انواع تاسیسات ساختمانی تاسیسات 24 ساعته-رادیاتور پارس

برای آشنایی و آموزش اجرای مجله خبری تاسیسات ساختمانیی ابتدا باید شاخه خود را انتخاب کنید زیرا نمی توان به یکباره در تمام موارد به اطلاعات لازم دست پیدا کنید. در گام اول از علاقمندیتان شروع کنید و ببینید به کدام یک از موارد لوله کش ، برق کار و مکانیک HVAC علاقه مند هستید. یکی از تخصص های لازم در مورد تاسیسات ساختمان، اجرای تاسیسات مکانیکی است. در بخش بعدی به صورت مفصل تری در مورد این موضوع، اطلاعات کسب خواهید کرد. بحث امنیت برای افراد ساکن در ساختمان آنقدر اهمیت دارد که تاسیسات آتش نشانی به عنوان یک عضو مهم از تاسیسات مکانیکی ساختمان برای این منظور طراحی و اجرا می شود. این سیستم از آتش سوزی جلوگیری کرده و در صورت ایجاد آتش به صورت فوری عکس العمل نشان می دهد.

بنابراین وجود هر گونه مانع در قسمت خروجی لوله هواکش می تواند باعث اختلال در عملکرد سیستم تخلیه فاضلاب شده و گازهای سمی انباشته شده در شبکه فاضلاب را به داخل ساختمان بازگرداند. معمولاً از لوله های UPVC مقاوم در برابر اشعه خورشید به عنوان لوله هواکش استفاده می شود. هر کدام از روش های لوله کشی آب ذکر شده مزایا و معایب خاص خود را دارند و در نهایت باید با توجه به موقعیت ساختمان و صلاح دید مالک روش مد نظر انتخاب شود. تاسیسات الکتریکی ساختمان یکی از مهمترین و واضح ترین تاسیسات یک ساختمان هستند که در صورت نبود و یا خرابی در این سیستم زندگی بشر مورد اخلال قرار میگیرد. ولی با توجه به کاربری سازه می تواند شامل سیستم های حمل و نقل مثل آسانسور و یا پله برقی و عناصر زیرساخت و … مرتبط باشند. شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات نگهداری و تعمیرات یا مهندسی ساختمان می‌توانند انواع خدمات مهندسی را ارائه دهند، اما توجه به این نکته ضروی است که تأمین‌کنندۀ این خدمات لازم است مشخصاً نیازهای مشتری را برطرف کند.

به منظور توزیع آب به خروجی های آبنما و مکش آب باید از پمپ استفاده کرد. این اتاق دارای یک خروجی بوده و در سطح پایینی آب حوضچه قرار می گیرد. امروزه از تاسیسات مکانیکی آبنما و فواره به منظور زیبایی محیط ساختمان استفاده می گردد. پله برقی باید دارای یک پلاک بر روی تابلو کنترل خود باشد که ظرفیت، سرعت گشتاور ترمز، شماره سریال کارخانه، تاریخ ساخت و شماره اختصاصی کارفرما بر روی آن حک شده باشد. نصب پله برقی باید به نحوی باشد که پله بر روی تیرهای اصلی سازه قرار بگیرد. همچنین این پله باید فقط با نیروی وزن و عدم استفاده از جوشکاری بر روی نشیمن گاه قرار بگیرد.

  • آب پاش این سیستم با تشخیص دود یا آتش به صورت اتوماتیک شروع به کار می کند.
  • در این مرحله، ضمن برگزاری نشست ها، جلسات و صحبت با کارفرما و مشاور، نیازها و توقعات آن ها را در مورد تاسیسات ساختمان شنیده و بررسی می نماید.
  • صاعقه گیرها دارای انواع مختلفی مانند صاعقه گیر شاخکی، چند شکافه، سوپاپی و گلوله ای می باشد.
  • لیست زیر شامل بخش های مختلف تاسیسات ساختمانی مکانیکی میباشد که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.
  • افراد متناسب با عنوان کاری و میزان تخصص خود می‌توانند شغلی مرتبط بیابند.
  • صاعقه گیر وسیله ای است که از یک مدار الکتریکی در زمان برخورد صاعقه در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ، ایجاد قوس الکتریکی، جرقه و افزایش جریان حفاظت می کند.
در این سیستم تنها یک عدد آنتن به عنوان آنتن مرکزی بر روی پشت بام نصب می شود و چندین تلویزیون از طریق همان یک کابل آنتن مرکزی به شبکه ها وصل می شوند تا تمام واحدهای ساختمانی بتوانند امواج رادیویی و تلویزیونی را دریافت کنند. بنابراین مشخص می شود که بیشترین کاربری آنتن مرکزی در ساختمان هایی با تعداد طبقات بالاتر از 3 الی 4 طبقه است. اقدامات مهمی برای تاسیسات و تهویه مطبوع بیمارستان در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال از فیلترهای بسیار دقیق در حد 0.1 میکرون در سیستم تهویه مطبوع بیمارستان استفاده می شود. همچنین تهویه مطبوع در این مکان را به صورت سیستم زون یا چند قسمتی اجرا می کنند تا هر منطقه از جمله اتاق عمل، اتاق نوزادان، اتاق ریکاوری و غیره دما و رطوبت مختص به خود را داشته باشند.

اصول و تجهیزات طراحی آبنما و فواره

تقسیم بندی سیگنال های دریافتی در آنتن بین تلویزیون ها با کمک اسپلیتر یا جداکننده انجام می شود. این وسیله دو یا چهار پورت خروجی دارد که سیگنال های ورودی به آن به دو یا چهار سیگنال به طور برابر تقسیم می شوند. امروزه به منظور پیشگیری از اشتباه گرفتن پریز تلفن با پریز برق این وسیله را به صورت دو، سه و یا چند کنتاکته طراحی می کنند. با توجه به تعداد تلفن ها باید تعداد زوج های کابل تلفن را تخمین زد و آن را تهیه کرد. معمولاً هر زوج سیم یک خط تلفن را راه اندازی کرده و با حروف RG11 شناخته می شود. کابل مخصوص مخابرات نیز به صورت 4، 6، 10، 20، 50 و 100 زوج در بازار عرضه می شود.

خوردگی سازه های ساختمانی