معرفی رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» خبرگزاری فارس-رادیاتور پارس

پتانسیل زیادی بین ایران و این اتحادیه از نظر تجاری وجود دارد، طوری که برای کالاهای صادراتی ایران به بازاری بزرگ می تواند تبدیل شود. بین ایران و کشورهایی که عضو اتحادیه اوراسیا هستند، ظرفیت حمل و نقل خوبی وجود دارد و ارتباطات جاده ای نیز سبب افزایش رغبت صادرات شده است. صادرات تاسیسات گاز رسانی به اوراسیا سبب شده است به استانداردهای جدید جهانی در زمینه تجارت دست پیدا کنیم و جایگاه واقعی کشور را در زمینه تجارت داشته باشیم. شرکت گاز رسانی بناتام جاوید تاسیس 1374 با تجربه بیش از 25 سال مشاوره در طراحی ، اجرا و پیاده… گاز (توکار،روکار) با تائیدیه نظام مهندسی ساختمان دارای مجوز از نظام مهندسی ، اداره گاز استان و اتحادیه تاسیسات دارای کادر مجرب و کاربلد مجری پروژه های خوداجرایی صنعتی ، کارخانجات مجری پروژه…

  • تاسیسات گاز رسانی انواع مختلفی دارد که شامل تاسیسات شهری، پزشکی و صنعتی می باشد.
  • پیش از شروع فرآیند حفاری، خاک سطحی با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و اقدامات فرسایشی از جمله گل و لای در امتداد آب راه و تالاب‌ها نیز در این فاز صورت می‌پذیرد.
  • این مرحله به هماهنگی زیادی احتیاج دارد و تمامی‌بخش‌ها باید با هم همکاری نمایند.
  • این گاز می‌تواند از طریق انبارها به کپسول‌های نگهدارنده منتقل شود و یا به کمک مخازن بزرگ بر روی تریلرها به صنایع مربوطه تحویل داده شود.

اما نحوه اجرای انشعابات گازرسانی در ساختمان، تاثیر زیادی برروی مصرف روزانه خانوار و یا مجتمع‌های تجاری دارد. به همین دلیل نیز، در صورت اجرای نادرست انشعابات ساختمانی، جدای از کاهش امنیت‌، احتمال مصرف بی‌رویه گاز افزایش خواهد یافت. بنابراین به هنگام ساخت ساختمان و پس از ساخت اسکلت ساختمان، نیاز است تا مجری تاسیسات گاز رسانی ساختمان وارد عمل شده تا بقیه کارها مانند لوله کشی گاز رو کار، تو کار و فنی را انجام دهد. تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی پیمانکاری صفر تا صد تاسیسات ساختمان اعم از لوله کشی فاضلاب در تمامی جنس های بازار – اجرای موتور خانه های مرکزی – لوله… رسانی -لوله تک لایه- آتش نشانی – گاز رسانی- تهویه مطبوع اعم از کانال سازی – سرمایش و تمامی کار های برقی ساختمان و تمامی کار های انجام شده جهت ارایه ازبیلت اجرای کار و نقشه اجرایی و امور مربوطه… شروع لوله کشی گاز در ساختمان ها بعد از تکمیل مرحله دیوار چینی است که مستلزم طی مراحلی مانند تکمیل پرونده در سازمان نظام مهندسی، انتخاب پیمانکار و …

برگزاری دوره آموزشی مجازی “نرم‌افزار Revit (سازه، معماری، تاسیسات) در رویکرد BIM”

تاسیسات گازرسانی یکی از تاسیسات مکانیکی ساختمان ها است که برای صادرات آنها باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند و استانداردهای لازم در ساخت آنها رعایت شده باشد. صادرات تاسیسات گاز رسانی به اوراسیا زمینه را برای تجارت با سایر کشورها فراهم می کند و فرصت خوبی است تا اقتصاد کشور را متنوع کند. مشهد به عنوان یک کلان شهر سال‌هاست از سیستم توزیع گاز طبیعی بهره می برد. درصد زیادی از مردم، از گاز طبیعی برای گرمایش از این سیستم استفاده می کنند.

صادرات تاسیسات گاز رسانی به اوراسیا سبب می شود روابط با این اتحادیه تقویت شود و موجب اتصال آنها به آب های خلیج فارس و همچنین منطقه خاورمیانه شود و از این راه نیز درآمدزایی کرد. امتیازاتی که اوراسیا در اختیار ایران قرار داده است، موجب افزایش چند برابری صادرات کالاها به پنج کشور شده است. یا صادرات تاسیسات گاز رسانی به کشورهای مختلف این اتحادیه، خواهید توانست از نظر اقتصادی پیشرفت زیادی داشته باشید.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که انرژی الکتریکی با پدیده اعتصاب صاعقه می‌تواند به ایجاد پرش یا قوس الکتریکی روی خطوط گاز و ایجاد سوراخ در لوله ها منجر شده و احتمال بروز آتش‌سوزی را افزایش دهند. هم چنین برخورد صاعقه به کلاه دودکش فولادی می‌تواند به داخل خانه‌ها نیز گسترش یابد. در ضمن در صورتی که سال‌های زیادی از نصب لوله‌های گاز در منازل گذشته باشد، خطر وجود لوله‌های آسیب دیده گازی که مستعد آتش‌سوزی هستند نیز افزایش می‌یابد.

خدمات هوشمند سازی ساختمان و هزینه هوشمندسازی منازل

این سیستم از فولاد و هم چنین از عایق‌بندی ضدخوردگی برای مقابله با خوردگی و یا جریان‌های خارجی در تهیه آن استفاده می‌گردد. البته سایر روش‌های محافظت الکتریکی نظیر کاتدی، زمینی، آسترهای محافظ و … نیز مجله خبری تاسیسات ساختمانی در آن استفاده می‌گردد. با توجه به نیاز جامعه به گاز و اهمیت تربیت تکنسین تأسیسات گازرسانی، سیاست توسعه رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» در هنرستان‌های کاردانش برای هنرجویان علاقه‌مند ایجاد شده است.

رشته تاسیسات گاز رسانی