پیمانکار تاسیسات مکانیکی استخر و جکوزی ساخت استخر و جکوزی اجرای موتورخانه استخر و جکوزی ، ساختمان و ویلا-رادیاتور پارس

وقتی سبک طراحی تأسیسات استخر را در نظر بگیرید، واضح است که آن‌ها واقعاً قطعات قابل توجهی از فناوری هستند. برای ساختن و نگهداری از استخرها، نیاز است که قسمت‌های مختلف آن شناخته و نحوه کارکردشان را به خوبی فرا بگیرید. عملکرد درست سیستم مکانیکی استخر به معنای این است که می‌توانید از لحظات خود نهایت لذت را ببرید. در سرویس و نگهداری استخر، سرویس‌کار همیشه باید به تابلو برق، اتصالات و تجهیزات توجه کند تا در صورت بروز مشکل آن را برطرف سازد. پمپ‌های استخر باید هفته‌ای یکبار تمیز شوند و اگر از پمپ صدای غیرعادی شنیده شد و یا پمپ دچار لرزش شدید شد، باید به‌صورت تخصصی پمپ را مورد بررسی قرارداد.

از دیگر ویژگی هایی که تاسیسات استخر از لحاظ لوله های انتقال آب باید داشته باشند، ویژگی امکان انتقال آب گرم می باشد که این ویژگی به خوبی در پنجره های UPVC مورد استفاده می باشد. استخر اقداماتی لازم و ضروری برای عملیاتی کردن موتورخانه، تصفیه خانه، برق کشی، چراغ ها و … می باشد. بهتر است بدانید اگر شما این موارد را نداشته باشید ساختمان شما یک ساختمان بی روح و قلب بدون تپش خواهد بود. تأسیسات استخر باید توسط مهندسان زبده و خبره انجام شود تا کیفیت درستی را به همراه داشته باشد. برای این استخر، یک فیلتر بزرگ کارتریجی برند Jandi مدل TL 580 در نظر گرفته شده است که چهار کارتریج در آن قرار می گیرد.

اسکیمر و گریل استخر

امروزه با گسترش استفاده از تفریحات آبی در مجموعه ها و پارک ها و همچنین استفاده ازاستخر،جکوزیوسونا به عنوان تفریح و ورزش، مشتریان زیادی را به دنبال استفاده از این سرگرمی شاد و مفرح کشانده است. یکی از اجزای تشکیل‌دهنده استخرها، تغذیه کننده شیمیایی (فیدر) است که بعد از گرم‌کن در فرآیند تصفیه آب قرار می‌گیرد. این دستگاه به ضدعفونی سریع و موثر برای حفظ تمیزی آب و شفافیت آن کمک می‌کند. فیدرهای شیمیایی به طور خودکار استخر را با کلر، برم یا مواد ضدعفونی کننده تغذیه می‌کنند تا این اطمینان حاصل شود که آب استخر از نظر شیمیایی متعادل است. در نحوه استفاده از مبدل‌ها بهتر آن است که قبل از کلرزن‌ها و اوزون زن‌ها در مدار به کار گرفته شود.

برای بهره برداری مناسب ازسونایبخار، باید رطوبت نسبی تا ۹۹ درصد را برای آن فراهم کرد. در گذشته استخرها تنها مختص اماکن عمومی مثل ورزشگاه ها بودند و بیشتر حکم ورزشی و تفریحی و عمومی را به همراه داشتند. نفیسه سجادی هستم، کارشناسی برق الکترونیک خوندم اما علاقه شدید به مطالعه و نویسندگی من رو به سمت تولید محتوای آموزشی کشید. به عنوان یک محتوانویس، مهم‌ترین دغدغه‌ام رضایت شما عزیزان و کیفیت کار هست و توجهم روی نتیجه‌ی مطلوب مقالات متمرکز هست. به دلیل اهمیت این موضوع، به تاسیسات ساختمانی، بحث تاسیسات استخر نیز افزوده شده است. در تصویر پیوست شده زیر یک سیستم گردش آب را مشاهده میکنید که از تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل شده است.

