همه چیز در مورد تاسیسات استخر ، سونا و جکوزی ساختمان آنلاین-رادیاتور پارس

برای براورد هزینه ساخت استخر جزییات اجرایی زیادی وجود دارد که باید درمورد آن ها تصمیم گیری شود. اما به عنوان براورد کلی باید عرض کنم ساخت یک استخر استاندارد به همراه تاسیسات کلی و کامل با این ابعاد حدود 250 میلیون تومان به بالا نیاز به سرمایه گذاری خواهد داشت. از آنجا که کار برق کشی در استخر بسیار مهم می باشد (به دلیل رسانا بودن آب) برای جلوگیری از هرگونه صدمات حتما از افراد ماهر و کالاهای مرغوب در تجهیز این قسمت از مجموعه خود استفاده نمایید.

بعد از سفت شدن دوغاب، پیچ های فونداسیون محکم شده و تراز بودن پمپ مجدد مورد بررسی قرار گیرد. هر گونه ناترازی پمپ با قرار دادن فاصله پرکن یا گوه در زیر پمپ یا موتور، اصلاح می شود. چنان چه پمپ در محلی نصب شود که لازم باشد سر و صدای ناشی از ارتعاش پمپ محدود گردد، سراسر فونداسیون پمپ باید روی بالشتک چوب پنبه ای قرار داده شود. این فونداسیون بتنی باید با چنان ابعادی ساخته شود که وزن آن حداقل دو برابر وزن پمپ باشد. در مورد محاسبه و تعیین هد پمپ تصفیه برای غلبه بر افت فشار سیستم، باید دانست که افت فشار در مسیر سیرکولاسیون آب استخر در کجا ها رخ می دهد.

واحد گردش آب در تأسیسات استخر

به این صورت که با توجه به نیاز استخر مقدار قرص کلر را درون آن قرار میدهیم و روی آب شناور میکنیم. دیگ بخار مورد نیاز بایستی با توجه به ابعاد اتاق سونا و همچنین فضای موتورخانه انتخاب گردد. اتاق سونای بخار، که در ابعاد با گنجایش استاندارد ساخته می شود شامل تجهیزات کنترل و تولید بخار می باشد. امروزه با گسترش استفاده از تفریحات آبی در مجموعه ها و پارک ها و همچنین استفاده از استخر، جکوزی و سونا به عنوان تفریح و ورزش، مشتریان زیادی را به دنبال استفاده از این سرگرمی شاد و مفرح کشانده است. کاربرد کف‌گیرها در استخر تقریباً با آبکش‌ها مشابه است؛ تفاوت کف‌گیرها آن است که برخلاف آبکش‌ها نزدیک به سطح و در ۱۰ سانت بالایی استخر قرار می‌گیرند و آب را از قسمت‌های بالایی به داخل استخر می‌کشند.

در صورتی که می خواهید تجهیزات استخر خود را تکمیل کنید، سیستم آبگذر می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد که همواره در دسترس شما می باشد و در واقع یکی از مهم ترین تجهیزات پیش روی شما می باشد. تاسیسات استخر با توجه به امکانات مورد نظر شما بسیار متنوع می باشد که محدود به چند وسیله ثابت نمی باشد. همچنین تجهیزات بکار رفته در تاسیسات استخر و سنگ بنای هر استخر بسیار مهم می باشد. با باز و بسته کردن این شیر، می توان آب را مستقیماً به استخر برگرداند و یا ابتدا وارد هیتر و بعد به سمت استخر هدایت کرد.

دمای آب به درجه مطلوب و همچنین جبران افت دما درصورت وجود ، می باشد. تأسیسات ساختمانی تعریف شده و مراجع و منابع مختلفی برای آموزش و تدریس این نوع از تأسیسات گردآوری و تهیه شده اند. و سونا جکوزی آماده عقد قرارداد در تمام زمینه ها با شما عزیزان میباشد. به این منظور این شرکت از تعدادی از خشک کن‌های شیشه‌ها که همانند دستگاه هواساز کوچک بوده ،هوای استخر را گرفته و پس از عملیات خشک کردن مجددا توسط کانال کشی به روی سطح شیشه به حرکت در می‌آورد . © 2022 هر گونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب ویکی ساختمون بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است.

