اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی خدمات اجرایی ساختمان-رادیاتور پارس

خروجی به اجرا در آمدن این پیشنهادات، بهبود کیفیت تاسیساتی پروژه و در نهایت جلب رضایت کارفرمایان پیشین ما بوده است. یکی از مهمترین بخش های تاسیسات مکانیکی ساختمان تجهیزات گرمایشی و سرمایشی می باشد. این بخش با توجه به فصول مختلف سال، هوای معتدل و با کیفیت را برای محیط خانه تولید می کند.

این روشنایی در مواقع اضطراری جهت خروج افراد از ساختمان را مشخص می کند. سیستم روشنایی ایمنی حاوی چراغ های نشان دهنده علامت های خروج و روشنایی اضطراری می باشد. اما در سیستم روشنایی هوشمند روشن و خاموش کردن از طریق سیستم وای فای یا بلوتوث تلفن همراه نیز انجام می گیرد.

از ویژگی های مثبت این تجهیز می توان به این مورد اشاره کرد که امکان متصل شدن به سیستم مانیتورینگ مرکزی را دارد. به علاوه دو سنسور در لوله ی رفت و برگشت مجله خبری تاسیسات ساختمانی آب هر واحد نصب شده و دمای ورودی و خروجی آب اندازه گیری می شود. اما امروزه از سامانه های تفکیک و مانیتورینگ میزان مصرف ساختمان استفاده می شود.

رونمایی ازنسل جدید سیستم های تهویه مطبوع ال جی

ایجاد شرایط راحت برای زندگی، استحکام و قدرت ساختمان، صرفه جویی در هزینه‌های زندگی، ذخیره انرژی و بسیاری دیگر از مزایای نصب صحیح تاسیسات ساختمان است. تاسیسات ساختمان در واقع یکی از فناوری‌های مربوط به ساختمان بوده که بدون آن ساخت کل ساختمان کاملا امری بیهوده است. به جهت این که از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری شود و همچنین برای ایجاد ایمنی بیشتر در ساختمان باید تاسیسات ساختمان به نحو احسن در محل‌های مورد نظر در ساختمان جایگذاری شوند.

هدف از سیستم های لوله کشی در اجرای تاسیسات مکانیکی برای توزیع و استفاده از آب قابل شرب و حذف کردن آب های اضافی که در محوطه و بام جمع می شوند است. تهویه و خارج کردن هوای داخلی و جایگزین نمودن آن با هوای بیرون و تازه می تواند موجب افزایش نیاز به سیستم های گرمایشی و یا سرمایشی شود. این کار را به وسیله ی بازیابی تهویه گرما و با گردش مجدد هوای داخلی می توان انجام داد. هدف از اجرای سیستم تهویه ی مطبوع در تنظیم دمای داخلی و تنظیم رطوبت داخلی و حفظ کیفیت هوای داخلی ساختمان است. به این صورت که کیفیت هوای داخلی را می توان از طریق ورود هوای تازه به ساختمان و خارج کردن هوای پایدار و فیلتراسیون به صورت ثابت نگه داشت.

معمولا در این مرحله برخی از مهندسین معمار سعی بر این دارند که حداقل فضا را به لوله ها، کانال ها و موتورخانه اختصاص دهند. ولی مهندس تاسیسات و مهندس طراح تاسیسات مکانیکی باید خطرات و ریسک های اینگونه تصمیمات را به معمار و کارفرما گوشزد کرده و از استانداردها عقب نشینی ننماید. زیرا در غیر اینصورت تبعات بعدی عملکرد نادرست تاسیسات متوجه استفاده کنندگان از ساختمان و راهبران سیستم خواهد شد. طراحی نقشه های نورپردازی، طراحی سیستم روشنایی، سیستم ارتینگ ساختمان، جانمایی تمام وسایل الکتریکی ساختمان و تابلوهای برق، سیم کشی و راه اندازی تلفن و آسانسور همینطور منابع تغذیه، اجرای شبکه و … می باشد. سیستم های برق و لوله کشی از بخش های مهم اجرای تاسیسات مکانیکی هستند که دارای زیر شاخه های متفاوتی می باشند.

