تأسیسات استخر و قسمت‌های اصلی آن ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان-رادیاتور پارس

همانطور که اشاره شد، در این جکوزی، یک نازل برگشت آب در کف آن تعبیه شده است. در زمان هایی که از جکوزی استفاده نمی شود، از این نازل آب تازه وارد جکوزی شده و سیرکوله می شود. زمان روشن شدن دمنده هوا، از این نازل، حباب هوا وارد جکوزی خواهد شد. برای محاسبات در این کتابچه عدد 10 متر افت حدودی را برای فیلتر های شرکت پاکمن در نظر گرفتیم. همان گونه که ذکر شد بهتر است تعداد بویلر 2 و یا 3 در نظر گرفته شود تا پس از راه اندازی یکی از بویلر ها به صورت رزرو عمل کند. محاسبه شده و با تقسیم این عدد بر تعداد بویلرها، ظرفیت هر بویلر بدست می آید.

سیستم آبگذر در تاسیسات استخر

در ادامه این مراحل به‌ترتیب بیان می‌گردند؛ در نخستین مرحله از ساخت استخر باید محل ایجاد استخر شناسایی و خاک‌بردای انجام پذیرد. مهندسین باید پیش از آغاز هرگونه مرحله‌ی عملی تخمین درستی از اجرای طرح خود داشته باشند. از دیگر دسته‌بندی رایج‌ استخرها می‌توان به تقسیم‌بندی آن‌ها بر اساس جنس مصالح به‌کاررفته در ساختشان اشاره کرد. بر این اساس، استخرها عمدتاً به دسته‌هایی نظیر استخرهای بتنی، استخرهای فایبرگلاس، استخرهای فلزی، استخرهای چوبی، استخرهای آب‌بندی‌شده با وینیل و… تقسیم می‌گردند. جنس سازه نیز از عوامل مهم در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌شمار می‌رود. علاوه بر سایر دسته‌بندی‌ها که پیش‌تر آن‌ها را بررسی کردیم، تقسیم‌بندی استخرها بر حسب کاربری نیز از جمله تقسیم‌بندی‌های رایج برای استخرها محسوب می‌شود.

استفاده از خزینه در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونای بزرگ تقریباً غیرعملی است. در صورت به‌کارگیری تأسیسات بزرگ، اندازه‌ی استخر نیز بزرگ خواهد شد، به این ترتیب حجم زیادی از آب تلف می‌گردد. همان‌طور که ذکر شد، بهتر است از خزینه در مصارف شخصی استفاده شود و از به‌کارگیری آن برای مصارف جمعی نظیر استحمام عمومی اجتناب شود. توجه داشته باشید که این فرآیند توسط یک سیستم گردش و فیلتراسیون خودکار و بخشی از تجهیزات مختلف تشکیل شده است؛ انجام خواهد شد. مکش به طور کلی سیستمی است که آب را درون سیستم گردش جریان آب کشیده و شامل اسکیمر ها، لوله ها و اتصالات ورودی می باشد.

شوفاژ چیست و چگونه کار می‌کند؟ انواع رادیاتور از برقی تا قرنیزی

بخش تصفیه فیزیکی شامل تجهیزات مهمی از جمله فیلترهای شنی و پمپ های تصفیه می باشد. پمپ های تصفیه آب وظیفه زباله گیری و پمپاژ آب در سیستم تصفیه را برعهده دارند. فیلترهای شنی نیز با عبور دادن آب از یک مخزن حاوی سیلیس ، آب را از هرگونه آلودگی مجله خبری تاسیسات ساختمانی های فیزیکی کوچک پاک نموده و آن را کاملا شفاف می نمایند. تصفیه شیمیایی آب استخر نیز به وسیله مواد شیمیایی مختلف از جمله کلر و برم صورت می گیرد. مهندسین تاسیسات با در نظر داشتن این شرایط می‌توانند از تجهیزات گوناگونی استفاده کنند.

  • وظیفه کلرزن‌های نمکی تولید کلر است، این نوع دستگاه کلرزن استخر از منبع تغذیه و سلول نمکی تشکیل شده است که به آب استخر اضافه می‌شود.
  • این در حالی است که در استخر های سرپوشیده و در پارک های آبی سرپوشیده سیستم های سرمایش وگرمایشمناسب باید برای استخر انتخاب گردد و در موتورخانه استخر قرار گیرد.
  • براى استفاده از سوناى خشك، نيازی به نصب تاسيسات در موتورخانه نمى‌باشد، بنابراین در اين قسمت به بررسى آن نمی‌پردازيم.
لوله‌ها و اتصالات مختلفی وظیفه انتقال آب از استخر به تجهیزات، بین تجهیزات و مجددا از تجهیزات به استخر را بر عهده دارند. همچنین شیرآلات صنعتی، وظیفه کنترل نرخ جریان در بین لوله‌ها را برعهده دارند. پس از عبور آب از فرآیند فیلتراسیون، خطوط لوله برگشتی آن را مجددا به استخر برمی‌گردانند. این خطوط انتقال آب مانند خطوط لوله مکش، از لوله‌های PVC ساخته شده‌اند و تا رسیدن به جت‌های برگشتی ادامه می‌یابند.

ساختمان و استخر – تهیه و نصب وسایل تجهیزات موتورخانه استخر و جکوزی – ساخت استخر و