نکات مهم فصل 1و2و3 درس تاسیسات حرارتی-رادیاتور پارس

بهتر است بدانید کولر گازی ها دارای دو عملکرد گرمایشی و سرمایشی می باشد که شما به راحتی می توانید در فصول مختلف سال از تهویه مطبوع مناسب آن بهره مند شوید. توجه داشته باشید کولرگازی ها معمولاً در انواع مختلف و ظرفیت های متنوعی تولید و روانه ی بازار می‌شود. چیلرها خود در انواع متنوع چیلر تراکمی آب خنک (آبی) ، چیلر تراکمی هوا خنک (هوایی) و چیلر جذبی طراحی و تولید می شوند.

مدل تجهیزات انتخاب شده برای سیستم تاسیساتی مرکزی وغیر مرکزی بسته به نوع تحلیل صورت گرفته بر روی بنا و ساختمان مورد نظر دارد. نصب تجهیزات تاسیسات غیر مرکزی نیاز به اتاق یا محل خاصی ندارد و بنا بر محلی که طراح تاسیسات و یا معمار ساختمان مد نظر قرار داده است ممکن است روی دیوار روی سقف و یا روی زمین قرار می گیرد. محل نصب تجهیزات تاسیسات مرکزی معمولا خارج از محیطی است که قرار است تهویه گردد. پس یکی از معایت آن مجله خبری تاسیسات ساختمانی هزینه نصب و راه اندازی تجهیزات ثانویه (انتقال سیال عامل و توزیع آن در ساختمان) است. در سیستم غیر مرکزی نیز تجهیزات به صورت مجزا برای قسمت های مختلف از بنا مورد استفاده قرار می گیرند. در سیستم مرکزی کلیه تجهیزات اولیه یا همان مولد های انرژی در یک مکان ( معمولا موتورخانه ) داخل یا خارج از ساختمان مستقر می شوند و سیال عامل ( آب ، بخار یا هوا ) از طریق کانال ها و لوله ها بین قسمت های مختلف بنا توزیع می گردد.

  • این اولویت ها شامل موارد اقتصادی ، متمایل کردن شرایط محیطی به شرایط استاندارد قابل قبول از نظر درجه حرارت ، رطوبت و میزان ذرات آلوده موجود در هوا و … است.
  • سیاست سازمان فنی و حرفه ای و کار و دانش در سال های گذشته به این صورت بود که پذیرش متقاضیان تحصیل در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم ایشان صورت بگیرد.
  • چیلرها خود در انواع متنوع چیلر تراکمی آب خنک (آبی) ، چیلر تراکمی هوا خنک (هوایی) و چیلر جذبی طراحی و تولید می شوند.
  • دانشگاه آزاد واحد تهران نیز از این قائده مستثنی نیست و متقاضیان علاقه مند به ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد تهران می توانند رشته تاسیسات تبرید را بدون نیاز به شرکت در کنکور به صورت کاردانی پیوسته انتخاب کنند.

در VRF نیز سرمایش و گرمایش هوا در یونیت های داخل ساختمان (فن کویل ها) انجام و این فن کویل ها با لوله کشی مسی به یونیت های بیرون از ساختمان متصل می شوند. کنترل دما، رطوبت معمولا معیار اصلی انتخاب سیستم های تاسیساتی است اما در برخی موارد ممکن است طراحی بر اساس معیار های هویه مطبوع صورت پذیرد. برای مثال در مجموعه ای که هوای داخلی محل مورد نظر باید با میزان زیادی از هوای بیرون جایگزین گردد.

ما به دلایل زیر مدعی هستیم که در کار خود بهترینیم:

در ادامه این قسمت برخی از انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی را ذکر می کنیم. بهتر است بدانیم که در کشورهای دیگر یک دانشجوی تاسیسات به راحتی نمی تواند وارد بازار کار حرفه ای شود و در نهایت باید دوره های کارآموزی طولانی را بگذراند و در آزمون های مختلف مورد آزمایش قرار بگیرد تا در آخر بتواند وارد بازار کار حرفه ای خود شود. اما نکته ای که برای ما حائز اهمیت می باشد این است که راه میان بر ورود به شرکت های معتبر در حوزه تاسیسات حرارتی و برودتی در خارج از کشور یا داخل ایران، تسلط به نرم افزار های رویت و کریر می باشد.

