تاسیسات گازرسانی ساختمان پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی-رادیاتور پارس

این مرحله به هماهنگی زیادی احتیاج دارد و تمامی‌بخش‌ها باید با هم همکاری نمایند. در این روش از تسمه‌های مخصوصی در اطراف خط لوله استفاده می‌شود تا بخش‌های گوناگون حرکت داده شوند. در این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز، پاکسازی خط لوله و فعالیت‌های ساخت و ساز صورت می‌پذیرد و حذف درختان و پوشش گیاهی در مسیر، در این بخش کاری انجام می‌شود.

بنابراین قبل از هر تصمیمی بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید که سیستم ‌لوله‌کشی باید با کیفیت بالا و به کمک تجهیزات ایمن صورت پذیرد. لوله کشی اصولی که به زیبایی منزل و محل کار آسیب نرساند، باید در نظر گرفته شود. ما در مجموعه سیم‌چین آماده ارائه تمامی خدمات طراحی، مشاوره و اجرای مرتبط با تاسیسات گازرسانی ساختمان در تمام نقاط ایران از جمله تهران، مشهد، اصفهان و دیگر شهرها هستیم. برای ارتباط با سیم چین، مجری مجله خبری تاسیسات ساختمانی لوله کشی گاز خانگی میتوانید از شماره تماس های روی سایت استفاده کنید. سیستم لوله کشی گاز در تاسیسات مکانیکی ساختمان باید به نحوی باشد که فشار گاز درون لوله‌ها از خروجی کنتور تا هر خروجی شیر ثابت بماند و نیاز هر دستگاه گازسوز را به‌طور کامل مرتفع سازد. حداکثر سرعت گاز درون لوله‌ها ۲۰ متر بر ثانیه و حداکثر میزان مصرف، بر اساس مجموع مصرف دستگاه‌های گازسوز بر اساس استاندارد هر کدام از دستگاه‌ها تعیین می‌شود.

مشاوره اجرای لوله کشی گاز ساختمان

بنابراین یکی از موارد ابتدایی تاسیسات مکانیکی ساختمان، انجام لوله کشی گاز است که هنگام آغاز کار طرح و نقشه لوله کشی و همچنان تجهیزات گازرسانی باید آماده گردد. به خطر انداختن موقعیت یک لوله گاز ضمن بازسازی و ساخت و ساز می تواند خطرات جدی و جبران ناپذیری برای زندگی و اموال داشته باشد. هر گونه نشتی در فضاهای محدود یا فضاهای خالی ممکن است توسط بو تشخیص داده نشود و منجر به آتش سوزی و یا انفجار شود. در تاسیسات گاز رسانی کلیه قوانین و مقررات زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت گاز می باشد. لذا مسیر لوله کشی گاز و انشعابات آن در ساختمان ها براساس قوانین و مقررات خاصی می باشند.

‌تأسیسات گازرسانی صنعتی

ما به عنوان یکی از باسابقه ترین شرکت های مجری گاز رسانی در مشهد ادعا می کنیم که بهترین خدمات را در این زمینه ارائه می دهیم. بنابراین برای اطلاع از هزینه لوله کشی گاز خانگی و پروژه های دیگر، می توانید بر دانش خدمات مهندسان و کارشناسان ما تکیه کنید. در زمینه آشنایی با‌تاسیسات گازرسانی چیست، بهتر است ابتدا به تشریح لوله‌های گاز پرداخته شود. به کمک این لوله‌های گازی می‌توان انتقال گاز مورد نیاز برای استفاده در منازل و یا سایر محیط‌های صنعتی را ممکن ساخت.

  • طبیعی است که اگر صنایع کاربرد روزانه و یا در حد وسیعی داشته باشند، این روش انتقال مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود و به رفع نیازهای آن‌ها منجر نمی‌شود، از این رو استفاده از ‌تاسیسات گازرسانی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.
  • خانه‌ها و نیز محیط‌های صنعتی، پیش از اتصال به سیستم گازی باید توسط بازرس گازی بازبینی شوند تا طراحی و اجرای بی‌عیب و نقص، تجهیزات و نکات ایمنی به درستی مورد بررسی قرار گیرد.
  • ۴- نصب شیر قطع جریان گاز اضافی و شیر خودکار قطع گاز, حساس در مقابل زلزله در ساختمانهای خاص مثل بیمارستانها, موزه ها, کتابخانه ها و … اجباری می باشد.
  • این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز به حفاظت در برابر رطوبت نیز کمک می‌کند.
  • شایان ذکر می باشد که تخمین و محاسبه قطر لوله گاز براساس محاسبات هیدرولیکی انجام می‌شود و تمامی مصرف‌کنندگان را در بازه حداکثر مصرف گاز در نظر می‌گیرد.
  • به دلایل ایمنی عطر و بوی قوی به آن اضافه می شود تا در صورت نشت گاز متوجه آن شویم.

انتخاب کوتاه‌ترین مسیر برای عبور لوله‌های گاز دومین مورد طراحی نقشه لوله کشیمی باشد که باید به آن دقت شود. در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به صورت کامل با تاسیسات گازرسانی آشنا شده و به آن بپردازیم. قسمت‌های مشترک لوله کشی گاز نباید از داخل واحدهای مسکونی بگذرد و حتی الامکان خارج از فضاهای داخلی قرار گیرد.