تاسیسات استخر شنا گروه تخصصی آبگیر سازنده انواع استخر سرپوشیده ، سونا ، جکوزی-رادیاتور پارس

امروزه با گسترش استفاده از تفریحات آبی در مجموعه ها و پارک ها و همچنین استفاده ازاستخر،جکوزیوسونا به عنوان تفریح و ورزش، مشتریان زیادی را به دنبال استفاده از این سرگرمی شاد و مفرح کشانده است. یکی از اجزای تشکیل‌دهنده استخرها، تغذیه کننده شیمیایی (فیدر) است که بعد از گرم‌کن در فرآیند تصفیه آب قرار می‌گیرد. این دستگاه به ضدعفونی سریع و موثر برای حفظ تمیزی آب و شفافیت آن کمک می‌کند. فیدرهای شیمیایی به طور خودکار استخر را با کلر، برم یا مواد ضدعفونی کننده تغذیه می‌کنند تا این اطمینان حاصل شود که آب استخر از نظر شیمیایی متعادل است. در نحوه استفاده از مبدل‌ها بهتر آن است که قبل از کلرزن‌ها و اوزون زن‌ها در مدار به کار گرفته شود.

از دیگر ویژگی هایی که تاسیسات استخر از لحاظ لوله های انتقال آب باید داشته باشند، ویژگی امکان انتقال آب گرم می باشد که این ویژگی به خوبی در پنجره های UPVC مورد استفاده می باشد. استخر اقداماتی لازم و ضروری برای عملیاتی کردن موتورخانه، تصفیه خانه، برق کشی، چراغ ها و … می باشد. بهتر است بدانید اگر شما این موارد را نداشته باشید ساختمان شما یک ساختمان بی روح و قلب بدون تپش خواهد بود. تأسیسات استخر باید توسط مهندسان زبده و خبره انجام شود تا کیفیت درستی را به همراه داشته باشد. برای این استخر، یک فیلتر بزرگ کارتریجی برند Jandi مدل TL 580 در نظر گرفته شده است که چهار کارتریج در آن قرار می گیرد.

برای بهره برداری مناسب ازسونایبخار، باید رطوبت نسبی تا ۹۹ درصد را برای آن فراهم کرد. در گذشته استخرها تنها مختص اماکن عمومی مثل ورزشگاه ها بودند و بیشتر حکم ورزشی و تفریحی و عمومی را به همراه داشتند. نفیسه سجادی هستم، کارشناسی برق الکترونیک خوندم اما علاقه شدید به مطالعه و نویسندگی من رو به سمت تولید محتوای آموزشی کشید. به عنوان یک محتوانویس، مهم‌ترین دغدغه‌ام رضایت شما عزیزان و کیفیت کار هست و توجهم روی نتیجه‌ی مطلوب مقالات متمرکز هست. به دلیل اهمیت این موضوع، به تاسیسات ساختمانی، بحث تاسیسات استخر نیز افزوده شده است. در تصویر پیوست شده زیر یک سیستم گردش آب را مشاهده میکنید که از تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل شده است.

ما در استخر مورد بررسی و مد نظر خودمان از یک آبنما و ۶ فواره استفاده کرده ایم که ۲ عدد از آن ها در کف استخر تعبیه شده اند و ۴ تای دیگر در اطراف استخر هستند که آب را از خارج به داخل استخر میریزند. هر کدام از موارد ذکر شده به تنهایی و به صورت جداگانه تجهیزاتی دارند که آب آن ها را تصفیه میکنند. در تعمیرات تاسیسات استخر توجه به تصفیه کننده های استخر مهم است زیرا بی توجهی به این امر میتواند در دراز مدت باعث آسیبهای جدی و پرهزینه به تجهیزات استخر بشود. امروزه با گسترش روز افزون تكنولوژيهاي تاسيساتي و فني در ساخت واجراي استخرهای آبي ، شاهد ورود تجهیزات و تاسیسات استخر منحصر به فردی می باشیم که کلیه خواسته های شناگران در خود جای داده است. اکثر استخرهای شنا همچنین دارای دو حفره مکش هستند، که فقط در تمیز کردن استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مکش‌ها چیزی شبیه به جاروبرقی معمولی عمل می‌کنند، با فرق اینکه آن‌ها به جای هوا آب می‌کشند.

تاسیسات جکوزی

وقتی سبک طراحی تأسیسات استخر را در نظر بگیرید، واضح است که آن‌ها واقعاً قطعات قابل توجهی از فناوری هستند. برای ساختن و نگهداری از استخرها، نیاز است که قسمت‌های مختلف آن شناخته و نحوه کارکردشان را به خوبی فرا بگیرید. عملکرد درست سیستم مکانیکی استخر به معنای این است که می‌توانید از لحظات خود نهایت لذت را ببرید. در سرویس و نگهداری استخر، سرویس‌کار همیشه باید به تابلو برق، اتصالات و تجهیزات توجه کند تا در صورت بروز مشکل آن را برطرف سازد. پمپ‌های استخر باید هفته‌ای یکبار تمیز شوند و اگر از پمپ صدای غیرعادی شنیده شد و یا پمپ دچار لرزش شدید شد، باید به‌صورت تخصصی پمپ را مورد بررسی قرارداد.

