پیمانکار تاسیسات مکانیکی استخر و جکوزی ساخت استخر و جکوزی اجرای موتورخانه استخر و جکوزی ، ساختمان و ویلا-رادیاتور پارس

این مدل از گرم‌کن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها دوام و ماندگاری پایین‌تری دارند ولی کاملا سازگار با محیط زیست هستند و هیچ‌گونه آلودگی ایجاد نمی‌کنند. گرم‌کن‌های خورشیدی قادر هستند تا 5 درجه سانتی‌گراد دمای آب استخر را افزایش دهند. این گرم‌کن‌ها برای استخرهای کوچک و علی‌الخصوص روباز مناسب هستند، به همین علت در فصول گرم مجله خبری تاسیسات ساختمانی سال بسیار ایده‌آل و مناسبند و در فصول سرد نمی‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. با توجه به مقدمه ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که گرم‌کن‌های خورشیدی از مقرون به صرفه‌ترین گرم‌کن‌های موجود در بازار می‌باشند. اگر تمایل به پرداخت هزینه پایین برای تصفیه آب استخر وجود داشته باشد؛ استفاده از فیلتر شنی توصیه می‌گردد.

بکواش کردن فیلتر جهت رفع آلودگی، تعویض سالانه سیلیس‌ها و سایر موارد نیز از جمله کارهایی هستند که در نگهداری تاسیسات استخر باید انجام گیرند. هرچه پمپ استخر شما بزرگتر باشد هزینه های پمپاژ و نگهداری آن بیشتر خواهد بود. برای انتخاب صحیح سایز پمپ می توانید از چارت طراحی ارائه دهنده کمک بگیرید. از چارت استفاده کنید و مشخصه های پمپ را با مشخصات لوله کشی و جریان استخر تطابق دهید.

هیتر استخر

از دیگر مزایای قابل ذکر لوله و اتصالات UPVC، تحمل فشار بالا و نیز تحمل دمای بالای آن ها (تا ۶۰ درجه سانتیگراد) است. البته در گذشته در سیستم لوله کشی استخرها از متریال های دیگر هم استفاده می شد اما امروزه پیشنهاد تمامی استانداردهای اروپایی و آمریکایی ، استفاده از سیستم لوله کشی UPVC است. چنانچه پمپ‌ها و صافی‌های استخر پر شدند باید سریعاً برای تخلیه آنها اقدام کنید، سپس لازم است تا به موارد امنیتی و تمیزی اطراف استخر توجه کنید و سطوح داخلی و خارجی استخر را چک کنید. همچنین مجراهای ورودی و خروجی آب را به‌منظور جلوگیری از پوسیدگی و زنگ‌زدگی بررسی کنید تا سبب نشت نگردد. چاهک‌های فاضلاب‌بر از جمله بخش‌های مهم در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا هستند.

سیستم آبگذر در تاسیسات استخر

پمپ های سانتریفوژ نهایتا توان مکش را تا حدود 5 متر دارا هستند و نباید ارتفاع پمپ از کف استخر بیش از 5 متر باشد. بعضی از پمپ ها در استخر 2 نوع موتور با سرعت های مختلف دارند تا بتواند توان مصرفی را هنگامی که استخر در بار ماکزیمم نیست، کاهش دهد. پمپ های دور پایین معمولا بهتر فیلتراسیون را انجام می دهند و ذرات ریزتری را می گیرند.

  • در حین عملیات فیلترینگ، آب کثیف استخر از طریق لوله ورودی فیلتر وارد می‌شود.
  • از دیگر ویژگی هایی که تاسیسات استخر از لحاظ لوله های انتقال آب باید داشته باشند، ویژگی امکان انتقال آب گرم می باشد که این ویژگی به خوبی در پنجره های UPVC مورد استفاده می باشد.
  • تعمیر تاسیسات استخر و بطور کلی تعمیرات استخر ، معمولا در تجهیزات نام برده شده صورت می گیرد که بیشترین خرابی ها را در پی دارد.
  • استخر سازه‌ای مصنوعی است که آب را همانند مخزنی سرباز برای مصارف گوناگون در خود نگه می‌دارد.
  • اما در ایران این زمان در حدود 6 ساعت در نظر گرفته می شود که همان زمان مناسب برای فیلتراسیون آب است.
بی تردید شنا و آب تنی یکی از لذت بخش ترین و مفید ترین تفریحات برای تمامی سنین و در تمام ایام مخصوصا در فصل تابستان می باشد. گروه صنعتی پایا بسپار آریا تولیدکننده لوازم و تجهیزات آبیاری قطره‌ای و بارانی با بیش از 15 سال سابقه، محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت به بازارهای جهانی عرضه می‌کند. جت‌های برگشتی سوراخ‌های کوچکی بر روی دیواره‌های استخر هستند که آب تازه فیلتر شده را با فشار بالا به استخر تزریق می‌کنند تا با ضدعفونی ‌کننده‌های موجود در آب مخلوط شده و یک استخر تمیز و ایده‌آل را برای استفاده آماده نمایند. در بخش بعدی به توضیح هر یک از اجزای تشکیل‌دهنده استخر و جکوزی خواهیم پرداخت.

براى عملكرد صحيح حوضچه‌هاى آب سرد، مى‌توان راه‌هاى مختلفى را در تاسیسات استخر و جکوزی انتخاب نمود. در بعضى از استخرها از سيستم‌هاى سرمايش مانند چيلر كمك مى‌گيرند تا درجه حرارت اين حوضچه را پايين نگاه دارند. در استخر های سرباز نیاز به سرمایش وگرمایش محیط نمی باشد و تنها تصفیه و گرمایش آب نیازمند سیستم های تاسیساتی است.

اسید هیپوکلروز با حمله به لیپیدها در دیواره سلولی، از بین بردن آنزیم‌ها و ساختارهای داخل سلول از طریق واکنش اکسیداسیون باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد. برای شستشوی بَک واش (فیلتر شنی استخر)، نگهبان تعدادی دریچه را برای تغییر مسیر جریان آب تنظیم می‌کند. او لوله بازگشت منتهی به استخر را می‌بندد و لوله زهکشی را که منتهی به سیستم فاضلاب است را باز می‌کند.

سیستم لوله‌کشی در تاسیسات جکوزی

قبل از هرچیزی باید بگوییم تأسیسات استخر شامل تأسیسات ابنیه تاسیسات استخر خانگی و تاسیسات استخر شنا هم می شود. یا به بیان دقیق تر ، داخل تأسیسات استخری ، از تأسیسات ابنیه هم استفاده می شود. که از جمله این موارد می توان کاسه استخر ، کاسه جکوزی ، مباحث مربوط به آب بندی و بتن ریزی را نام برد که همگی در دسته تأسیسات ابنیه قرار دارند.

مشعل در موتورخانه هایی مورد استفاده قرار میگیرد که بجای بویلر از دیگ استفاده می کنند. مشعل بخش دیگر از تجهیزات موتورخانه است که با ترکیب سوخت و هوا و مولد آتش ، باعث گرم شدن دیگ می شود. سیلیس داخل فیلتر شنی که به‌منظور جذب آلودگی تعبیه شده، باعث افزایش طول عمر این فیلتر شده است. اگرچه امروزه ثابت شده که کلرزنی در ازبین‌رفتن برخی کیست‌های پروتوزوآ اثری ندارد و یا استفاده بیش از اندازه از آن خطرات جدی برای سلامتی افراد به همراه دارد؛ اما همچنان محبوب‌ترین، قابل‌اعتمادترین و کم‌هزینه‌ترین روش ضدعفونی آب است.