دانلود مرجع تاسیسات ؛گاز و گازرسانی خانگی، تجاری و صنعتی اثر مهرزاد خراسانی فیدیبو-رادیاتور پارس

در مناطق سردسیر البته بسیار پیش می‌آید که تاسیسات گرمایشی اولیه بنا، در طول فصل سرما جوابگوی نیاز ساکنین نیست و این موضوع آنها را به اضافه کردن یک انشعاب جدید گاز به منظور نصب وسایل گرمایشی مثل بخاری گازی وادار می‌کند. در تاسیسات گازرسانی که زیر مجموعه ‌تأسیسات مکانیکی در نظر گرفته است توجه به قوانین شرکت گاز و نیز سازمان نظام مهندسی اهمیت بسیاری داشته است. سیستم های لوله کشی گاز در زیر زمین در درجه اول در شرکت های صنعتی و عمومی کاربرد دارد. ایستگاه های گاز رسانی شهری همچنین فشار گاز را کاهش می دهند، زیرا گاز از خط لوله انتقال بزرگتر وارد خط لوله گاز کوچکتر شهری می شود.

این سیستم‌های گازرسانی در تمامی مناطق نظیر بخش عمومی، سالن‌های عملیاتی، واحدهای مراقبتی، اتاق ریکاوری یا اتاق‌های اصلی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تجهیزات به کمک پریز یا واحدهای ترمینال به سیستم اصلی ‌لوله‌کشی گازی متصل می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از راه های تماس و همینطور شماره تلفن لوله کشی گاز، می‌توانید به صفحه تماس با ما سر بزنید؛ و یا با شماره تلفن … تماس بگیرد. نسخه الکترونیک مرجع تاسیسات ؛گاز و گازرسانی (خانگی، تجاری مجله خبری تاسیسات ساختمانی و صنعتی)به همراه هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. طبیعی می باشد که اگر صنایع کاربرد روزانه و یا در حد وسیعی داشته باشند، این روش انتقال مقرون‌ به‌ صرفه نمی باشد و به رفع نیازهای آن‌ها منجرنخواهد گردید ، در نتیجه استفاده از تاسیسات گازرسانی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. اگرچه در زمینه تاسیسات گازرسانی‌ توجه به این نکته که برای مصارف صنعتی همیشه انتقال گاز از طریق خطوط انتقال صورت پذیر نمی باشد ، بسیار مهم است .

البته این زیرساخت‌ها باید براساس پیشرفت‌های تکنولوژی، ارتقا و نوسازی شوند. استفاده از مواد مدرن، ریسک هدر رفت و آلوده‌سازی محیط زیست را تا سطح بسیاری کاهش خواهد داد. این امر به افزایش ایمنی و قابلیت اطمینان شبکه خط لوله تا سطح بسیار بالایی منجر می‌شود. از این رو می‌تواند به کاهش روند انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز کمک نماید که در پدیده گرمایش زمین بسیار بحث برانگیز عنوان شده است. © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت گاز رسانی و لوله کشی جواد قاسمی می باشد.

  • ۱۲- لوله, شیر آلات, اتصالات مجاز لوله کشی گاز مطابق استانداردهای ذکر شده در بند ۴-۴-۱۷ مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان می باشد.
  • همچنین برای انتقال و گاز رسانی در بخش های مختلف ممکن است از انبارهای انبوه نیز استفاده شود.
  • البته امکان ‌لوله‌کشی این تجهیزات در مراکز ساخته شده نیز امکان‌پذیر خواهد بود.
  • بخش های مختلف سیستم های تاسیسات گاز رسانی عبارتند از موارد زیر که در نصب این نوع سیستم ها الزامی هستند.
  • این مسیر خط لوله در مفهوم‌تاسیسات گاز رسانی چیست، در امتداد سطح زمین قرار نمی‌گیرد.
  • تاسیسات سپهری با بیش از 10 سال سابقه در ارائه خدمات تاسیسات ساختمان در کرج و استان البرز .

این قسمت می‌تواند از استخراج این ماده تا ارسال آن به منازل را شامل شود. پس از تولید آن در چاه‌های نفت و گاز، انتقال این ماده در بالاترین حوزه مدیریت منابع گازی و بخش گاز رسانی طبقه‌بندی می‌شود تا به کمک این ‌تأسیسات به پالایشگاه‌ها منتقل گردد. تنها پس از گذشتن از این مرحله، گاز از طریق ‌تاسیسات گازرسانی به کارگاه‌های صنعتی و یا منازل شخصی ارسال می‌گردد. البته در استفاده از این ماده توجه به اینکه‌تاسیسات گازرسانی چیست و از چه مواد ایمنی برای پخش و انتقال آن استفاده می‌گردد، اهمیت بسیار بالایی خواهد یافت. هر گونه اثری از نشتی، شکستگی و یا بروز مشکل در سیستم انتقال آن، می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. این شیوه انتقال براساس علوم مهندسی پیاده‌سازی می‌شود و تمامی مشکلات احتمالی قبل از پیاده‌سازی اصلی آن باید مورد بررسی و پیش‌بینی قرار گیرد.

