نکات مهم تاسیسات گاز رسانی نکات مهم لوله کشی گاز ساختمان آرچیکان-رادیاتور پارس

در مناطق سردسیر البته بسیار پیش می‌آید که تاسیسات گرمایشی اولیه بنا، در طول فصل سرما جوابگوی نیاز ساکنین نیست و این موضوع آنها را به اضافه کردن یک انشعاب جدید گاز به منظور نصب وسایل گرمایشی مثل بخاری گازی وادار می‌کند. در تاسیسات گازرسانی که زیر مجموعه ‌تأسیسات مکانیکی در نظر گرفته است توجه مجله خبری تاسیسات ساختمانی به قوانین شرکت گاز و نیز سازمان نظام مهندسی اهمیت بسیاری داشته است. سیستم های لوله کشی گاز در زیر زمین در درجه اول در شرکت های صنعتی و عمومی کاربرد دارد. ایستگاه های گاز رسانی شهری همچنین فشار گاز را کاهش می دهند، زیرا گاز از خط لوله انتقال بزرگتر وارد خط لوله گاز کوچکتر شهری می شود.

تاسیسات گازرسانی ساختمان را می توان یکی از فرایند های بسیار مهم وضروری در ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی در نظر دانست. عمق تاسیسات لوله کشی گاز شهری در زیر زمین به میزان انجماد خاک و میزان خشک شدن گاز برای انتقال بستگی دارد. استفاده از پوشش‌های عایق برای عایق بندی لوله های گاز و محافظت در برابر خوردگی اهمیت بسیاری دارد.

خم کردن لوله‌ها برای تناسب با خطوط زمین

‌تاسیسات گازرسانی از بخش‌های بسیار مهم و کلیدی در کاربردهای مختلف خواهد بود و نوع پیاده‌سازی آن نیز از اصول و دانشی پیروی می‌کند که ایمنی و کاربرد آن را تضمین نماید. برای خرید لوله و اتصالات و دیگر ملزومات مورد نیاز تاسیسات گازرسانی شهری، با کارشناسان آریا تماس بگیرید. اگر‌تاسیسات گازرسانی، را در منازل به‌صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم، کاربرد آن در اتاق‌های زیرشیروانی، دیوارها و زیر زمین منازل بیش از مناطق دیگر مشاهده می‌شود. این مناطق باید در برابر احتمال برخورد صاعقه، سیم‌های برق، نشت آب و … مورد بررسی قرار گیرند. در ‌تاسیسات گازرسانی که در منازل یا کارگاه‌ها استفاده می‌شود، اجتناب از تداخل سیستم‌های برق و گاز بسیار حیاتی خواهد بود.

برگزاری دوره آموزشی مجازی “نرم‌افزار Revit (سازه، معماری، تاسیسات) در رویکرد BIM”

این سیستم‌های گازرسانی در تمامی مناطق نظیر بخش عمومی، سالن‌های عملیاتی، واحدهای مراقبتی، اتاق ریکاوری یا اتاق‌های اصلی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تجهیزات به کمک پریز یا واحدهای ترمینال به سیستم اصلی ‌لوله‌کشی گازی متصل می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از راه های تماس و همینطور شماره تلفن لوله کشی گاز، می‌توانید به صفحه تماس با ما سر بزنید؛ و یا با شماره تلفن … تماس بگیرد. نسخه الکترونیک مرجع تاسیسات ؛گاز و گازرسانی (خانگی، تجاری و صنعتی)به همراه هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. طبیعی می باشد که اگر صنایع کاربرد روزانه و یا در حد وسیعی داشته باشند، این روش انتقال مقرون‌ به‌ صرفه نمی باشد و به رفع نیازهای آن‌ها منجرنخواهد گردید ، در نتیجه استفاده از تاسیسات گازرسانی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. اگرچه در زمینه تاسیسات گازرسانی‌ توجه به این نکته که برای مصارف صنعتی همیشه انتقال گاز از طریق خطوط انتقال صورت پذیر نمی باشد ، بسیار مهم است .

لوله کشی گاز

این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز به حفاظت در برابر رطوبت نیز کمک می‌کند. این پوشش‌ها می‌توانند بتن، اپوکسی باند همجوشی در برابر سایش و یا پلی اتیلن را شامل شوند. شاید این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز ساده به نظر برسد، اما فرآیند نصب صحیح خط لوله به دقت بالایی نیاز خواهد داشت. یکی دیگر از نکات ایمنی خط لوله گاز، استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق داخل ساختمان می باشد. این ماده کاربردی از طریق خطوط لوله زیرزمینی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. اینطور عنوان می‌شود که حمل و نقل این ماده با خط لوله از ایمن‌ترین نوع آن به‌شمار می‌رود.

انتخاب کوتاه‌ترین مسیر برای عبور لوله‌های گاز دومین مورد طراحی نقشه لوله کشی است. سیستم های لوله کشی گاز مسکونی با لوله های فولادی اتصال جوش داده شده اند. جهت ایجاد ایمنی بیشتر در تاسیسات گاز رسانی شهری از روش های محافظت الکتریکی (روش های کاتدی، زمینی، آسترهای محافظ) نیز استفاده می شود. در این مقاله سعی داریم با انواع تاسیسات گاز رسانی، اهمیت و کاربردهای آن آشنا شویم. گروه تولیدی ” اتصالات گاز استاندارد آریا جام” تولید را از سال 1379 آغاز نمود. با اتکاء به روش های نوین علمی و تکیه بر سلامت اخلاق و نگرش فنی به تولید، سنگین ترین اتصالات موجود در بازار ایران، توسط این مجموعه تولید می گردد.

  • به کمک این لوله‌های گازی می‌توان انتقال گاز مورد نیاز برای استفاده در منازل و یا سایر محیط‌های صنعتی را ممکن ساخت.
  • در این مرحله تضمین می‌شود که خط لوله به جایی که ضروری است، ارسال می‌شود و تأثیر مخربی بر محیط زیست نخواهد داشت.
  • این سیستم از فولاد و هم چنین از عایق‌بندی ضدخوردگی برای مقابله با خوردگی و یا جریان‌های خارجی در تهیه آن استفاده می‌گردد.
  • اغلب از تصاویر ماهواره‌ای و یا عکس‌های هوایی برای تعیین این مسیر استفاده می‌شود.
  • در همین راستا می بایست برای به اجرا در آوردن این کار تمامی قوانین و مقررات لازم را اجرا کرد تا مشکلی بابت این فرایند پدیدار نشود.