نکات مهم تاسیسات گاز رسانی نکات مهم لوله کشی گاز ساختمان آرچیکان-رادیاتور پارس

با توجه به نیاز جامعه به گاز و اهمیت تربیت تکنسین تأسیسات گازرسانی، سیاست توسعه این رشته در هنرستان‌های کاردانش برای هنرجویان علاقه‌مند تعریف و پایه‌گذاری شده است. مواردی مانند انتخاب کوتاه ‌ترین مسیر برای عبور لوله‌های گاز رعایت فاصله مجاز وسایل گاز سوز از پنجره و موارد دیگری که از سوی دستگاه‌ های نظارتی ابلاغ می‌شوند. مسئول نگهداری ساختمان باید شیر اصلی گاز را حداقل سالانه یک بار بازدید نماید.

مرجع تاسیسات ؛گاز و گازرسانی (خانگی، تجاری و صنعتی) جلد دوم – نسخه PDF

۴- نصب شیر قطع جریان گاز اضافی و شیر خودکار قطع گاز, حساس در مقابل زلزله در ساختمانهای خاص مثل بیمارستانها, موزه ها, کتابخانه ها و … اجباری می باشد. تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت ساختمانی – تاسیساتی مکانیکی جمشیدی است. مقاله بالا بخشی از مطالب گسترده طراحی خطوط لوله و انتقال نفت و گاز است. تاسیسات توزیع گاز به منظور انتقال گاز از نقاط توزیع و ایستگاه های توزیع شهری و از تاسیسات ذخیره سوخت به مناطق مصرفی طراحی شده اند. به عنوان یک گاز طبیعی تمیز و ایمن، در خانه ها و مشاغل در سیستم گرمایشی، پخت و پز و… مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که انرژی الکتریکی با پدیده اعتصاب صاعقه می‌تواند به ایجاد پرش یا قوس الکتریکی روی خطوط گاز و ایجاد سوراخ در لوله ها منجر شده و احتمال بروز آتش‌سوزی را افزایش دهند. هم چنین برخورد صاعقه مجله خبری تاسیسات ساختمانی به کلاه دودکش فولادی می‌تواند به داخل خانه‌ها نیز گسترش یابد. در ضمن در صورتی که سال‌های زیادی از نصب لوله‌های گاز در منازل گذشته باشد، خطر وجود لوله‌های آسیب دیده گازی که مستعد آتش‌سوزی هستند نیز افزایش می‌یابد.

تاسیسات سپهری با بیش از 10 سال سابقه در ارائه خدمات تاسیسات ساختمان در کرج و استان البرز . تاسیساتی منزل نصب و سرویس تمامی محصولات فروشگاه، بعلاوه برند های متفرقه، توسط سرویس کاران… در وهله اول سیستم های گازرسانی در زیر زمین به منز له مصارف شرکت‌های عمومی و یا صنعتی اهمیت و کاربرد بسیاری دارد. گاز طبیعی کاربردهای گسترده ای دارد و می توان از آن برای تامین فرآیندهای مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده کرد.

صادرات تاسیسات گاز رسانی به اوراسیا سبب می شود روابط با این اتحادیه تقویت شود و موجب اتصال آنها به آب های خلیج فارس و همچنین منطقه خاورمیانه شود و از این راه نیز درآمدزایی کرد. امتیازاتی که اوراسیا در اختیار ایران قرار داده است، موجب افزایش چند برابری صادرات کالاها به پنج کشور شده است. یا صادرات تاسیسات گاز رسانی به کشورهای مختلف این اتحادیه، خواهید توانست از نظر اقتصادی پیشرفت زیادی داشته باشید.

آموزش و پرورش

تاسیسات گازرسانی یکی از تاسیسات مکانیکی ساختمان ها است که برای صادرات آنها باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند و استانداردهای لازم در ساخت آنها رعایت شده باشد. صادرات تاسیسات گاز رسانی به اوراسیا زمینه را برای تجارت با سایر کشورها فراهم می کند و فرصت خوبی است تا اقتصاد کشور را متنوع کند. مشهد به عنوان یک کلان شهر سال‌هاست از سیستم توزیع گاز طبیعی بهره می برد. درصد زیادی از مردم، از گاز طبیعی برای گرمایش از این سیستم استفاده می کنند.

‌تأسیسات گازرسانی صنعتی

پتانسیل زیادی بین ایران و این اتحادیه از نظر تجاری وجود دارد، طوری که برای کالاهای صادراتی ایران به بازاری بزرگ می تواند تبدیل شود. بین ایران و کشورهایی که عضو اتحادیه اوراسیا هستند، ظرفیت حمل و نقل خوبی وجود دارد و ارتباطات جاده ای نیز سبب افزایش رغبت صادرات شده است. صادرات تاسیسات گاز رسانی به اوراسیا سبب شده است به استانداردهای جدید جهانی در زمینه تجارت دست پیدا کنیم و جایگاه واقعی کشور را در زمینه تجارت داشته باشیم. شرکت گاز رسانی بناتام جاوید تاسیس 1374 با تجربه بیش از 25 سال مشاوره در طراحی ، اجرا و پیاده… گاز (توکار،روکار) با تائیدیه نظام مهندسی ساختمان دارای مجوز از نظام مهندسی ، اداره گاز استان و اتحادیه تاسیسات دارای کادر مجرب و کاربلد مجری پروژه های خوداجرایی صنعتی ، کارخانجات مجری پروژه…

  • سفارش لوله کشی گاز برای انجام شدن در منازل، شرکت ها، فضاهای اداری و تجاری، رستوران ها و آشپزخانه ها ثبت می شود.
  • سیستم لوله کشی گاز در تاسیسات مکانیکی ساختمان باید به نحوی باشد که فشار گاز درون لوله‌ها از خروجی کنتور تا هر خروجی شیر ثابت بماند و نیاز هر دستگاه گازسوز را به‌طور کامل مرتفع سازد.
  • یکی دیگر از نکات ایمنی خط لوله گاز، استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق داخل ساختمان می باشد.
  • نصب دستگاه‌های گازسوز در فاصله کمتر از یک متر از پنجره و پرده غیرمجاز بوده است و این اصول در نقشه کشی لوله گاز دارای اهمیت می باشد.
  • با توجه به نیاز جامعه به گاز و اهمیت تربیت تکنسین تأسیسات گازرسانی، سیاست توسعه رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» در هنرستان‌های کاردانش برای هنرجویان علاقه‌مند ایجاد شده است.