کارشناسی تاسیسات حرارتی و برودتی : مرکز علمی کاربردی فن آوران پهره-رادیاتور پارس

دوره آموزش مجازی تاسیسات حرارتی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید. دوره مهندسی فناوری مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیتها و مهارت های مشترک و فنی به ۲ بخش «آموزش در مرکز مجری» و « آموزش در محیط کار» تقسیم میشود. مجموع واحدهای هر دوره بین ۶۵ تا ۷۰ واحد و مجموع ساعات آن ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت می باشد که در طول حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال قابل اجرا است.

موتورخانه به عنوان هسته مرکزی تاسیسات مکانیکی در ساختمان شناخته می‌شود که وظیفه سرویس‌دهی به اجزای تاسیسات را برعهده دارد. در صورتی که شما محصول مناسبی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید بدون شک می توانید از عملکرد مناسب آن برخوردار شوید. توجه داشته باشید این دستگاه‌ها در ظرفیت‌های مختلفی موجود می باشد که شما باید با توجه به شرایط آب و هوایی موقعیت جغرافیایی متراژ ساختمان و … ظرفیت مناسب محصول را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید. برای دستیابی به گرمای مورد نیاز ساکنان منزل ، محدودیت دما برای خانه ، از ۱۸-۲۸ درجه سانتیگراد توصیه می شود. درجه حرارت سطح باید بالاتر از دماینقطه شبنم هواباشد تا در طی فرآیند خنک کننده از تراکم روی سطح جلوگیری شود. این رشته بنابر نیاز مبرم کشور به نیروی انسانی کارآمد که دانش را همگام با مهارت های عملی فراگرفته باشند، در زمینه بازار کار دارای مزایای مناسبی می باشد.

  • همچنین تاسیسات حرارتی و برودتی به گونه ای انتخاب شود که احتیاجات اولویت بندی شده را بتواند به خوبی تامین کند.
  • در این مطلب قصد داریم انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی را مورد بررسی قرار دهیم.
  • محیط آب وظیفه حمل بار حرارتی در ساختمان را ۸۰-۹۰٪ از طریق آب گرم و خنک کننده است.
  • در این متن به معرفی ۸ نوع از تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان ها (۴ نوع واحدی و ۴ نوع مرکزی) می پردازیم و مزایا و معایب آنها را بیان می کنیم.
  • پنل های گرمایشی و سرمایشی روی کف یا دیوارها یا سقف ها قرار می گیرد که می تواند منبع گرما و سرما باشند.
در گلخانه ها به تناسب نوع سازه و اقلیم و محصول کشت شده سیستم گرمایش و سرمایش تعیین می شود. ولیکن مبانی اولیه این سیستم ها در طرح و اجرا باید در نظر گرفته شود از طرفی تنوع تجهیزات نیز انتخاب سیستم صحیح را با مشکل مواجه می کند. دکتر جان گری در سال 1851 شروع به ساخت دستگاه برودتی کرد که در سال 1880 به نتیجه رسید و بیشتر در زمینه کارهایی مثل منجد شدن گوشت و تهویه یخ استفاده می‌شد. یکی دیگر از راه های گرم کردن فضا ، سیستم حرارتی گرمایش از کف است که با انتقال حرارت به صورت تابشی سهم زیادی در فرایند گرمایشی دارد . به کولر آبی معمولاً کولر تبخیری نیز گفته می شود که برای خنک کردن منازل و اماکن تجاری، اداری و … مورد استفاده قرار می گیرد. کولر آبی شامل قسمت های بدنه، موتور الکتریکی ، فن یا بادبزن، الکتروموتور، پمپ جریانی آب، پوشال ها و صفحات قرارگیری آن ها، تشتک آب، شیر شناوری، سرریز و تخلیه آب و … می باشد.

عبور هوا از روی پوشال های مرطوب باعث تبخیر آب پوشال ها شده که باعث می‌شود تا هوا خنک شود. این برنامه براساس نظام آموزشهای علمی – کاربردی برنامه ریزی و بر مبنای آموزشهای علمی – کاربردی طراحی و تدوین شده است. گروه تاسیسات 24 ساعته یک شرکت تاسیساتی معتبر است که با افتخار دانش آموختگان رشته تاسیسات را به عنوان مجری سرویسکار خود به همکاری می پذیرد. رشته تاسیسات ساختمانی از جمله رشته هایی است که حتی می توان تا مقطع دکترا در دانشگاه های داخلی و خارجی به ادامه تحصیل در آن پرداخت. سیاست سازمان فنی و حرفه ای و کار و دانش در سال های گذشته به این صورت بود که پذیرش متقاضیان تحصیل در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم ایشان صورت بگیرد.

مزایا و معایب ۸ نوع از انواع تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان

در VRF نیز سرمایش و گرمایش هوا در یونیت های داخل ساختمان (فن کویل ها) انجام و این فن کویل ها با لوله کشی مسی به یونیت های بیرون از ساختمان متصل می شوند. تاسیسات حرارتی و برودتی هر ساختمانی باید بتواند به دقت درجه حرارت محیط را در محدوده آسایش و متناسب با نیازهای افراد و محل ثابت نگه دارد و علاوه بر آن بتواند در صورت نیاز مقدار رطوبت را نیز تنظیم و هوا را از آلودگی ها فیلتر نماید. افراد در خانه و یا محل کار و فعالیت و … بدون وجود تاسیسات حرارتی و برودتی (گرمایشی و سرمایشی) نمی توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. در این متن به معرفی ۸ نوع از تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان ها (۴ نوع واحدی و ۴ نوع مرکزی) می پردازیم و مزایا و معایب آنها را بیان می کنیم. واحدهای فن کوئل برای سیستم های آب هوایی شبیه به سیستم های تمام آب است به جز اینکه هوای تأمین کننده و آب مطبوع از یک واحد انتقال هوای مرکزی و سیستم های مرکزی آب (به عنوان مثال ، دیگهای بخار یا چیلرها) به منطقه مورد نظر تهیه می شوند.

شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید به راحتی این سیستم ها را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. ما به عنوان یک پیمانکار کامل سیستم تهویه مطبوع، می­توانیم تمام نیازهای گرمایش و سرمایش شما، از ساخت و نصب جدید گرفته تا بازسازی و تعمیر را برطرف کنیم. گروه خدمات ما تیم قدرتمند و با استعدادی است که قادر به خدمات­ رسانی به پیچیده­ ترین سیستم های تهویه مطبوع در هر نوع پروژه است. پالایش گستر همچنین دارای امکانات کارخانه­ ای کاملا خودکار برای ساخت مجاری، پلنوم ها و ظروف تخلیه برای ساخت، بازسازی، تعویض یا تعمیرات است. کسب مهارت در رشته تاسیساتی به صورتی است که مجری تاسیساتی می تواند حتی پس از پایان دوران فنی و حرفه ای و یا کار دانش وارد بازار کار شود. این دستگاه کاملا مشابه GHP بوده و تفاوت این دو در این است که در VRF قوای محرکه کمپرسورها یک موتور الکتریکی و در GHP قوای محرکه کمپرسورها یک موتور احتراق داخلی گازسوز است.

در ضمن یک دستگاه به نام پکیج یونیت (روفتاپ پکیج) نیز وجود دارد که ترکیبی از چیلر تراکمی هوا خنک و هواساز در یک دستگاه یکپارچه است که همان عمل سیستم چیلر و هواساز را انجام می دهد. همچنین همانطور که اشاره کردیم در برخی کاربردها (متراژهای بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر مربع) به جای چیلر از مینی چیلر تراکمی استفاده می شود که عملکرد آنها عینا مشابه هم است ولی ابعاد مینی چیلر کوچک تر است. این نوع سیستم ها می تواند به صورت کانال کشی هم ایجاد شود که داخل سطح خنک کننده یا گرمایش از درون لوله ها جریان داشته باشد تا سطح را خنک یا گرم کند. برای دستیابی به دمای سطح مطلوب برای فرایند خنک کننده و گرمایش ، لوله ها با سطح بزرگ مجاور تماس گرفته می شوند.

بسته به مهارت شما، درآمد یک مهندس رشته مجله خبری تاسیسات ساختمانی و برودتی در ایران از 5 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان متغیر می باشد. از این رو شرکت در یک دوره آموزش رویت و یا دوره آموزش کریر و کسب مهارت کار با این دو نرم افزار می تواند آینده شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تاسیسات حرارتی و برودتی را تضمین کند. یکی دیگر از انواع سیستم های تاسیسات حرارتی و برودتی که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار شده است؛ فن کویل ها می باشد. توجه داشته باشید فن کویل معمولاً از دو قسمت فن و کویل تشکیل شده است که هر یک از آن وظیفه و کاربرد خاص خود را دارد.

علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی رشته تاسیسات می توانند در دانشگاه های علمی و کاربردی دارای رشته تاسیسات ثبت نام کرده و به دنبال اخذ مدرک معتبر در این دانشگاه مشغول شوند. اما امسال ما شاهد بر گذاری آزمون برای برخی از رشته های فنی و حرفه ای در دانشگاه ها هستیم. البته فقط تعداد محدودی از رشته ها که متقاضی زیادی دارند، دارای آزمون ورودی هستند و مابقی رشته ها را می توان به صورت بدون آزمون در دانشگاه های دولتی و موسسات آموزش عالی گذراند. آموزشگاه دکتر رویت در راستای آموزش نرم افزارهای رویت و کریر به شما عزیزان، اقدام به ارائه پکیج های آموزش ویدئویی و برگزاری دوره های آموزشی می نماید تا افراد بتوانند مناسب ترین شیوه آموزشی را با توجه به موقعیت و شرایط خود انتخاب کنند. استفاده از نرم افزار رویت و نرم افزار کریر در کشورهای توسعه یافته ای همچون آمریکا، استرالیا و به خصوص کانادا سال هاست که رونق بسیاری پیدا کرده است. تخصص های مختلف در کشورهای پیشرفته ای همچون کانادا مخاطب خاص خودش را دارد، پس بدیهی است همه شرکت های بزرگ تاسیساتی به دنبال تشکیل یک تیم از افراد حرفه ای و متخصص می باشند.

ساخت و تولید، مکانیک در حرارت و سیالات، مکانیک در طراحی جامدات، و مهندسی مکانیک (بدون گرایش) می باشد. طراحی و محاسبه تجهیزات حرارتی مانند مشعل، کوره، دیگ بخار و… در کارخانه های صنعتی. بر اساس آنچه گفته شد، امکان ادامه تحصیل در رشته تاسیسات در بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور و از جمله تهران وجود دارد. بسیاری از دانشگاه های آزاد کشور از جمله واحد تبریز، مشهد، شبستر، میانه، بوکان، خوی، خمینی شهر و… به منظور تکمیل مطلب معرفی شغل تاسیساتی قصد داریم تا این بار دانشگاه های رشته تاسیسات را مورد بررسی قرار دهیم.

خدمات تاسیسات برقی