تاسیسات گازرسانی ساختمان را می توان یکی از فرایند های بسیار مهم وضروری در ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی در نظر دانست. عمق تاسیسات لوله کشی گاز شهری در زیر زمین به میزان انجماد خاک و میزان خشک شدن گاز برای انتقال بستگی دارد. استفاده از پوشش‌های عایق برای عایق بندی لوله های گاز و محافظت در برابر خوردگی اهمیت بسیاری دارد.

انتخاب کوتاه‌ترین مسیر برای عبور لوله‌های گاز دومین مورد طراحی نقشه لوله کشی است. سیستم های لوله کشی گاز مسکونی با لوله های فولادی اتصال جوش داده شده اند. جهت ایجاد ایمنی بیشتر در تاسیسات گاز رسانی شهری از روش های محافظت الکتریکی (روش های کاتدی، زمینی، آسترهای محافظ) نیز استفاده می شود. در این مقاله سعی داریم با انواع تاسیسات گاز رسانی، اهمیت و کاربردهای آن آشنا شویم. گروه تولیدی ” اتصالات گاز استاندارد آریا جام” تولید را از سال 1379 آغاز نمود. با اتکاء به روش های نوین علمی و تکیه بر سلامت اخلاق و نگرش فنی به تولید، سنگین ترین اتصالات موجود در بازار ایران، توسط این مجموعه تولید می گردد.

‌تاسیسات گازرسانی از بخش‌های بسیار مهم و کلیدی در کاربردهای مختلف خواهد بود و نوع پیاده‌سازی آن نیز از اصول و دانشی پیروی می‌کند که ایمنی و کاربرد آن را تضمین نماید. برای خرید لوله و اتصالات و دیگر ملزومات مورد نیاز تاسیسات گازرسانی شهری، با کارشناسان آریا تماس بگیرید. اگر‌تاسیسات گازرسانی، را در منازل به‌صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم، کاربرد آن در اتاق‌های زیرشیروانی، دیوارها و زیر زمین منازل بیش از مناطق دیگر مشاهده می‌شود. این مناطق باید در برابر احتمال برخورد صاعقه، سیم‌های برق، نشت آب و … مورد بررسی قرار گیرند. در ‌تاسیسات گازرسانی که در منازل یا کارگاه‌ها استفاده می‌شود، اجتناب از تداخل سیستم‌های برق و گاز بسیار حیاتی خواهد بود.

مشخصات مرجع تاسیسات ؛گاز و گازرسانی (خانگی، تجاری و صنعتی)

این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز به حفاظت در برابر رطوبت نیز کمک می‌کند. این پوشش‌ها می‌توانند بتن، اپوکسی باند همجوشی در برابر سایش و یا پلی اتیلن را شامل شوند. شاید این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز ساده به نظر برسد، اما فرآیند نصب صحیح خط لوله به دقت بالایی نیاز خواهد داشت. یکی دیگر از نکات ایمنی خط لوله گاز، استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق داخل ساختمان می باشد. این ماده کاربردی از طریق خطوط لوله زیرزمینی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. اینطور عنوان می‌شود که حمل و نقل این ماده با خط لوله از ایمن‌ترین نوع آن به‌شمار می‌رود.

۷- عبور لوله از دیوارهای باربر با غلاف فلزی دو سایز بالاتر از لوله اجرا گردد و فضای بین لوله و غلاف با مواد عایقی مانند قیر پر شود. ۴- جهت اجرای جا کنتوری با ظرفیت G10 به بالا بایستی با شرکت گاز هماهنگ شود. 2_ استفاده در مشاغل و یا خانه‌ها به‌عنوان سیستم گرمایشی، پخت و پز و بسیاری موارد دیگر نیز کاربرد داشته. اگرچه موارد مصرف آن در شاخه‌های گوناگون بیشتر از قبل ‌می باشد و این بر اهمیت و کاربرد این ماده با ارزش زیاد می کند. بعضی از شرکت‌ها از نوع خاصی از گاز نظیر آرگون، نیتروژن، اکسیژن و … به‌ روش کنترل شده به کار گیری می کنند. از اجزای مهم استفاده شده می‌توان به علمک، رگولاتور، انواع کنتور گاز ، بست شلنگ، شیر مصرف، برچسب انرژی وهمچنین شیر ترموستات اشاره شود.

اتصال لوله به لوله و لوله به فیتینگ فولادی به روش جوشکاری با قوس الکتریکی دستی انجام می‌گیرد. انجام لوله کشی باید از اصول مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان ایران تبعیت نماید. این شغل با فلز کاری، نقشه کشی عمومی، نقشه کشی ساختمان، لوله کشی تاسیسات بهداشتی و حرارتی و معماری در ارتباط است. سفارش های بزرگتر لوله کشی برای احداث سیستم گازرسانی موتورخانه ساختمان ها یا سوخت رسانی به آشپزخانه های هتل ها و رستوران ها انجام می شود. همچنین یکی از مراحل حساس پایان کار ساختمان های در حال ساخت، لوله کشی گاز کل واحدهاست که با رعایت اصول دقیق مهندسی و ایمنی انجام می پذیرد. ۱۲- لوله, شیر آلات, اتصالات مجاز لوله کشی گاز مطابق استانداردهای ذکر شده در بند ۴-۴-۱۷ مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان می باشد.

تعمیر آبگرمکن