هوشمند کردن سیستم هایی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی، سیستم های بهداشتی و … از پیشرفت های تاسیسات ساختمان است. وظیفه تاسیسات ساختمانی تامین آب گرم، ایجاد سرمایش و گرمایش در ساختمان، تامین فشار آب و… می باشد که تجهیزات تاسیسات ساختمانی معمولا در موتورخانه و یا پشت بام‌نصب میشود. با پیشرفت علم در سراسر دنیا، دستاوردهای زیادی نیز در حوزه هوشمندسازی سیستم های تأسیساتی به دست آمده است که در رفاه و زندگی انسان تأثیرات بسیار زیادی دارد.

  • برای مقابله با آتش باید یکی یا چند عامل اصلی مثلث آتش یعنی هوا، ماده سوختنی و یا حرارت را کنترل کرد که البته امروزه مثلث حریق به منشور حریق تبدیل شده است که ضلع چهارم همان واکنش های شیمیایی است که منجر به ایجاد حریق می گردند.
  • اما در سیستم سرمایشی مبتنی بر تبرید، از وسایلی برای جریان مایع مبرد به محیط داخلی استفاده می شود تا این مایع حرارت محیط را جذب کرده و دما را کاهش دهد.
  • به همین علت از کربن دی اکسید می توان به عنوان خاموش کننده انواع آتش سوزی و همچنین آتش سوزی های الکتریکی استفاده نمود.
  • نحوه کار با مهندسان تاسیسات کمی متفاوت با متخصصان و تعمیرکاران دیگر می‌باشد.

سیستم تشخیص حریق از سنسورهایی ساخته شده که در محفظه پلاستیکی و اغلب در سقف اتاق های ساختمان نصب می شوند. نوع پیشرفته تر سیستم های تشخیص حریق به صورت اتوماتیک جریان گاز در ساختمان را قطع و یا غیر فعال می کنند. نورگیرها و هواکش ها به داخل ساختمان هدایت می کنند وبالعکس یعنی هوای داخل را به خارج ساختمان هدایت می کنند. کمی بعدتر آبگرمکن ها آمدند البته نفتسوز بودند((برای مطالعه انواع آبگرمکن اینجا کلیک کنید)) آبگرمکن ها خود انقلابی بزرگ در زمینه تاسیسات بودند حالا دیگر نیاز نبود برای یک دوش ساده بقچه را زیر بغل بزنی و بری حمام نمره . شیرهای اصلی شیرهای اصلی ترموستاتیك بیشتر در ساختمان های تجاری به كار می روند و به مقادیر آب زیادی نیاز دارند.

به منظور ایجاد فشار مضاعف جهت حرکت روان مواد فاضلابی درون لوله، سیستم لوله کشی هواکش به کمک ایجاد فشار منفی در پشت پساب، این نیرو را ایجاد می کند. در واقع این سیستم فشار درون لوله را به منظورجلوگیری از گیر کردن مواد فاضلابی تنظیم می نماید. همچنین گازهای فاضلابی توسط سیستم تهویه به خارج از ساختمان رفته و اجازه بازگشت گازها به درون ساختمان را نمی دهد. سیستم لوله کشی فاضلاب آب مصرفی باقی مانده را به بیرون از ساختمان می فرستد. لوازم بهداشتی از جمله دستشویی، حمام، سینک، وان و … به ایت لوله کشی متصل می شوند. متداول ترین لوله های استفاده شده در سیستم فاضلاب لوله های ای بی اس، چدنی و پی وی سی است.

2# تاسیسات سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع

سیستم های هشدار دهنده حریق، محصولات احتراق، مانند دود)ذرات ریز آئرسل(، گرما)حرارت( و نور را تشخیص می دهند و درمدتی کوتاه توجه ساکنان را برای اجازه خرو… فناوری های جدید برای پنجره ها امکان استفاده بهتر از انرژی و نیزپدید آوردن آسایش در محیط را افزایش داده و راهکارهای علمی بیشتری را در اختیار مصرف کنندگ… ما با هدف ارائه خدمات در حوزه سقف های مرکب عرشه فولادی در بیست و هشتم آذر ماه سال ۱۳۹۲ گردهم آمدیم، تا به نیاز هایی که در صنعت ساختمان، با تجربه چندین ساله فعالیت در این حوزه در بازار احساس کردیم، پاسخ دهیم.

سیستم های شبکه ای (اینترنت مرکزی)