انواع تاسیسات استخر تاسیسات کام-رادیاتور پارس

اسید هیپوکلروز با حمله به لیپیدها در دیواره سلولی، از بین بردن آنزیم‌ها و ساختارهای داخل سلول از طریق واکنش اکسیداسیون باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد. برای شستشوی بَک واش (فیلتر شنی استخر)، نگهبان تعدادی دریچه را برای تغییر مسیر جریان آب تنظیم می‌کند. او لوله بازگشت منتهی به استخر را می‌بندد و لوله زهکشی را که منتهی به سیستم فاضلاب است را باز می‌کند.

براى عملكرد صحيح حوضچه‌هاى آب سرد، مى‌توان راه‌هاى مختلفى را در تاسیسات استخر و جکوزی انتخاب نمود. در بعضى از استخرها از سيستم‌هاى سرمايش مانند چيلر كمك مى‌گيرند تا درجه حرارت اين حوضچه را پايين نگاه دارند. در استخر های سرباز نیاز به سرمایش وگرمایش محیط نمی باشد و تنها تصفیه و گرمایش آب نیازمند سیستم های تاسیساتی است.

چهار مرحله‌ی ابتدایی در ساخت تاسیسات استخر

سیستم روشنایی استخر بر روی دیوارها و کف، سکوهای مخصوص نشستن افراد، فواره‌ها و آبنماها و داخل جکوزی تعبیه می‌شود. این سیستم علاوه بر تامین نور و روشنایی استخر نقش زیادی در زیبایی محیط استخر ایفا می‌کند. بسیاری از مجله خبری تاسیسات ساختمانی کافرمایان از چراغ‌های رنگی استفاده می‌کنند تا علاوه بر تامین روشنایی مناسب فضا، جلوه زیبا و جذابی به فضای استخر ببخشند. همچنین برای کنترل بهتر روشنایی عموما از پنل‌های مرکزی مجزا برای لامپ‌ها استفاده می‌نمایند.

بکواش کردن فیلتر جهت رفع آلودگی، تعویض سالانه سیلیس‌ها و سایر موارد نیز از جمله کارهایی هستند که در نگهداری تاسیسات استخر باید انجام گیرند. هرچه پمپ استخر شما بزرگتر باشد هزینه های پمپاژ و نگهداری آن بیشتر خواهد بود. برای انتخاب صحیح سایز پمپ می توانید از چارت طراحی ارائه دهنده کمک بگیرید. از چارت استفاده کنید و مشخصه های پمپ را با مشخصات لوله کشی و جریان استخر تطابق دهید.

  • در سایت مرجع و فروشگاهی تأسیسات دات کام، مشخصات فنی و قیمت های تضمین شده انواع تجهیزات تاسیساتی ، خرید آنلاین تاسیسات با ضمانت نامه اصلی، جهت ایجاد اعتماد، برای شما عزیزان ارائه گردیده است.
  • واحد گرمایش تأسیسات استخر، قسمتی است که وظیفه کنترل دمای آب استخر را بر عهده دارد.
  • ممکن است سیستم گرمایش تنها برای استخر به کار برده شود و یا اینکه از یک دیگ آب گرم فولادی برای گرمایش استخر و همچنین ساختمان نیز استفاده گردد.
  • در صورتی که تخلیه‌ی هوای استخر استاندارد نباشد، می‌تواند برای شناگران مشکلات مختلفی را در پی داشته باشد و خطرهای گوناگونی را متوجه سلامتی آنان سازد.
  • منابع كويل دار در برابر بقیه دستگاه‌هاي توليد كننده آب گرم بهداشتي مانند منابع دو جداره دارای مزیت هستند.