تطبیق تجهیزات به‌کارگرفته‌شده با مقتضیات جریان و فیلتراسیون مجله خبری تاسیسات ساختمانی، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لذا سازندگان استخر، جکوزی و سونا باید به‌خوبی با تجهیزات، شیمی آب، سیستم پمپاژ، سیستم الکتریکی، سیستم فیلتراسیون و… آشنا باشند تا بتواند تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا را به بهترین نحو پیاده نمایند. کنترل دمای آب خروجی از مبدل حرارتی و جلوگیری از افزایش یکباره‌ی آن نیز ضروری است.

در صورت استفاده نکردن از این جدول نیز می توان از طریق ضرب طول در عرض استخر و ارتفاع میانگین هر قسمت از استخر، حجم آن را بدست آورد. با دانستن این موضوع و اینکه استخرهای خانگی ممکن است تنها در انتهای هفته فعال شوند، زمان راه اندازی در این استخرها بسیار کمتر از استخرهای عمومی است. برای مثال در زمانی که 100 شناگر همزمان در آب شنا کنند عددی بالغ بر کیلوکالری انرژی به آب و محیط اضافه می گردد که نمی توان از آن به عنوان یک انرژی همیشگی بهره جست. براى بهره بردارى مناسب از سوناى بخار، بايد رطوبت نسبى تا ۹۹ درصد را براى آن فراهم كرد.

برای مقابله با این مشکلات از فیلتر ها و مواد شیمیایی استفاده می شود. انواع استخرها، برخی از تجهیزاتی که نام برده شد را به شکلی متفاوت به کار می‌گیرند. نوع نصب و راه‌اندازی وسایل و تجهیزات بر اساس انواع استخرها متفاوت است. اساساً نوع کاربری استخر تعیین کننده نوع تجهیزات و معماری سیستم است.

آلاینده‌هایی که غلظت بالایی دارند حتماً باید پیش از انتشار در فضای استخر از آن خارج شوند. در صورتی که تخلیه‌ی هوای استخر استاندارد نباشد، می‌تواند برای شناگران مشکلات مختلفی را در پی داشته باشد و خطرهای گوناگونی را متوجه سلامتی آنان سازد. نکته‌ی دیگری که استخرهای گردابی و هوایی را از یکدیگر متمایز می‌کند، آن است که از استخرهای هوایی صرفاً در مراکز آب‌درمانی استفاده می‌شود و معمولاً خبری از این استخرها در مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی نیست. در حالی که جکوزی علاوه بر مراکز آب‌درمانی، در مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی نیز تعبیه می‌شود. دلیل چنین تفاوتی آن است که تکیه بر خواص درمانی در استخرهای هوایی به‌مراتب از استخرهای گردابی بیشتر است. استخرها بر حسب موقعیت نسبت به زمین و جایگاه استقرار به سه دسته‌ی استخرهای روی زمین، بالای زمین و درون زمین تقسیم می‌شوند.

لوله و اتصالات چسبی UPVC – انواع و کاربردها

خرید و انتخاب این تجهیزات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید با دقت بسیار زیادی همراه باشد تا در نهایت بتواند عملکرد مطمئنی را برای شما به ارمغان بیاورد. در نگهداری از تاسیسات همواره از تجهیزات امروزی و با کیفیت استفاده کنید‌. خوب است پمپ های گرمایشی همواره روشن بوده تا فیلترها بتوانند پیوسته آب را تصفیه کنند و حائز اهمیت است که هواگیری پمپ ها پیش از استفاده امری ضروری است. همانطور که در مطالب فوق اشاره شد نگهداری استخر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این زمینه قدم اول چک کردن تاسیسات استخر و اطمینان از سالم بودن آنهاست، استخر های روباز نیاز به سیستم تهویه و تنظیم سرما و گرمای محیط نداشته و تنها تعادل دمای آب آنها می بایست کنترل شود.

  • تاسیسات مجموعه ای از اقدامات زیر ساختی برای عملیاتی نمودن قسمت های مختلف یک سازه می باشد.
  • در واقع می توان گفت که مخازن شنی می توانند آلودگی ها را با گذر آب دریافت کنند و در واقع نیروی جاذبه در کنار حجم بالای شن به تصفیه کردن آب کمک شایانی می کند.
  • در واقع پیاده سازی تجهیزات و لوازم استخر باید به صورت حرفه ای و با دقت بسیار زیادی انجام شود تا در نهایت بتوانید عملکرد بسیار مناسب و مطمئنی را داشته باشید.
  • تعمیرات تاسیسات استخر – پمپ آب قطعه ای مکانیکی است که در حین کار برای افزایش فشار آب و فرستادن آن به نقاط مورد نظر بکار گرفته میشود.