تاسیسات استخر و جکوزی بررسی اجزا و قسمت‌های اصلی-رادیاتور پارس

سیستم تخلیه هوا استخر یا جکوزی مانع از ورود آلاینده ها به داخل آب استخر می شوند که این امر در امر سلامت شناگران نقش به سزایی دارد. سیستم های تخلیه هوا بهتر است در قسمت بالایی استخرها نصب شوند و توصیه می شود برای نصب آنها حتما از متخصصان این امر کمک بگیرید. مقاومت فیلترهای شنی، از دو فیلتر گفته شده بیشتر است، بعد از فیلترهای شنی، فیلترهای دیاتومه بیشترین مقاومت را در مدار تصفیه آب استخر ایجاد می‌کنند و در رتبه آخر، فیلترهای کارتریجی قرار دارند.

تاسیسات جمشیدی شرکتی در زمینه ساخت و اجرای پروژه های عظیم عمرانی است، که از سال 1380 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است. سلام خیر بدون نیاز به پروانه هم می تونید طراحی کنید و مهندسی که پروانه داره کار شما رو تایید کنه. معمولا جهت تعیین ظرفیت جکوزی به ازای هر نفر 0.9 متر مربع فضا در نظر میگیرند که با توجه به مساحت جکوزی مورد نظر 7.1m2 ظرفیت جکوزی 8 نفر می باشد. گروه مهندسی آرتیا در سال 1386 توسط زوج ساخت و ساز با هدف ارائه خدمات طراحی، نظارت و اجرا ساختمان های ویلایی و مسکونی، تاسیس گردید. این کلر زن ها با یک مخزن پلاستیکی و یک پمپ تزریق کلر، کلر را به صورت مایع به آب تزریق می کند. تمام حقوق مادی و معنوی این پرتال بویلر و دیگ بخار متعلق به گروه دما بخار مشهد می باشد و مطالب ارائه شده نیز شامل قوانین مالكیت رایانه ای می باشند.

مجری تاسیسات موتورخانه

در کنار این مسائل می توان گفت که یک استخر شنا شاید شامل سونا و جکوزی نیز شود که این محیط ها نیز به صورت مشخص نیاز به استفاده از تجهیزات هیدرولیک مخصوص خود می شود. باید دقت داشته باشید که تاسیسات مورد استفاده در استخر و جکوزی با تاسیساتی که در یک ساختمان مورد استفاده است تفاوت هایی را دارا می باشد. دمای مطلوب استخر خانگی و استخرهای دیگر بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد. واحد تصفیه که جزء مهمترین بخش‌های موتورخانه استخر می‌باشد به دوقسمت تصفیه فیزیکی و تصفیه شیمیایی آب تقسیم بندی خواهد شد. نکته مهم درباره لوله‌های رابط تأسیسات استخر و جکوزی، جنس لوله و اتصالات مورد استفاده است که حتماً باید از UPVC باشد. به لحاظ بهداشتی برای انتقال آب مناسب است؛ همچنین لوله و اتصالات UPVC فشار بالا را تحمل می‌کند و برای دمای آب بالا تا 60 درجه سانتی‌گراد مناسب است.

انواع شیرهای کنترل

اگر چه در صورت تعبیه نشدن این نازل، می‌توان جاروهای متحرک نیز استفاده نمود. شیرهای کنترل در مدار گردش آب دو نوع دارد که عبارت‌اند از نوع دستی و نوع اتوماتیک. نوع دستی همان‌طور که از نام آن مشخص است، شامل دستگیره‌ای است که با دست عمل باز و‌بسته‌شده مسیر لوله مجله خبری تاسیسات ساختمانی را انجام می‌دهد. شیرهای اتوماتیک به پنل متصل هستند و فرمان باز و‌بسته‌شدن را از پنل دریافت می‌کنند. تأسیسات استخر بر اساس امکاناتی که دارد متفاوت است و محدود به چند آیتم ثابت نمی‌شود. استخرها بر اساس نوع کاربری که دارند به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

انواع دستگاه کلرزن استخر جهت نگهداری تاسیسات استخر

دمای مطلوب برای آب جکوزی طبق استاندارد بین36 الی 42 درجه سانتیگراد میباشد آب جکوزی توسط تجهیزات مناسب و با فشار از طریق پمپ و ورود به رینگ جکوزی از طریق سرجت ها با بدن شناگر برخورد کرده و جکوزی بصورت آب درمانی عمل مینماید. معمولا دمای مناسب برای آسایش شناگران در استخرهای عمومی شنا بین 26 الی 27 درجه سانتیگراد و دمای فوق برای استخرهای خانگی نیز به همین منوال میباشد. این مطالب با محاسبات کامل در اموزش جامع استخر سونا جکوزی آورده شده است. شما بایستی ظرفیت گرمایشی جکوزی رو برای مثال برای 6 ساعت پیش راه اندازی حساب کنید و با مقدار تلفات حرارتی جکوزی جمع بزنید میشه ظرفیت مبدل شما. چرا عدد مربوط به افت فشار فیلترهای شنی و انواع دیگر فیلترها حتی در کاتالوگ سازنده ها هم وجود ندارد؟ بنده دیده ام که بعضاً عددهایی مثل 50 فوت و امثالهم را فرض میکنند.

  • استخرهای سرباز که فاقد سالن هستند، به تهویه مناسب محیط نیاز ندارند و تنها آب استخر توسط تجهیزات مختلف از نظر تمیزی و درجه حرارت بررسی می‌شود.
  • تاسیسات استخر نیز مانند تاسیسات ساختمانی از بخش های مکانیکی و الکتریکی ترکیب شده است که زیرساخت های لازم را برای عملیاتی کردن استخر مهیا و آماده می کند.
  • برای انتخاب آبنما یا فواره، باید به ابعاد و نوع استخر تان توجه کنید و بعد اقدام به نصب آن نمایید.
  • به طور کلی می توان گفت که تاسیسات و تجهیزات استخر شنا شامل مواردی می شود که می تواند کارایی استخر را تکمیل کند.
  • فیدرهای شیمیایی به طور خودکار استخر را با کلر، برم یا مواد ضدعفونی کننده تغذیه می‌کنند تا این اطمینان حاصل شود که آب استخر از نظر شیمیایی متعادل است.
برای انتخاب صحیح سایز پمپ می توانید از چارت طراحی ارائه دهنده کمک بگیرید. از چارت استفاده کنید و مشخصه های پمپ را با مشخصات لوله کشی و جریان استخر تطابق دهید. برای یک سیستم گرمکن خورشیدی استخر باید نیاز به پمپاژ آب به سمت کلکلتور و درون آن در نظر داشته باشید. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در زمینه خرید تاسیسات استخر بپرسید. در صورتی که از تجهیزات استاندارد و مناسب استفاده کنید، در نهایت می توانید عملکرد بسیار مناسبی را انتظار داشته باشید که برای شما کاملا مناسب خواهد بود. این تجهیزات برای انواع استخرهای شنای روباز و سرپوشیده و همچنین استخرهای صنعتی پرورشی می تواند گزینه ای کاملا مناسب به شمار رود.