نکات مهم تاسیسات استخر و جکوزی مجله الوپایپینگ-رادیاتور پارس

همچنین تجهیزات مورد استفاده برای گرمایش یک محیط دارای اهمیت بسیار زیادی بوده باید به صورت استاندارد تولید شده باشد تا بتواند مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی تنظیم دمای استخر دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود و در این زمینه تاسیسات استخر باید به صورت حرفه ای انتخاب و خریداری شده باشد. یکی از این سیستم های گرمایشی پمپ حرارتی است و دیگری یک نوع هیتر گازی است. از آنجا که پمپ های حرارتی کارایی بهتری دارند و در مجموع عملکرد بهتری دارند برای افزایش دمای کلی استخر بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. از طرف دیگر هیترهای گازی نیز به منظور افزایش دمای آب موجود در جکوزی آن هم در یک بازه زمانی کوتاه مورد استفاده قرار میگیرند. در خصوص هیترهای گازی باید به این نکته توجه کرد که وظیفه تنظیم میزان گاز وارد شده به هیتر مستقیما برعهده یک رگولاتور است.

مهم ترین تجهیزات و تاسیسات استخر

در ادامه با پاسخ به سؤال چگونه آب استخر رو تمیز نگه داریم، با ما همراه باشید. در پاسخ به این سؤال باید گفت، سرویس و نگهداری استخر و همچنین نگهداری تاسیسات استخر، جدا از اهمیتی که دارد امری بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است. شما همچنین می توانید با استفاده از شیوه اینترنتی در کوتاه ترین زمان به این روش دسترسی داشته باشید که قطعا می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را در زمینه خرید تاسیسات استخر بگیرید. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.

  • یکی دیگر از انواع گرم‌کن‌های تاسیسات استخر و جکوزی، گرم‌کن گازی است که انرژی خود را از سوخت فسیلی گاز تامین می‌کند و آب استخر را به سرعت گرم می‌نماید.
  • لازم است بدانید که برای بررسی اجزای تشکیل دهنده ای استخر موضوع مهمی که باید توجه داشته باشید این است که آب موجود در استخر امکان بروز آلودگی های در اثر تعویض نکردن آب در استخر باقی بماند؛ به همین خاطر شدید در معرض آلودگی قرار خواهد گرفت.
  • در بعضى از استخرها از سيستم‌هاى سرمايش مانند چيلر كمك مى‌گيرند تا درجه حرارت اين حوضچه را پايين نگاه دارند.
  • سعی کنید پمپ‌های گرمایشی را همیشه روشن نگه دارید تا فیلترها بتوانند پیوسته آب را تصفیه کنند، هواگیری این پمپ‌ها پیش از استفاده امری ضروری است.

بسیاری معتقد اند که تنها استخرهای سرپوشیده نیاز به سیستم روشنایی دارند در حالی که اینطور نیست. نور مورد نیاز برای استخرها روباز، در طول روز توسط خورشید تامین می شود، اما در طول شب برای افزایش امنیت شناگران و زیبایی استخر، نیازمند استفاده از سیستم روشنایی می باشند. در نگهداری استخر همیشه باید دمای آب استخر ایده آل و شناگر را آزار ندهد. دمای استاندارد آب استخر مجله خبری تاسیسات ساختمانی باید بین ۲۹ تا ۳۲ درجه سانتی گراد و جکوزی بین ۳۷ تا ۴۱ سانتیگراد باشد. با توجه به سلیقه شناگر دمای آب باید بین میزان تعیین شده باشد که شناور احساس سرما از پایین بودن دما و یا خفگی و بی حسی از دمای بالای آب نداشته باشد. حوضچه و استخر جکوزی که با ایجاد دمای نسبتا بالا در ابعاد استاندارد و خانگی ساخته می شود و شامل تجهیزات مورد نیاز جهت گرمایش، تصفیه می باشد.

دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با تاسیسات اصلی استخر»

بیایید با هم مشخصات یک استخر معمولی به همراه جکوزی را مورد بررسی قرار دهیم. جت‌های برگشتی سوراخ‌های کوچکی بر روی دیواره‌های استخر هستند که آب تازه فیلتر شده را با فشار بالا به استخر تزریق می‌کنند تا با ضدعفونی ‌کننده‌های موجود در آب مخلوط شده و یک استخر تمیز و ایده‌آل را برای استفاده آماده نمایند. حتی الامکان باید از بکار بردن تجهیزات فلزی دوری نموده و به جای آن از متریال های غیرفلزی استفاده کرد که خوشبختانه امروزه تمامی آن ها قابل دسترس می باشند.

انواع تاسیسات استخر کدام اند؟

پیاده سازی اصولی و مهندسی سازی شده در واقع تضمینی است که باعث می شود شما بتوانید بیشترین کارایی را داشته باشید و همچنین از تجهیزات پیاده سازی شده بیشترین استفاده را ببرید. تاسیسات استخر در مدل های مختلفی تولید می شود و برای پیاده سازی، نیاز به یک مرحله طراحی حرفه ای دارد تا در نهایت بتواند عملکرد را برای شما بهبود بخشد. همچنین باید توجه داشته باشید که تاسیسات استخر مورد استفاده شما می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و باید با دقت بسیار زیادی نسبت به استفاده از این تاسیسات اقدام نمود.

در مطالب بالا بخش مهمی از تاسیسات استخری به همراه کارکرد و تجهیزات مورد نظر در هر یک به طور کامل توضیح داده شد. برای توضیح دقیق تر می توانید این مثال را بزنیم که در استخر هایی که بالاتر از سطح زمین قرار دارند، تاسیسات و تجهیزات استخری باید به نحوی نصب و اجرا شوند که با موقعیت استخر ها تناسب داشته باشند. آب دوش‌ها و دستشویی‌ها باید با دمای مناسب در اختیار شناگران قرار گیرد تجهیزات لازم مانند بویلر یا منابع کویل‌دار در موتورخانه برای تامین گرما و به گردش درآوردن و جابه‌جایی آب بسیار مهم هستند . متداول­ترین روش برای تولید آبگرم بهداشتی مصرفی و ذخیره این آب، استفاده از منابع کویل­دار می‌باشد.