فیلتر و کارتریج

فشارسنج در ورودی و خروجی فیلتر، به متقاضی استخر ایده‌ای از سطح انسداد در داخل را می‌دهد. اگر فشارسنج‌ها فشار بیشتری را به لوله ورودی، نسبت به لوله خروجی نشان دهند، آن شخص می‌داند که بسیاری از زباله‌های جمع آوری شده در ماسه وجود دارند. کارشناسان کلینیک در مجله خبری تاسیسات ساختمانی زمینه برق تأسیسات و سیستم های کنترلی تاسیسات نیز کاملا مسلط هستند. ما در تلاشیم، تا با ارائه خدمات حرفه ای و ارائه روش های جدید ، تصورات قدیمی از سرویس‌کاران سنتی را تغییر داده و با ایجاد توازن بین دانش و تجربه خدمات کاملتری را به مشتریان خود ارائه دهیم.

  • مقاومت فیلترهای شنی، از دو فیلتر گفته شده بیشتر است، بعد از فیلترهای شنی، فیلترهای دیاتومه بیشترین مقاومت را در مدار تصفیه آب استخر ایجاد می‌کنند و در رتبه آخر، فیلترهای کارتریجی قرار دارند.
  • آشنا بودن سازندگان استخرها، با تجهيزات مورد نیاز در استخرها، رنگ‌ها و پرداخت‌هاي سطوح، شيمي آب، پمپاژ مكانيكي، فيلتراسيون، سيستم‌هاي گرمايش و الكتريكي برای طراحی تاسیسات استخر و جکوزی اهمیت زیادی دارد.
  • یک فیلتر کارتریجی بزرگ، حدوداً سطحی معادل ۵۰۰ فوت مربع برای عبور آب در اختیار دارد که این گستردگی سطح باعث می‌شود تا آب برای عبور از فیلتر، میزان انرژی کمتری را مصرف نماید.

به این ترتیب آب از کاسه استخر جمع شده و به سمت موتورخانه منتقل شده و بعد از عبور از تجهیزات موتورخانه، مجددا به سمت کاسه استخر باز می‌گردد. همان‌طور که از نام این سیستم پیداست، فیلتراسیون ؛ وظیفه فیلتر کردن، به دام انداختن و حذف آلاینده‌های آب درون استخر را برعهده دارد. نکته‌ای که ضرورت عبور از فیلتر را دوچندان می‌کند، این است که مواد شیمیایی ضدعفونی‌کننده مانند کلر، برم یا مواد شیمیایی دیگر به تنهایی نمی‌توانند از شر همه آلاینده‌های آب خلاص شوند. حسن سیستم فیلتراسیون این است که با عبور آب از فیلتر، مواد شیمیایی ضدعفونی کننده موجود در آب حفظ شده و در عین حال زباله‌های کوچک، ناخالصی‌های سطح و ذرات و باکتری‌های آن از بین خواهد رفت. آشنایی با تاسیسات استخر و جکوزی و نحوه عملکرد آنها در هنگام راه‌اندازی، جهت اطمینان از کارایی حداکثری آنان امری ضروری است.

به همین دلیل، طراح، یک فیلتر بزرگ برای تصفیه آب استخر و جکوزی در نظر گرفته است. در صورت جدا بودن کامل استخر و جکوزی و تفاوت در نرخ تعویض آب در آنها، مدار گردش آب در این دو مجموعه کاملاً مجزا خواهد بود. با پیشرفتهایی که در چند سال اخیر حاصل شده است، شیوه ها و مفاهیم طراحی استخرها تغییر پیدا کرده و ویژگی های جدیدی به آنها اضافه شده است. طرح های جدید با توجه به توصیه های مشاوران استخرسازی درباره چیدمان، استقرار و شکل استخر تهیه می شوند. مهندسان تاسیسات نیز باید مطابقت داشتن کلیه تجهیزات استخر را با مقتضیات جریان و فیلتراسیون آن مورد بررسی قررار داده و تایید کنند.

کنترل دمای استاندارد آب (بهترین دمای آب)