خدمات تاسیسات استخر تجهیزات گرمایشی و تصفیه آب استخر و سونا تهران و شهرستان-رادیاتور پارس

در سرویس استخر، سرویس‌کار می بایست به تابلو برق، اتصالات و تجهیزات توجه کرده تا هنگام بروز هرگونه مشکلی، آن را برطرف سازد. پمپ های استخر می بایست هفته ای یک مرتبه تمیز شوند و اگر از پمپ صدای غیرعادی شنیده و یا پمپ دچار لرزش شدید شد، می بایست به صورت تخصصی پمپ را مورد بررسی قرار داد. سرویس و نگهداری استخر و همچنین نگهداری از تاسیسات استخر علاوه بر اهمیت و ضرورتی که دارد امری بسیار دشوار و طاقت فرساست. جهت تمیز کردن استخر از تجهیزاتی اعم از جاروهای دستی و اتوماتیک، برس مخصوص شستشوی استخر و همچنین مواد شوینده مورد نیاز جهت تمیزی استخر استفاده می شود.

۱. سیستم گردش آب

اما در ادامه بیشتر در خصوص انواع استخرها و تاسیسات آن ها با شما صحبت خواهیم داشت که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. بخش تصفیه فیزیکی شامل تجهیزات مهمی مثل فیلترهای شنی و پمپ‌های تصفیه است که این پمپ ها وظیفه زباله گیری و پمپاژ آب را به عهده دارند. فیلترهای شنی نیز با عبور مجله خبری تاسیسات ساختمانی دادن آب از یک مخزن که حاوی سیلیسیم می باشد. آب را از هرگونه آلودگی فیزیکی کوچک پاک کرده و کاملا شفاف خواهد کرد. تصفیه شیمیایی آب استخر توسط مواد شیمیایی مثل کلر و برم انجام می شود. متداول­ترین روش برای تولید آبگرم بهداشتی مصرفی و ذخیره این آب، استفاده از منابع کویل­دار می‌باشد.

  • برای اینکه گردش آب حفظ شود نیاز به لوله کشی، اسکیمر، پمپ، فیلتر و … برای تکمیل شدن پروسه احتیاج دارد.
  • تأسیسات مکانیکی خود به چند دسته دیگر تقسیم می شود که جلوتر در رابطه با آن ها صحبت خواهیم کرد.
  • این بخش کلیه اجزا از لوله کشی استخر گرفته تا طراحی سیستم تصفیه آب و هیتر (گرم کردن آب) را شامل می شود.

در سالن ورودى و رختكن يك استخر، بايد با تهويه مناسب و استفاده از سيستم‌هاى سرمايشى و گرمايشى، محيطى آرام براى شناگر ايجاد كرد. جكوزى در دماى مطلوب بين ۳۶ تا ۴۲ درجه كار می‌كند و آب درونش بايد تميز باشد. براى تامين اين شرايط نياز به تاسيساتى است كه در شكل زير، نماى شماتيك اين سيستم نشان داده می‌شود. جكوزى‌ها داراى سيستم‌هاى جت پمپ هستند تا با فشار آب و برخورد آن به بدن شناور، آب درمانى جكوزى تكميل گردد. در اين نما، سيستم سيركولاسيون لازم براى تامين شرايط مورد نياز آب نشان داده شده است.

انواع تاسیسات استخر

اما گاه برای بالاتر رفتن بهره‌وری در این استخرها، پرورش ماهی نیز در آن‌ها انجام می‌پذیرد. بهتر است که این وان به‌مثابه یک استخر خصوصی استفاده و بار استحمامی آن سبک باشد. در جواب به این سوال باید گفت که در هنگام خرید می توانید مشاوره های لازم را دریافت کنید و یا می توانید با گروه های مهندسی که در این زمینه فعال هستند از طریق سایت فروش اینترنتی قطعات ارتباط برقرار کرده و سفارش های لازم را انجام دهید. ما قصد داریم در ادامه این مقاله بیشتر در این خصوص با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم که قطعا می تواند در خرید یک محصول با کیفیت برای شما مفید واقع شود.

منابع كويل دار در برابر بقیه دستگاه‌هاي توليد كننده آب گرم بهداشتي مانند منابع دو جداره دارای مزیت هستند. مزیت آن‌ها استفاده کردن از فقط يك بدنه است و به همین دلیل، در صورت ایجاد مشکلاتي مثل تركيدگي و يا رسوب گرفتگي،به راحتی می‌توانند تعمیر شوند. همچنین به دلیل وجود منبع اصلي انتقال حرارت (كويل) در داخل منبع، افت حرارتي آن بسيار كم مي‌باشد. مفاهيم و شيوه‌های طراحي استخرها به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، دچار تغيير شده است و خصلت‌هاي مختلفی به آن‌ها افزوده شده است. طرح‌هاي جديد با توجه به توصيه‌هاي مشاوران استخرسازي درباره چيدمان، استقرار و شكل استخر، تهيه مي‌شوند. همچنین مهندسان تاسيسات نیز بايد همه تجهيزات استخر را با مقتضيات جريان تطابق دهند و فيلتراسيون آن را بررسي و تاييد كنند.

با این تعاریف، می توان دریافت که در شکل فوق، آب بصورت کامل از سمت دو اسکیمر و بخشی از آب تخلیه کف استخر، در حال ورود به پمپ هستند. همانطور که گفته شد، مسیرهای مکش آب از کفشور جکوزی و نازل جاروی استخر، توسط شیرها بسته شده است. زمانی که نیاز به استفاده از جاروی استخر و نازل مربوط به آن بود، شیرهای مربوط به ورودی آب از اسکیمرها را می بندیم تا مکش قوی تری برای جاروی استخر ایجاد شود. شیرهای تعبیه شده در مدار گردش آب استخر، هم می توانند از نوع “دستی” و هم از نوع “اتوماتیک” باشند.

انواع استخرها بر حسب موقعیت نسبت به سطح زمین