تاسیسات ساختمان ایما تاسیسات-رادیاتور پارس

محل نصب جعبه ترمینال های فرعی در طبقات بوده و وظیفه انتقال خطوط شهری را بر عهده دارد. وظیفه این قسمت تامین انرژی الکتریکی سیستم در طول زمان فعالیت آن می باشد. برخی از پریزها نیز برای کاهش یا افزایش جریان و ولتاژ دارای برنامه ریزی های پیشرفته هستند. این چراغ ها بر روی محل تغییر مسیرهای فرار، تقاطع ها و راه پله ها نصب می شوند. تعبیه دال بتنی نیز پس از ارسال و بالا کشیدن و قرار گرفتن موتور در مکان نصب، باید انجام گیرد.

تاسیسات ساختمان شامل چه مواردی است

تمامی اجزای مورد استفاده در این کنترل پنل دارای کد یا آدرس مشخص می باشند. نگهداری آسان و سرعت بالای تشخیص آتش سوزی از مزایای این کنترل پنل است. تجهیزات تشخیص آتش سوزی در سیستم اعلام حریق شامل گاز، شعله و دتکتور دود است. قسمت مهم تاسیسات آبنما و فواره جنس حوضچه است که از پلاستیک، فولاد و یا بتن می باشد.

در کنار تمام این نکات که گفتیم بخش های مختلف بیمارستانی از جمله اطاق عمل بیماران، فیزیوتراپی، کلینیک، اورژانس، آزمایشگاه و غیره باید تهویه مختص به خود را داشته باشند که بر اساس نیاز محیط سنجیده می شود. شرایط دما، رطوبت، فشار، درجه پاکیزگی هوا در فضاهای مختلف بیمارستان مهم می باشند. متخصصان مدیریت تجهیزات معمولاً زمان بیشتر برای اختصاص‌دادن به فعالیت‌ها مجله خبری تاسیسات ساختمانی و شایستگی‌های اصلی خود دارند و بدین ترتیب بهره‌وری بیشتری دارند. این افراد فعالیت‌ها و زمینه‌های مورد علاقۀ خود را محدود می‌کنند و زمان زیادی را برای اهداف کلیدی عملیاتی آزاد می‌کنند. فعالیت‌ها را به‌صورت روزانه، ماهانه یا هر فاصلۀ زمانی دلخواه می‌توان برنامه‌ریزی کرد. دستور کار معمولاً فعالیت‌های خاص نگهداشت پیشگیرانه را توضیح می‌دهد.

دیگ بخار یک محفظه بسته است که با گرم کردن آب بخار تولید می کند.سیستم های بخار خانگی شامل یک الی چند دیگ بخار چدنی یا فولادی در مکانی به نام موتورخانه نصب می شوند. این دیگ بخار در کنار تجهیزات دیگر مانند مشعل، پمپ سیرکولاتور، سیستم لوله کشی و منبع انبساط، آب سرد وارد شده به این دیگ را گرم می کنند. پس از گرم کردن آب ورودی، بخار به دست آمده و آب گرم تولید شده را به منظور گرمایش و آب گرم مصرفی ساختمان استفاده می کنند.

این قسمت ها در ابتدا و انتهای کابل های کواکسیال آنتن مرکزی وصل می شوند. آنتن اصلی سیگنال های صوت و تصویر را دریافت می کند و باید در فضای باز و ارتفاع بلند نصب شود. این وسیله باید ساختار آلومنیومی تو خالی داشته باشد تا قدرت دریافت و ارسال سیگنال ها به تمام دستگاه ها و تلویزیون های موجود در سیستم آنتن مرکزی را داشته باشد. کنترل پنل اعلام حریق متعارف سیستمی اتوماتیک، ساده و قدیمی است که هنوز هم در مکان های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

