گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی گسترش لوله ماهدشت مهندس مشاور سید علی موسوی-رادیاتور پارس

۱- در صورتیکه قطر لوله گاز بیشتر از قطر استاندارد اجرا گردد همانند اجرای لوله با قطر کمتر از قطر استاندارد لوله برش داده میشود. با توجه به مواردی که ذکر گردید پخش و انتقال گاز طبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که کوچکترین نشت یا شکستگی و یا ایجاد مشکل در انتقال این گاز می تواند خساراتی جبران ناپذیر را به بار بیاورد. حال وقت آن رسیده که توضیحاتی راجع به تاسیسات گازرسانی خدمت شما عرض کنیم. گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی جزو تخصصی ترین مسائل تاسیسات می باشد که نیاز به توجه ویژه دارد و رعات اصول و استاندارد در این حوزه ریسک پروژه های شما را کاهش داده و پایداری تاسیسات شما را تضمین می کند.

قسمت‌های مشترک تاسیسات گازرسانی نبایستی از داخل واحدهای مسکونی بگذرد و حتی الامکان خارج از فضاهای داخلی قرار گرفته شود. تاسیسات توزیع گاز به منظور انتقال گاز از نقاط توزیع و ایستگاه های توزیع شهری و از تاسیسات ذخیره سوخت به مناطق مصرفی طراحی شده اند. در توضیح ‌تأسیسات گازرسانی چیست، اشاره به این نکته که کلیه ‌‌تاسیسات گازرسانی در زیر زمین دفن می‌گردد، نیز ضروری است. این سیستم از فولاد و هم چنین از عایق‌بندی ضدخوردگی برای مقابله با خوردگی و یا جریان‌های خارجی در تهیه آن استفاده می‌گردد. البته سایر روش‌های محافظت الکتریکی نظیر کاتدی، زمینی، آسترهای محافظ و … نیز در آن استفاده می‌گردد.

در زمینه آشنایی با‌تاسیسات گازرسانی چیست، بهتر است ابتدا به تشریح لوله‌های گاز پرداخته شود. به کمک این لوله‌های گازی می‌توان انتقال گاز مورد نیاز برای استفاده در منازل و یا سایر محیط‌های صنعتی را ممکن ساخت. از گاز طبیعی که یکی از انواع گاز سوختنی است، برای سوخت دیگ‌های بخار و یا سیستم گرم نمودن منازل و محیط‌های صنعتی استفاده نمود.

خطوط سرویس گاز که از طریق آن گاز مستقیما به مصرف کنندگان عرضه می شود، به ساختمان ها و سازه ها می رود. علاوه بر کاربردهای متعدد موجود، هر روز استفاده های جدیدی از گاز طبیعی کشف می شود که بر اهمیت آن می افزاید. در این مرحله خاک مجله خبری تاسیسات ساختمانی اصلی برداشته شده به ترتیب معکوس به ترانشه برمی‌گردد. به این معنی که ابتدا خاک زیرین وارد می‌شود و لایه‌بندی و ترکیب باید به صورت اولیه باشد. استفاده از بیلگرد یا ماشین بالشتک برای بازگرداندن خاک به داخل ترانشه ضروری است.

مرجع تاسیسات ؛گاز و گازرسانی (خانگی، تجاری و صنعتی) جلد دوم – نسخه PDF

اگر‌تاسیسات گازرسانی، را در منازل به‌صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم، کاربرد آن در اتاق‌های زیرشیروانی، دیوارها و زیر زمین منازل بیش از مناطق دیگر مشاهده می‌شود. این مناطق باید در برابر احتمال برخورد صاعقه، سیم‌های برق، نشت آب و … مورد بررسی قرار گیرند. در این شیوه، گاز طبیعی به کمک تأمین‌کننده به منازل ارسال می‌گردد. برای افزایش ایمنی و تشخیص بهتر آن در صورت نشت، با ترکیباتی آن را بودار می کنند.

معرفی کتاب: چالش ها و ابزارهای جدید در تصمیم گیری دفاع غیر عامل

استفاده از تجهیزات به روز و نیز تکنولوژی‌های برتر به کمک افراد متخصص در این حوزه نیز ضروری ‌است. هر گونه خطایی در این زمینه می‌تواند به بروز آسیب‌های جدی منجر شود که جبران آن غیرممکن خواهد بود. ‌تاسیسات گازرسانی از بخش‌های بسیار مهم و کلیدی در کاربردهای مختلف خواهد بود و نوع پیاده‌سازی آن نیز از اصول و دانشی پیروی می‌کند که ایمنی و کاربرد آن را تضمین نماید.

کتاب راهنمای محاسبات لوله‌کشی

در این ‌تأسیسات که زیرمجموعه ‌تأسیسات مکانیکی در نظر گرفته می‌شود توجه به قوانین شرکت گاز و نیز سازمان نظام مهندسی اهمیت بسیاری دارد. لازم است تا مسیر ‌لوله‌کشی و نیز انشعاب گاز، با توجه به قوانین این دو ارگان طراحی و پیاده‌سازی گردد. آگهی های ثبت شده در تاسیسات گاز رسانی مربوط به کاربران سایت می باشد و مسئولیت آن با آگهی دهنده است.

  • این سیستم‌های گازرسانی در تمامی مناطق نظیر بخش عمومی، سالن‌های عملیاتی، واحدهای مراقبتی، اتاق ریکاوری یا اتاق‌های اصلی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • اما تحت شرایطی و برای مشتریانی که روزانه حجم بسیار زیادی این گازها و یا گازهای شهری به عنوان سوخت مصرف می کنند ایده آل است که از تاسیسات انتقال گاز استفاده کنند.
  • در همین راستا می بایست برای به اجرا در آوردن این کار تمامی قوانین و مقررات لازم را اجرا کرد تا مشکلی بابت این فرایند پدیدار نشود.
  • خانه‌ها و نیز محیط‌های صنعتی، پیش از اتصال به سیستم گازی باید توسط بازرس گازی بازبینی شوند تا طراحی و اجرای بی‌عیب و نقص، تجهیزات و نکات ایمنی به درستی مورد بررسی قرار گیرد.
  • سیستم های لوله کشی گاز زیرزمینی از فولاد زیرزمینی بوده و همچنین خطوط لوله اصلی گاز از عایق بندی ضد خوردگی در برابر خوردگی و جریان های خارجی محافظت می شوند.