختلفی تولید می شود و خریداران می توانند با خیال راحت از این تجهیزات استفاده داشته باشند.

خانگی – مجری تاسیسات مکانیکی استخر باغ ویلا

هر سیستم گردش آب در یک استخر از تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل شده است. می‌توان گفت این بخش یکی از اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین قسمت‌های استخر است که در سلامت آب استخر و شناگران موثر واقع می‌شود. به طور کلی تاسیسات استخر بر اساس نوع امکانات مورد درخواست بسیار متنوع است و تنها محدود به چند وسیله اندک و ثابت نمی‌شود. از آنجایی که مقوله تجهیزات بکار رفته در تاسیسات استخر بسیار مهم است و سنگ بنای هر استخری است، قصد داریم در این مقاله به معرفی اجزای مهم و حیاتی تاسیسات بکار رفته در استخرها بپردازیم.

کفشور استخر