تاسیسات استخراستخر، جکوزی، سونا شرکت تاسیسات مکانیکی جمشیدی-رادیاتور پارس

استخر ها به دو صورت سرباز و سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند.در صورت سرپوشیده بودن استخر های شنا نیاز به تهویه سالن، وجود دارد. برای تامین این درجه حرارت باید از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد که در این کتابچه به بررسی این مسائل نمی پردازیم و تنها به نوع سیستم تامین کننده این حرارت و رطوبت اشاره خواهد شد. ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها در هرکجای کره زمین به‌خصوص در آب‌ها یافت می‌شوند، اگرچه لازم به ذکر است که همه آن‌ها برای سلامتی مضر نیستند؛ اما گونه‌هایی وجود دارد که سبب ایجاد بیماری در انسان‌ها و حتی حیوانات می‌شوند که به آن‌ها میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا گفته می‌شود. به‌منظور استفاده بهتر از خدمات استخر و مقابله با بیماری‌ها از روش‌های مختلف جهت ضدعفونی‌کردن و ازبین‌بردن میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا استفاده می‌شود. در کنار دیگر فرایندهای نگهداری استخر، فرایند تصفیه آب مانند رسوب‌گذاری و فیلتراسیون باعث ضدعفونی شدن آب خواهد شد.

این خطوط لوله‌ها و اتصالات PVC هستند که آب را از اسکیمرها و خروجی‌های اصلی برای فرآیند فیلتراسیون به پمپ منتقل می‌کند. برای کنترل بهتر نور و روشنایی در محیط استخرها تمامی لامپ ها را به یک پنل مرکزی مجزا و قابل دسترس متصل میکنند. سیستمی که به صورت خودکار مقدار مواد شیمیایی را اندازه گیری کرده و آنالیز میکند. نور، روشنایی و همچنین سیستم کنترل تاسیسات نیز در استخر ما خودکار هستند. در این استخر به صورت اتوماتیک مواد شیمیایی آنالیز شده و به صورت خودکار این مواد به استخر تزریق میشوند.

تجهیزات اصلی استخرها شامل مبدل های حرارتی، پمپ، انواع فیلترها، منبع کویل دار و … می باشد. در طرف مقابل، برس های مخصوص برای نظافت، خط شنا، دماسنج، حشره گیر و … از جمله تجهیزات جانبی استخرها هستند. آشنایی با تاسیسات اصلی استخرها، به شما کمک می کند تا بدانید برای عملکرد بهتر استخر تان، چه تجهیزاتی مناسب شما است. از دیگر تجهیزاتی که در یک استخر دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و باید با دقت بسیار زیادی انتخاب و خریداری شود را می توان فیلتر شنی دانست. این قطعه که می تواند انواع آلودگی ها را از آب جداسازی کند یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده در مجله خبری تاسیسات ساختمانی به شمار می رود.

راه حلی ارزان برای داشتن استخر تفریحی

این سیستم علاوه بر تامین نور و روشنایی استخر نقش زیادی در زیبایی محیط استخر ایفا می‌کند. بسیاری از کافرمایان از چراغ‌های رنگی استفاده می‌کنند تا علاوه بر تامین روشنایی مناسب فضا، جلوه زیبا و جذابی به فضای استخر ببخشند. همچنین برای کنترل بهتر روشنایی عموما از پنل‌های مرکزی مجزا برای لامپ‌ها استفاده می‌نمایند. لوله‌ها و اتصالات مختلفی وظیفه انتقال آب از استخر به تجهیزات، بین تجهیزات و مجددا از تجهیزات به استخر را بر عهده دارند. همچنین شیرآلات صنعتی، وظیفه کنترل نرخ جریان در بین لوله‌ها را برعهده دارند. پس از عبور آب از فرآیند فیلتراسیون، خطوط لوله برگشتی آن را مجددا به استخر برمی‌گردانند.

  • بهتر است بدانید اگر شما این موارد را نداشته باشید ساختمان شما یک ساختمان بی روح و قلب بدون تپش خواهد بود.
  • مفاهيم و شيوه‌های طراحي استخرها به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، دچار تغيير شده است و خصلت‌هاي مختلفی به آن‌ها افزوده شده است.
  • به این منظور بهتر آن است در زمانی مش بندی استخر که در حال اجرا بوده لوله‌ها را در کف استخر به عنوان غلاف کار گذاشته شود .
  • واحد تصفیه که جزء مهمترین بخش‌های موتورخانه استخر می‌باشد به دوقسمت تصفیه فیزیکی و تصفیه شیمیایی آب تقسیم بندی خواهد شد.

در مورد جنس تجهیزات مورد استفاده در تاسیسات استخر خانگی نیز می توان گفت به دلیل استفاده از کلر و اسید در آب استخر ، حتی الامکان باید از بکار بردن تجهیزات فلزی دوری نموده و به جای آن از متریال های غیرفلزی استفاده کرد که خوشبختانه امروزه تمامی آن ها قابل دسترس می باشند. به این شکل که تمام بخش ها و قطعات بکار رفته در آن اعم از چراغ ها، آب‌نما ها، پمپ‌ ها، کنترل‌کننده‌ های مواد شیمیایی، جت‌ های‌ جکوزی و … کاملا اتوماتیک هستند و می‌توان بدون هیچ مشکلی به راحتی مدیریت آن‌ها را در دست گرفته و کنترل کرد. تمام موارد ذکر شده با کمک دکمه‌ها و دسترسی‌ های تعبیه شده در تاسیسات قابل کنترل هستند.

چه بیرون از خانه یک متر برف روی زمین باشد و دمای هوا منفی باشد، چه آفتاب سوزان در حال تابش باشد و دما ۴۰ درجه سانتیگراد باشد. با توجه به هزینه های بالای پیاده سازی پیشنهاد می گردد حتما قبل از پیاده سازی با مشاورین ما در صنایع دما بخار مشهد تماس حاصل فرمایید و جزئیات پروژه خود را شرح دهید. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید و یا از کاتالوگ نتوانسته اید اطلاعات لازم و کافی را به دست بیاورید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید. اگر پمپ ها و صافی های استخر پرشدند باید سریعا آنها را تخلیه کنید، پس از آن لازم است که به موارد امنیتی و پاکیزگی اطراف استخر توجه کنید و سطوح داخلی و خارجی آن را چک کنید.

پمپ­های سانتریفوژیا همان گریز از مرکز در دو نوع یک طبقه و چند طبقه در بازار وجود دارد. پمپ­های مورد استفاده در استخرها از نوع سانتریفوژ یک طبقه بوده و ظرفیت آن باید به گونه ای باشد که حداقل 3 بار در شبانه روز آب کل استخر را سیرکوله (گردش برای فیلتراسیون) کند. از دیگر پمپ­هایی که در سیستم سیرکولاسیون موتورخانه استخر از آن استفاده می­ شود می­توان به پمپ­های خطی اشاره کرد که معمولا برای گردش آب تصفیه جکوزی از این نوع پمپ استفاده می­شود.

نظافت صافی پمپ استخر

در واقع می توان گفت که اگر دریچه های هوا به خوبی پیاده سازی نشود، در نهایت می تواند گزینه ای مناسب برای شما به شمار رود. به طور کلی می توان گفت که بهترین سیستم پمپاژ برای استخر می تواند در هر شبانه روز، سه بار حداقل میزان آب درون استخر را از خود گذر دهد و یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در استخر ها به شمار می رود. باید بدانید که این قطعه باید با به گردش در آوردن سیال، در نهایت گرش آب را ایجاد کند که این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و در نهایت باید با دقت بسیار زیادی از آن استفاده داشت.