گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی گسترش لوله ماهدشت مهندس مشاور سید علی موسوی-رادیاتور پارس

۱- در صورتیکه قطر لوله گاز بیشتر از قطر استاندارد اجرا گردد همانند اجرای لوله با قطر کمتر از قطر استاندارد لوله برش داده میشود. با توجه به مواردی که ذکر گردید پخش و انتقال گاز طبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که کوچکترین نشت یا شکستگی و یا ایجاد مشکل در انتقال این گاز می تواند خساراتی جبران ناپذیر را به بار بیاورد. حال وقت آن رسیده که توضیحاتی راجع به تاسیسات گازرسانی خدمت شما عرض کنیم. گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی جزو تخصصی ترین مسائل تاسیسات می باشد که نیاز به توجه ویژه دارد و رعات اصول و استاندارد در این حوزه ریسک پروژه های شما را کاهش داده و پایداری تاسیسات شما را تضمین می کند.

  • به عنوان مثال برخی از شرکت های صنعتی تنها به نوع خاصی از گاز (آرگون، نیتروژن، اکسیژن و…) به صورت محدود نیاز دارند.
  • ۱۵- اگر در زمان اجرای لوله کشی گاز استفاده از ملک همسایه اجتناب ناپذیر باشد بایستی از همسایه رضایت محضری اخذ شود.
  • در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به صورت کامل با تاسیسات گازرسانی آشنا شده و به آن بپردازیم.
  • نقاطی که مسیرهای طولانی باید لوله گذاری و بست زنی شود، مثل حیاط و راه پله می‌توانند از جمله این موارد باشند.
  • گاز طبیعی کاربردهای گسترده ای دارد و می توان از آن برای تامین فرآیندهای مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده کرد.
در زمینه آشنایی با‌تاسیسات گازرسانی چیست، بهتر است ابتدا به تشریح لوله‌های گاز پرداخته شود. به کمک این لوله‌های گازی می‌توان انتقال گاز مورد نیاز برای استفاده در منازل و یا سایر محیط‌های صنعتی را ممکن ساخت. از گاز طبیعی که یکی از انواع گاز سوختنی است، برای سوخت دیگ‌های بخار و یا سیستم گرم نمودن منازل و محیط‌های صنعتی استفاده نمود.

در این ‌تأسیسات که زیرمجموعه ‌تأسیسات مکانیکی در نظر گرفته می‌شود توجه به قوانین شرکت گاز و نیز سازمان نظام مهندسی اهمیت بسیاری دارد. لازم است تا مسیر ‌لوله‌کشی و نیز انشعاب گاز، با توجه به قوانین این دو ارگان طراحی و پیاده‌سازی گردد. آگهی های ثبت شده در تاسیسات گاز رسانی مربوط به کاربران سایت می باشد و مسئولیت آن با آگهی دهنده است.

کتاب تأسیسات الکتریکی در صنعت و ساختمان، جلد اول: ارتینگ و همبندی

اگر‌تاسیسات گازرسانی، را در منازل به‌صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم، کاربرد آن در اتاق‌های زیرشیروانی، دیوارها و زیر زمین منازل بیش از مناطق دیگر مشاهده می‌شود. این مناطق باید در برابر احتمال برخورد صاعقه، سیم‌های برق، نشت آب و … مورد بررسی قرار گیرند. در این شیوه، گاز طبیعی به کمک تأمین‌کننده به منازل ارسال می‌گردد. برای افزایش ایمنی و تشخیص بهتر آن در صورت نشت، با ترکیباتی آن را بودار می کنند.

جاگذاری خط لوله

این ماده کاربردی از طریق خطوط لوله زیرزمینی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. اینطور عنوان می‌شود که حمل و نقل این ماده با خط لوله از ایمن‌ترین نوع آن به‌شمار می‌رود. البته این زیرساخت‌ها باید براساس پیشرفت‌های تکنولوژی، ارتقا و نوسازی شوند. استفاده از مواد مدرن، ریسک هدر رفت و آلوده‌سازی محیط زیست را تا سطح بسیاری کاهش خواهد داد. این امر به افزایش ایمنی و قابلیت اطمینان شبکه خط لوله تا سطح بسیار بالایی منجر می‌شود.

قسمت‌های مشترک تاسیسات گازرسانی نبایستی از داخل واحدهای مسکونی بگذرد و حتی الامکان خارج از فضاهای داخلی قرار گرفته شود. تاسیسات توزیع گاز به منظور انتقال گاز از نقاط توزیع و ایستگاه های توزیع شهری و از تاسیسات ذخیره سوخت به مناطق مصرفی طراحی شده اند. در توضیح ‌تأسیسات گازرسانی چیست، اشاره به این مجله خبری تاسیسات ساختمانی نکته که کلیه ‌‌تاسیسات گازرسانی در زیر زمین دفن می‌گردد، نیز ضروری است. این سیستم از فولاد و هم چنین از عایق‌بندی ضدخوردگی برای مقابله با خوردگی و یا جریان‌های خارجی در تهیه آن استفاده می‌گردد. البته سایر روش‌های محافظت الکتریکی نظیر کاتدی، زمینی، آسترهای محافظ و … نیز در آن استفاده می‌گردد.