همچنین این دانشگاه دوره های کاردانی فنی تاسیسات مکانیکی را به صورت پودمانی در برخی از واحدهای خود ارائه می دهد. در این صورت نه تنها فرد می تواند به صورت آزاد وارد بازار کار شود، بلکه شرکت ها، اداره ها، کارخانه ها و مراکز بزرگ خدماتی تمایل بیشتری به منظور همکاری با ایشان خواهند داشت. به منظور تکمیل مطلب معرفی شغل تاسیساتی قصد داریم تا این بار دانشگاه های رشته تاسیسات را مورد بررسی قرار دهیم. سیستم‌های سرمایشی که جهت سرد نمودن یک محیط استفاده می‌شوند انواع مختلفی دارند که براساس نیاز و میزان هزینه انتخاب می‌شوند. طرز کار کولر آبی به این صورت است که آب توسط الکتروپمپ معمولاً از تک به ناودان های موجود در پوشال ها هدایت خواهد شد. الکتروفن هوا را از روی پوشال های مرطوب عبور داده و به طرف کانال یا داخل سالن هدایت خواهد شد.

گروه تهویه مطبوع ماخ طراح و تولید کننده انواع تاسیسات برودتی و حرارتی ساختمان ها از جمله انواع چیلرها ، اکونوپک ، زنت ، ایرواشر ، هواساز و … مطابق با استانداردهای روز و متناسب با نیازها و درخواست های هر مشتری است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب انواع سیستم های تهویه مطبوع ، انتخاب مناسب ترین سیستم برای ساختمان خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. اما در روش دوم آب سرد یا آب گرم که تولید شده است توسط پمپ بین کویل و چیلر در گردش خواهد بود. معمولاً کویل ها در اتاق های مختلف تعبیه خواهد شد که هوای اتاق توسط سیستم کانال کشی عبور کرده و باعث می شود تا هوای اتاق سرد شود.

امروزه با پیشرفت معماری و شهرسازی و ساخت ساختمان بلندمرتبه تاسیسات عظیم الجثه کارخانجات نیز در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد لذا نیاز به متخصصین حاذق جهت پایش سیستم های گرمایشی و سرمایشی که نیازهای ساکنین را پاسخگو باشد،ضروری است. سرپرست تاسیسات حرارتی و برودتی فردی است که علاوه بر مهارت تعمیرات دستگاه های حرارتی و برودتی و دیگ بخار بتواند از عهده همکاری در برنامه ریزی، تقسیم کار، ایجاد هماهنگی، تهیه و تدارک نیازهای واحد، همکاری با واحدهای مختلف سیستم جاری برآید. یکی دیگر از انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار شده است؛ فن کویل ها می باشد. از فن کویل در تمام فصول مختلف سال جهت تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید فن کویل معمولاً از دو قسمت فن و کویل تشکیل شده است که هر یک از آن وظیفه و کاربرد خاص خود را دارد.

برخی از خدمات گروه فنی مهندسی آریان برودت

هوای خنک با رطوبت حدود ۹۰ درصد وارد سالن خواهد شد که دارای آب و هوای خشک می باشند. توجه داشته باشید کولرهای آبی تنها دارای عملکرد برودتی و سرمایشی می باشد که می توانید در فصول سال فصول تابستان از آن بهره مند شوید. در ضمن یک دستگاه به نام پکیج یونیت (روفتاپ پکیج) نیز وجود دارد که ترکیبی از چیلر تراکمی هوا خنک و هواساز در یک دستگاه یکپارچه است که همان عمل سیستم چیلر و هواساز را انجام می دهد. همچنین همانطور که اشاره کردیم در برخی کاربردها (متراژهای بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر مربع) به جای چیلر از مینی چیلر تراکمی استفاده می شود که عملکرد آنها عینا مشابه هم است ولی ابعاد مینی چیلر کوچک تر است. این نوشته در تهویه مطبوع ارسال شده و با برودت، تاسیسات، حرارت، سرمایش، گرمایش، گرمایش و سرمایش مرکزی برچسب گذاری شده است.