معرفی رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» خبرگزاری فارس-رادیاتور پارس

ساختمان های مسکونی و عمومی و شرکت های کوچک عمومی به تاسیسات توزیع گاز کم فشار متصل هستند. همچنین برای انتقال و گاز رسانی در بخش های مختلف ممکن است از انبارهای انبوه نیز استفاده شود. علاوه بر کاربردهای متعدد موجود، هر روز استفاده های جدیدی از گاز طبیعی کشف می شود که بر اهمیت آن می افزاید. همواره نظر، پیشنهاد و انتقادات ارزنده شما، باعث پیشرفت و خدمات رسانی بهتر ما بوده است. لطفا از طریق صفحه تماس با ما و یا پشتیبانی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

به منزله کاسته شدن هزینه‌های راه اندازی به ویژه لوله کشی گاز، در ابتدا باید تمامی استانداردها رعایت شده و در هیچکدام از مراحل نباید به کارگیری از تجهیزات غیر استاندارد روی آورد. به همین علت در کشور ایران نیز برای توسعه این صنعت دوره کاردانی فنی و برای هنرستان های کار و دانش با عنوان “رشته تاسیسات گاز رسانی” ایجاد شده است. همچنین تاسیسات گاز رسانی فشار قوی برای تحویل گاز به انبارها و شرکت های بزرگ صنعتی طراحی شده اند. سیستم های لوله کشی گاز زیرزمینی از فولاد زیرزمینی بوده و همچنین خطوط لوله اصلی گاز از عایق بندی ضد خوردگی در برابر خوردگی و جریان های خارجی محافظت می شوند. استفاده از تجهیزات به روز و نیز تکنولوژی‌های برتر به کمک افراد متخصص در این حوزه نیز ضروری ‌است. هر گونه خطایی در این زمینه می‌تواند به بروز آسیب‌های جدی منجر شود که جبران آن غیرممکن خواهد بود.

مشاوره اجرای لوله کشی گاز ساختمان

تا جایی که امروز آزمون تاپ به یکی از معتبرترین و کامل ترین بانک های کتاب و نرم افزارهای تخصصی در رشته های هفت گانه ی مهندسی تبدیل شده است. داوطلبان آزمون برای تسلط بیشتر در مورد بازرسی تاسیسات بهداشتی و همچنین مبحث ۲۲ می توانند از مطالب زیر که در سایتکلیدواژهموجود است استفاده نمایند. این تجهیزات سالانه حداقل سه بار، مجله خبری تاسیسات ساختمانی در زمان نصب و راه اندازی، بهره برداری و هنگام جمع آوری توسط مسئول نگهداری ساختمان بازدید شوند. همانطور که می دانید امروزه یکی از پر اهمیت ترین بخش های ساختمان ، تاسیسات بوده که یکی از آن ها لوله های گاز می باشند. لازم است تا مسیر ‌لوله‌کشی و نیز انشعاب گاز، با توجه به قوانین این دو ارگان طراحی و پیاده‌سازی شود.

در صورت بروز این مشکل، خطراتی از جمله آتش‌سوزی می‌تواند به‌راحتی اتفاق افتد. حتی در صورت ایجاد دودهای گازسوز، خطر انفجار نیز در ‌تأسیسات مربوطه ممکن است رخ دهد. از این رو پیروی از این قوانین بسیار توصیه می‌شود تا برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به ‌تاسیسات گازرسانی همواره مورد بررسی قرار گیرد. طبیعی است که اگر صنایع کاربرد روزانه و یا در حد وسیعی داشته باشند، این روش انتقال مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود و به رفع نیازهای آن‌ها منجر نمی‌شود، از این رو استفاده از ‌تاسیسات گازرسانی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. از این رو چنین ‌تأسیساتی از طریق خطوط زیرزمینی به صنایع ارسال می‌گردد. نکته دیگر در این زمینه، محافظت از این تجهیزات در برابر آسیب‌دیدگی وسایل نقلیه در عمق مناسب و براساس فشار آن ‌است.

پکیج خلاصه نکات آزمون نظام مهندسی

رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» دارای 105 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت دروس عمومی، 50 ساعت شایستگی‌های فنی، 2 ساعت شایستگی‌های پایه، 2 ساعت شایستگی‌های کارگاهی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است. به گزارش خبرنگار آموزش و پرورشخبرگزاری فارس،‌ رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» در زمینه صنعت از گروه مکانیک قرار دارد. نصب دستگاه‌های گازسوز در فاصله کمتر از یک متر از پنجره و پرده غیرمجاز بوده است و این اصول در نقشه کشی لوله گاز دارای اهمیت می باشد. مسیر عبور لوله‌ها نبایستی هیچ گونه تداخلی برای سازه‌های اصلی ساختمان و دیگر تاسیسات مکانیکی ساختمان داشته باشد و آسیبی به آن‌ها وارد شود. نصب دستگاه‌های گازسوز در فاصله کمتر از یک متر از پنجره و پرده غیرمجاز است و این اصول در نقشه کشی لوله گاز دارای اهمیت است. مسیر عبور لوله‌ها نباید هیچ گونه تداخلی برای سازه‌های اصلی ساختمان و سایر تاسیسات مکانیکی ساختمان داشته باشد و آسیبی به آن‌ها برساند.

  • امتیازاتی که اوراسیا در اختیار ایران قرار داده است، موجب افزایش چند برابری صادرات کالاها به پنج کشور شده است.
  • همانطور که می دانید امروزه یکی از پر اهمیت ترین بخش های ساختمان ، تاسیسات بوده که یکی از آن ها لوله های گاز می باشند.
  • داوطلبان آزمون برای تسلط بیشتر در مورد بازرسی تاسیسات بهداشتی و همچنین مبحث ۲۲ می توانند از مطالب زیر که در سایتکلیدواژهموجود است استفاده نمایند.