این مدل از گرم‌کن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها دوام و ماندگاری پایین‌تری دارند ولی کاملا سازگار با محیط زیست هستند و هیچ‌گونه آلودگی ایجاد نمی‌کنند. گرم‌کن‌های خورشیدی قادر هستند تا 5 درجه سانتی‌گراد دمای آب استخر را افزایش دهند. این گرم‌کن‌ها برای استخرهای کوچک و علی‌الخصوص روباز مناسب هستند، به همین علت در فصول گرم سال بسیار ایده‌آل و مناسبند و در فصول سرد نمی‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. با توجه به مقدمه ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که گرم‌کن‌های خورشیدی از مقرون به صرفه‌ترین گرم‌کن‌های موجود در بازار می‌باشند. اگر تمایل به پرداخت هزینه پایین برای تصفیه آب استخر وجود داشته باشد؛ استفاده از فیلتر شنی توصیه می‌گردد.

فیلترهای دیاتومه گران‌ترین و البته موثرترین فیلتر بین فیلترهای استخر هستند و می‌توانند ذراتی به کوچکی 5 میکرون را نیز جذب نمایند. درون مخزن فیلتر دیاتومه پره‌هایی قرار دارد که با پودر زمین دیاتومه (D.E) پوشیده شده‌اند. این پودر در واقع از خرد شدن فسیل باقی مانده از گیاهان دریایی میکروسکوپی با پوسته سیلیسی به دست می‌آید که یک صافی ایده‌آل و خنثی از لحاظ شیمیایی است. و برای گرم کردن و بالا بردن دمای آب نیز از سیستم گرمایشی شامل هیتر استفاده میکنیم. خود موتورخانه نیز شامل سه واحد کلی گرمایش ، تصفیه و پمپاژ آب می باشد.

فیلتر خطی استخری هایواتر

بی تردید شنا و آب تنی یکی از لذت بخش ترین و مفید ترین تفریحات برای تمامی سنین و در تمام ایام مخصوصا در فصل تابستان می باشد. گروه صنعتی پایا بسپار آریا تولیدکننده لوازم و تجهیزات آبیاری قطره‌ای و بارانی با بیش از 15 سال سابقه، محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت به بازارهای جهانی عرضه می‌کند. جت‌های برگشتی سوراخ‌های کوچکی بر روی دیواره‌های استخر هستند که آب تازه فیلتر شده را با فشار بالا به استخر تزریق می‌کنند تا با ضدعفونی ‌کننده‌های موجود در آب مخلوط شده و یک استخر تمیز و ایده‌آل را برای استفاده آماده نمایند. در بخش بعدی به توضیح هر یک از اجزای تشکیل‌دهنده استخر و جکوزی خواهیم پرداخت.

رطوبت و درجه حرارت سالن حتما باید در محدوده خاصی باشد که براى تامين اين درجه حرارت بايد از وسايل سرمايشى و گرمايشى استفاده کنید. برای اینکه موتورخانه يك استخر را بررسی کنید، باید قسمت‌هاى مختلف استخر را تک تک بررسى کنید تا بتوانید همه تجهيزاتی که برای آسایش شناگران لازم است را مشخص کنید. و موتورخانه يكپارچه است تا بتواند محيطي مناسب را براى شناگران تامين كند. براى برآورد اين نياز، تاسيسات را در فضايى به نام موتورخانه استخر تعبيه مى‌كنند. برای تامین گرمای مورد نیاز استخر از یک یا چند دستگاهبویلردر کنار یکدیگر استفاده می کنیم.

پمپ های سانتریفوژ نهایتا توان مکش را تا حدود 5 متر دارا هستند و نباید ارتفاع پمپ از کف استخر بیش از 5 متر باشد. بعضی از پمپ ها در استخر 2 نوع موتور با سرعت های مختلف دارند تا بتواند توان مصرفی را هنگامی که استخر در بار ماکزیمم نیست، کاهش دهد. پمپ های دور پایین معمولا بهتر فیلتراسیون را انجام می دهند و ذرات ریزتری را می گیرند.

لوله کشی آب روکار یا توکار ؟ مزایا و معایب با دستمزد لوله کشی سال ۱۴۰۰