  • استخرهای آب گرم نیز خود دو گروه استخرهای گردابی و استخرهای هوایی را شامل می‌شوند.
  • در واقع باید بدانیم که تصفیه خانه های مربوط به استخرها در سه دسته جریان آب گذرا، استخر و خزینه دسته بندی می شوند و شما باید با توجه به نوع استخری که دارید نسبت به انتخاب بهترین گزینه اقدام کنید.
  • برای بهره برداری مناسب ازسونای بخار، باید رطوبت نسبی تا 99 درصد را برای آن فراهم کرد.
  • استخر ها اگر به صورت سرپوشیده و یا سرباز باشند نحوه استقرار و تجهیز موتورخانه آن ها متفاوت است.
طریقه محاسبه اتلاف حرارتی از فرمول بالا به صورت کامل در مثال 1 ذکر شده است. یکمثال طراحی موتور خانه استخرکامل حل شده با توجه به فصول آموزش داده شده. براى استفاده از سوناى خشك، نيازی به نصب تاسيسات در موتورخانه نمى‌باشد، بنابراین در اين قسمت به بررسى آن نمی‌پردازيم.

نازلهای برگشت آب به استخر

استخرهای اقیانوسی یکی از انواع استخرها هستند که فقط در شهرهای ساحلی امکان ساخت دارند. فلومتر در مسیر برگشت آب به استخر تعبیه‌شده و فشار آب سیستم را اندازه‌گیری می‌کند؛ همچنین در صورت وجود مشکل در مسیر لوله هشدار می‌دهد. آب استخر بايد عاري از هر نوع كثيفى باشد و دماى آن بايد بين ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی گراد تنظيم گردد. براى تامين اين شرايط نياز به تجهيزاتی در تاسيسات است كه نمای اين سيستم، به صورت شماتيك در شکل زیر، نشان داده مى‌شود.

در استخرها با جریان آب گذرا آب تصفیه‌شده به‌طور مداوم جایگزین آب مستعمل می‌گردد. درواقع، پیوسته رقیق کردن آب عامل اصلی پاکیزه نگه داشتن آن در استخرها با جریان آب گذرا است. اگر به‌جای رودخانه یا نهر، برای استخر با جریان آب گذرا، آب از چاه یا لوله‌کشی شهری تأمین گردد، اندازه‌گیری میزان آب مصرفی الزامی است. از آن‌جا که عموماً میزان هدررفت آب در صورت تأمین آب از چاه یا لوله‌کشی شهری بالا است، تأمین آب استخر از این منابع کاربردی ارزیابی نمی‌شود. در سایت مرجع و فروشگاهی تأسیسات دات کام، مشخصات فنی و قیمت های تضمین شده انواع تجهیزات تاسیساتی ، خرید آنلاین تاسیسات با ضمانت نامه اصلی، جهت ایجاد اعتماد، برای شما عزیزان ارائه گردیده است.

فروش تجهیزات استخر، جکوزی و سونا

در یک استخر ایمن، همواره چندین زهکشی اصلی و همچنین چندین تخلیه اسکیمر وجود دارند، بنابراین اگر کسی یا چیزی راه تخلیه را مسدود کند، سیستم پمپاژ آب را از یکی دیگر از راه‌های تخلیه خارج می‌کند. به گردش در آوردن آب استخر مواد شیمیایی را به صورت میکس حفظ و ذرات را حذف می کند. اما در طول مدتی که آب به گردش در می آید مجله خبری تاسیسات ساختمانی مواد شیمیایی اضافه شده به صورت میکس باشند. برای حذف ذرات نیازی به گردش روزانه ی استخر نیست و ذرات می توانند با استفاده از یک اسکیمر یا وکیوم حذف شوند. در عوض استفاده از مواد شیمیایی در آب و تمیز کردن دیواره ها می تواند روش بسیار خوبی باشد. در نگهداری استخر همیشه باید دمای آب استخر ایده آل و شناگر را آزار ندهد.