رونمایی ازنسل جدید سیستم های تهویه مطبوع ال جی

برای نصب دوربین بسته لازم است تا نقشه کلی ساختمان تهیه شده و سپس محل قرارگیری دوربین انتخاب شود، در ادامه باید کابل کشی دوربین مدار بسته انجام شده و این وسیله در محل خود نصب می شود. در نهایت باید دستگاه های ضبط به دوربین و مانیتور وصل شوند تا تنظیمات نرم افزاری بر روی آن به انجام برسد. سیستم فرعی دیگری در حیطه آب و فاضلاب در ساختمان قرار دارد که هدفش تامین آب گرم مورد نیاز تجهیزات است و از دیگ بخار یا گرم کن استفاده می کند. در سیستم فاضلاب بهداشتی میتوان از لوله های بزرگ تر بهره گرفت زیرا این سیستم بر نیروی جاذبه متکی است و عمل جابجایی سریع تر انجام میشود.

یکی از مهم ترین بخش های تاسیسات مکانیکی ساختمان، تاسیسات بهداشتی است. تاسیسات بهداشتی شامل سیستم های لوله کشی و لوازم بهداشتی برای توزیع آب بهداشتی، جمع آوری و دفع فاضلاب، هواکش فاضلاب و دفع آب باران می باشد. اگر تاسیسات مکانیکی را از یک ساختمان حذف کنیم، عملاً آن بنا غیرقابل سکونت شده و می توان آن را به خرابیه ای تشبیه کرد. به همین دلیل زیرمجموعه های متنوعی از جمله تاسیسات بهداشتی، تهویه مطبوع، گازرسانی، آتش نشانی، سونا، استخر و جکوزی در بخش تاسیسات مکانیکی ساختمان ها طراحی شده اند تا طول عمر و بقای یک ساختمان را تضمین کنند. یکی از دستاوردهای مهم تکنولوژی در حوزه ساختمان‌سازی هوشمندسازی سیستم‌های مختلف تاسیسات ساختمانی است. هوشمند کردن سیستم‌های تاسیسات ساختمانی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی، سیستم‌های بهداشتی و… باعث افزایش بازده انرژی شده همچنین هدررفت انرژی را به اندازه چشمگیری کاهش داده است.

طراحی و اجرای پله برقی ساختمان

هرکدام از این بخش ها اصولی برای طراحی و اجرا دارد که باید رعایت شود و درصورتی که این اصول و قوانین رعایت نشود نقش آن ها در ساختمان بسیار کم رنگ می شود. روش های مختلفی برای تقسیم هزینه قبض برق، آب و گاز در ساختمان هایی که از سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی استفاده می کنند، وجود دارد. هدف استفاده از تجهیزات مکانیکی، تامین آب گرم و سرد، ایجاد سرمایش و گرمایش در ساختمان، تامین فشار آب مورد نیاز طبقات و … است. اطفا حریق به اقداماتی گفته می شود که برای خاموش کردن و کنترل آتش انجام می شود.

  • ما در مقاله ای با عنوان نصب و سیم کشی آنتن مرکزی تلویزیون نحوه اتصال و سیم بندی این وسیله را توضیح داده ایم، جهت مطالعه روی لینک مقاله بزنید.
  • مهره کلیدی دیگر که در تاسیسات مکانیکی ساختمان جایگاه ویژه ای دارد، تاسیسات بهداشتی است که خود مجموعه ای از سیستم های لوله کشی و لوازم بهداشتی به منظور توزیع آب بهداشتی، جمع آوری و دفع فاضلاب، هواکش فاضلاب و دفع آب باران است.
  • نحوه نصب پوشش ها باید طوری باشد که بتوان در موقع بازرسی و یا سرویس به سادگی آن ها را باز کرد.
  • تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل تاسیسات بهداشتی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تهویه مطبوع، گازرسانی، آتش نشانی، سونا، استخر، جکوزی، آسانسور، پله برقی، آبنما و فواره می شود.
  • بهترین و امن ترین سیستم های اعلام و اطفا حریق با کمک تجهیزات آبپاشی خودکار است که برای مقابله سریع با آتش طراحی شده اند.